Eerste etiket, Mooner

Gestart door Samv, 10-03-2015 18:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samv

Beste brouwers,

Graag had ik jullie mening eens gehoord over mijn eerste zelfgemaakte etiket (met zelfgemaakt bedoel ik een familielid ;))



Alvast bedankt,
Sam

Lonnes

Mooi! Ik hou wel van deze stijl!

Eric v B

Qua ontwerp vind ik het een mooi etiket. Wie is je doelgroep? Als je flesjes wilt ruilen met andere hobbybrouwers dan willen ze graag zien welke grondstoffen je hebt gebruikt. Dus welke mout, hop en gist. Dus wat mij betreft is de informatie over de gebruikte grondstoffen te summier. Verder mis ik de botteldatum.

bierhenkie

Mooi strak etiket.
Alleen: Bier vervaardigen we niet, dat brouwen we  ;) :brouwen:

Jacques

Citaat van: bierhenkie op 11-03-2015  09:30 uAlleen: Bier vervaardigen we niet, dat brouwen we  ;) :brouwen:

Goede opmerking!

Steeds vaker zie ik dat mensen schrijven dat ze een biertje maken in plaats van brouwen.
Een brood maak je niet niet maar dat bak je. Een huis maak je niet dat bouw je.
En een bier dat brouw je!

Het is geen biermakerij maar een bierbrouwerij.

Mogelijk komt dit omdat op de sites van sommige leveranciers ten onrechte gesproken wordt over biermaken...

Herman

Mooi etiket, al vind ik het lettertype voor het deel "Blond speciaalbier.." minder goed overkomen, maar wellicht is dit op papier anders?

Samv



Wat vinden jullie van dit tweede ontwerp? Het is een volledig andere stijl maar met meer informatie over de ingrediënten en botteldatum ;)

bierhenkie

Informatief is het zeker. Ik weet niet of het donkere rood zo fijn is in combinatie met de zwarte letters.
En ik lees MoonerR, met twee r-en dus.

Samv

Citaat van: bierhenkie op 11-06-2015  11:30 uInformatief is het zeker. Ik weet niet of het donkere rood zo fijn is in combinatie met de zwarte letters.
En ik lees MoonerR, met twee r-en dus.

Is inderdaad een foutje van de twee r-en ;) De kleur zou ik voor mijn verschillende biertjes aanpassen, elk type een andere kleur.

JanEric

Paar puntjes: 8% vol. Staat er. Ik zou er alc. Bij zetten.  En waarom brewed by terwijl alles verder in het Nederlands is?

vanduijneveld

De eerste vind ik mooi! De tweede minder. Die ziet er wat amateuristischer uit.

Samv

Beste brouwers,

Ik heb nog eens wat liggen spelen met photoshop en graag had ik jullie uitgesproken mening aangehoord over de volgende etiketten. Het is een klein reeksje, de bedoeling is om in dezelfde stijl voor elk bier een etiketje te maken. De afwerking is nog niet ideaal maar het gaat vooral om het idee  ;)




Alvast bedankt,
Sam

BLUB

Gaaf man, complimenten  :groots:


 :degroeten:

BLUB

Samv


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.