Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Meerdael stelt zich voor ...  (gelezen 3484 keer)

Meerdael

• Gast
Meerdael stelt zich voor ...
« Gepost op: 27-07-2005 23:34 u »
... ik ben nu welgeteld 17 minuten lid van dit forum, maar vindt het nu al geweldig interessant! Ben onder de indruk van de kennis en de diepgaande uitleg van vele forumleden! Proficiat!  :hoera:

Even voorstellen dus maar... ben zo'n 32 jaar, en heb de brouwmicrobe eindelijk weer van onder het stof uit kunnen halen na een rustpauze  van een jaar of vier. De microbe beet me tijdens mijn studies ingenieur biotechnologie - aaaah dat eerste zelf gebrouwen bier  samenvol - en heeft me nooit echt losgelaten! Exact 6 dagen geleden heb ik het nog eens in mijn keteltje geroerd en het resultaat staat nu lustig te pruttelen (een stevige abij-biertje met een begin SG van 1082 ;-)), Wyeast Abbey II zal zijn werk hebben)!

Zo dadelijk post ik een eerste vraagje (bij grondstoffen ...) ... dus voor de antwoord-bereidwilligen... allen daarheen!

jan

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
Re: Meerdael stelt zich voor ...
« Reactie #1 Gepost op: 27-07-2005 23:51 u »
Jan,

Welkom, ik had je andere bericht al gevonden. Hmm 1.082 & abbey II? Rochefortje?

Herman

Meerdael

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 27-07-2005 23:57 u »
ja .. inderdaad ;-) dat de Abbey II gist blijkbaar van Rochefort komt ben ik daarnet pas te weten gekomen op het forum. .. wist het niet, maar een leuke verrassing want ik kan een Rochefortje wel apprecieren! Nog eventjes geduld en ik kan ervan proeven!
jan

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #3 Gepost op: 28-07-2005 09:03 u »
zie deze lijst voor oosprong Wyeast gisten (Zie bijlage)

Tags: