Help, chemipro oxi Tilburg

Gestart door Van Beers, 25-02-2015 12:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Van Beers

Wij willen gaan bottelen en komen er achter dat onze chemipro oxi op is, en er is geen winkel in de buurt. Iemand in de omgeving Tilburg die een extra voorraadje heeft staan. Of een verkooppunt in de buurt, 3 horne is niet aanwezig.

Tjardo

Je zou ook een fles ethanol 70% kunnen kopen bij de drogist en na het reinigen daarmee afnemen en een keertje naspoelen met water?

seed7

De Oxi van de Lidl is dacht ik zonder geur, kleur en smaakstoffen.

Ingo

Tjardo

Citaat van: seed7 op 25-02-2015  12:58 uDe Oxi van de Lidl is dacht ik zonder geur, kleur en smaakstoffen.

Ingo

Ingo,

Maak je nu een geintje of verkoopt de Lidl ècht Oxi? Zoiets als Oxi Vanish of zo?

Groet, Tjardo

Van Beers

Bedankt, wij gaan zo ff naar de Lidl dan :) Zou dus puur en alleen Natriumpercarbonaat mogen bevatten als we het goed begrijpen?

Grt Patrick & Roman

Van Beers

@tjardo... zou een goede grap zijn  >:D Maaruh... soort oxi action heb ik ook maar die is toch zwaar geparfumeerd hoor  :P

Puck

Je kan ook naar Ecover kijken en dan naar de zuurstofbleekmiddel. Hierin zit geen parfum. Op de site kan je zien waar je (misschien) dit kan halen in Tilburg.

http://nl.ecover.com/nl/was/product/zuurstofbleekmiddel/

Als jullie de Oxi van de Lidl hebben gehaald, horen we graag jullie bevindingen.

De Rentmeester

Als je de flesjes na consumeren twee keer spoelt met warm water en op de kop in de krat zet en laten drogen kun je 1 dag voor het bottelen de flessen opnieuw spoelen.
Dit spoelen die je met een ketel warm water met een vaatwastablet van de Lidl.
Zorg dat je een kratje van twaalf flesjes hebt. Maak een mal van trespaplaat met 12 gaten erin zodat deze over de hals van de flesjes passen. Zo kun in een keer twaalf flesjes vol laten lopen in deze ketel. Vijf minuten laten in de ketel, kratje eruit halen. Nieuw kratje vullen in de ketel. Eerste krat leeg maken in de ketel. Gewoon de krat op de kop houden, trespaplaat met gaten zorgt ervoor dat de flessen niet uit de krat vallen (wel plaat vasthouden in de krat). Ik zet het kratje dan op zo,n zij langs een spoelbak en spuit dan de flesjes tweemaal schoon met warm water zodat de vaatwasschuim weg is en controleer de flesjes tegen het licht in of deze zuiver zijn. Op de kop wegzetten in een krat en zelfde dag of daags erna bottelen.
Alleen na vier keer gebruik zou ik wel een keer extra spoelen met Oxi of verdunde fosforzuur om een eventuele bruine waas uit de fles te spoelen.

homoeccentricus

Ik reinig met een mengeling van twee delen Biotop vaatwaspoeder (=reukloos) en 1 deel natriumpercarbonaat (bv Ecover zuurstofbleekmiddel). In veel bioshops te vinden. Komt goed in de buurt van PBW.

foz

Citaat van: Puck op 25-02-2015  13:13 uJe kan ook naar Ecover kijken en dan naar de zuurstofbleekmiddel. Hierin zit geen parfum. Op de site kan je zien waar je (misschien) dit kan halen in Tilburg.

Volgens mij hebben ze deze bij de EkoPlaza aan de Schouwburgring.

Gadiot

15-30 minuten in chlooroplossing werkt voor mij prima. 28ml chloor (dikke of dunne bleek) in 4,5 liter water. Daarna even naspoelen met water.

seed7

Citaat van: Tjardo op 25-02-2015  13:02 uMaak je nu een geintje of verkoopt de Lidl ècht Oxi? Zoiets als Oxi Vanish of zo?

W5 Oxi, paarse pot gele tekst.
De W5 vaatwastabletten gebruik ik voor mijn gistingsvaten etc.

Ingo (als huisman ontdek je de gekste dingen)

Oxhead

Vaatwastablet gebruiken.

Jacques

Citaat van: foz op 25-02-2015  13:55 uVolgens mij hebben ze deze bij de EkoPlaza aan de Schouwburgring.

Klopt. Maar soms is het daar uitverkocht.
Is wel redelijk aan de prijs. Een grote hoeveelheid oxi kopen is wel zo handig. Bijvoorbeeld bij Brouwmarkt. In droge omstandigheden kun je het lang bewaren. Hier in huis wordt het overigens voor tal van schoonmaakklusjes gebruikt.

seed7

Citaat van: Van Beers op 25-02-2015  13:06 uBedankt, wij gaan zo ff naar de Lidl dan :) Zou dus puur en alleen Natriumpercarbonaat mogen bevatten als we het goed begrijpen?

Er zitten enzymen in en 30% zuurstof actieve stoffen en surfactants etc. Iets van € 3.-/kg geloof ik.

Is het gelukt?


Ingo

RobW

Citaat van: seed7 op 25-02-2015  23:28 uEr zitten enzymen in en 30% zuurstof actieve stoffen en surfactants etc. Iets van € 3.-/kg geloof ik.


Bij Brouwmarkt 5 kilo oxi voor nog geen 16 euro. Voor dat geld ga ik niet met spullen in de weer die eigenlijk ergens anders voor bedoeld zijn. En zoals Jacques al opmerkte, je kan het ook voor andere klusjes gebruiken ;)

Roelof

Citaat van: Gadiot op 25-02-2015  14:01 u15-30 minuten in chlooroplossing werkt voor mij prima. 28 ml chloor (dikke of dunne bleek) in 4,5 liter water. Daarna even naspoelen met water.
Geen dikke bleek gebruiken, is ontwikkeld om te blijven kleven.
Dunne bleek gaat prima. (3 keer naspoelen)

seed7

Citaat van: RobW op 26-02-2015  00:12 uBij Brouwmarkt 5 kilo oxi voor nog geen 16 euro. Voor dat geld ga ik niet met spullen in de weer die eigenlijk ergens anders voor bedoeld zijn.

Als je in Tilburg woont en je emmertjes zijn leeg rij je niet even de polder in om wat nieuwe te halen, dat is waar het om ging een snelle bruikbare oplossing,

Ingo

Van Beers

Bedankt voor zoveel tips allen! :) En zoals Ingo al aangaf ging het inderdaad om een snelle oplossing dus is het gewoon de Lidl geworden.  Zo ook maar meteen weer een nieuw brouwsel maken dan :proost: Grt Roman und Patrick

makromaniak

Citaat van: seed7 op 25-02-2015  23:28 uEr zitten enzymen in en 30% zuurstof actieve stoffen en surfactants etc. Iets van € 3.-/kg geloof ik.

Is het gelukt?


Ingo

Sorry voor de late reactie maar alles is gelukt. Duurde wel wat langer ivm het grondiger naspoelen. Het werd nl nogal een glimmende/gladde bedoeling.  ;) Gelukkig is de nieuwe OXI al weer binnen.

Verder iedereen nogmaals bedankt voor alle tips zodat ik deze vraag nooit meer hoef te stellen  ;D Grt Roman

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.