Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Picknick tap kan inderdaad wel maar dan vul je je fust aan met lucht... Dat lijkt mij niet echt een goed plan :p
Als je zo'n soda keg gebruikt, kun je dan niet beter de CO2 bij de slijter aanschaffen? Daar kun je vervolgens je lege fles weer omruilen met een volle. Dat omruilen kan bij zo'n fles die je b.v. bij candirect koopt niet, toch?
Hieronder dezelfde tap maar dan met kraan:
De koeler die ik gebruik is een Wunderbar (professional) waar ik de deksel vanaf gesloopt heb. Daar pas precies een smal type Soda keg van 9,5 liter in. Die Wunderbar zijn jaren geleden een keer in de aanbieding geweest bij de Gamma en kosten toen volgens mij EUR 100.
Ik zag nog verschillende koppelingen voor de soda kegs. Welke moet je dan hebben. En die kraan, past er dan gewoon op?
Ik heb ook een Wunderbar Pro, ben alleen niet tevreden over een paar dingen.1. de tapsnelheid.2. lucht in mijn vat waardoor ik het snel leeg moet drinken.Dus Ik wil eigenlijk wel jouw systeem gaan gebruiken Heinielma, maar ik vraag me af hoe jij ervoor gezorgt hebt dat de Keg sluitend past in de wunderbar, waardoor de koeling adequaat is en je niet te veel verlies hebt van koeling?Ik woon btw in Venray, dus misschien mag ik het weleens een keertje komen bekijken
Zijn die kranen alleen voor sodakegs? Ik heb namelijk gewoon lege Heineken fusten die ik weer opnieuw vul. Passen deze kranen ook op op deze fusten
Helaas reageert men niet altijd even snel, zoals ik recent teruglees op het forum.