Ss Brewtech 65 liter

Gestart door mickey, 16-02-2015 17:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mickey

Heeft er iemand ervaring met deze CCT?

njitsver

Neen, nog geen ervaring ermee.
Echter heb ik wel de 14 gallons versie besteld in voorverkoop.
Deze cct's zien er kwalitatief erg goed uit voor die prijs.
Zeker met de tri-clamps (degelijke ontsmetting mogelijk).
Koop maar eens een blichmann, ik heb 3 ss-brewtech cct's voor 1 van die rolls roycen  :D
Mijn ervaringen met de cct post ik als deze in gebruik is.
 :brouwen:

Ronnie

Ook de 14 gallons besteld
komen op 20/2 aan in Rotterdam

Distributie voor Nederland (via Brouwmarkt) en BE (the homebrewshop) vanaf 25/2
Ik zal wachten met volgend brouwsel en ook kunnen vertellen.

mickey

Ik heb een 17 gallons besteld. Ze zien er in ieder geval zeer goed uit.
 

Brouwsel

Vandaag bij Brouwmarkt geweest voor wat schoonmaakmiddel, kom ik thuis met chronical 14gallon van ss brewtech. Had er al een tijdje een oogje op, bleek er toevallig vandaag een container vol met brewtech spullen aangekomen bij Brouwmarkt.

Ziet er super uit en past perfect in de klimaatkast. Ga waarschijnlijk vrijdag brouwen, Chimay gist draait al op de magneet...

 :proost:

[IMG]http://www.wiki-hobbybrouwen.nl/uploads/

njitsver

Citaat van: Brouwsel op 25-02-2015  22:49 ubleek er toevallig vandaag een container vol met brewtech spullen aangekomen bij Brouwmarkt.



[IMG]http://www.wiki-hobbybrouwen.nl/uploads/



Whoehoew  :dansen:

Dus de mijne mag ik gauw verwachten.

 :brouwen:

Brouwers

Dat ze maar eens opschieten, half februari is het ondertussen wel geweest en ik wil onderhand wel eens mijn nieuwe speeltje gaan gebruiken :D. Nu ik die 14 gal zie begin ik bijna spijt te krijgen dat ik verstandig ben geweest en maar een 7 gal gekocht heb ;)

Robert1968

Ik krijg van Bouwmarkt net het bericht dat mijn 10 gallon Brewtech ketel wordt uitgeleverd. Ik vermoed dat dit ook geldt voor de overige spullen van Brewtech.

EvdBroek

Ja ik kreeg dit bericht ook al :D

Gadiot

Zojuist geleverd 40 galon ketel :)

Vraagje. Ze raden aan om deze eerst schoon te maken met TSP (soda toch?) en vervolgens met Star San. TSP is dat om te ontvetten?
Ik heb geen soda in huis dus zou je dit ook met afwasmiddels kunnen doen?

foz

Citaat van: Gadiot op 27-02-2015  12:21 uTSP (soda toch?)

Natriumfosfaat. Soda is volgens mij natriumcarbonaat.

Gadiot

Citaat van: foz op 27-02-2015  13:05 uNatriumfosfaat. Soda is volgens mij natriumcarbonaat.
Ja klopt, zie het nu op wikipedia.

Trinatriumfosfaat raden ze aan. Is dat niet in principe zeep? Er begint ergens ver weg een oude scheikunde les te borrelen..

Zou ik een afwasblokje voor de vaatwasmachine kunnen gebruiken?

EvdBroek

Ik denk dat het vooral gaat om het vet / olie van de RVS af te krijgen.

mickey

Heeft iedereen zijn Brewtech al ontvangen? Ik nog niet.

HuygenMeester

Citaat van: mickey op 04-03-2015  17:56 uHeeft iedereen zijn Brewtech al ontvangen? Ik nog niet.
Mijn 14 gallon SsBrewtech. fermenter (via Van der Kooy) is geleverd vorige week :proost:
Huygenmeester

EvdBroek

Die van mij afgelopen week van Brouwmarkt. Helaas zonder thermometer en met niet passende slangpilaar.
Maar de ketel ziet er wel goed uit

orangeloo

Citaat van: EvdBroek op 04-03-2015  18:36 uDie van mij afgelopen week van Brouwmarkt. Helaas zonder thermometer en met niet passende slangpilaar.
Maar de ketel ziet er wel goed uit

Dat is inderdaad wel jammer. En zo goedkoop is het nu ook weer niet.
Helaas gaat er geregeld wat mis bij Brouwland.  >:D

mickey

Ik hoop dat mijne compleet is van Brouwmarkt!

Brouwers


Hier staat mijn 7 gal ;D. Denk dat ik hem van het weekend ga inwijden. Eerste wat opvalt hoe licht hij eigenlijk is. Lijkt zwaarder. Verder mooi afgewerkt.

Hmm vervelend dat ook foto's direct ge-upload direct van de telefoon omgedraaid staan. Nu aangepast

Braumarkt BV

Citaat van: Orangeloo op 04-03-2015  18:56 uDat is inderdaad wel jammer. En zo goedkoop is het nu ook weer niet.
Helaas gaat er geregeld wat mis bij Brouwland.  >:D

Thermometers zaten helaas niet in de container, we verwachten ze binnen 14 dagen binnen en dan ook via VDK of Homebrewshop te verkrijgen uiteraard .. 😊 juiste slangtuiten zijn a.s donderdag per FedEx binnen.

Hoop je zo voldoende ingelicht te hebben

Groeten,
Sebastian

mickey

Citaat van: Brouwmarkt BV op 04-03-2015  19:28 uThermometers zaten helaas niet in de container, we verwachten ze binnen 14 dagen binnen en dan ook via VDK of Homebrewshop te verkrijgen uiteraard .. 😊 juiste slangtuiten zijn a.s donderdag per FedEx binnen.

Hoop je zo voldoende ingelicht te hebben

Groeten,
Sebastian

Eind goed al goed.

mickey

Zo deze middag is ook mijn 17 gallon Ss Brewtech binnen gekomen.



HuygenMeester

Citaat van: mickey op 06-03-2015  17:58 uZo deze middag is ook mijn 17 gallon Ss Brewtech binnen gekomen.



:groots:  Toe  maar direct maar een Half Barrel  ^-^ :brouwen:
Veel vergistingsgenoegen er mee :proost:
Huygenmeester

mickey

Vind het alleen jammer dat er een gat voorgeboord is i.v.m.de temperatuurmeter . Ik zal het morgen dicht lassen met de tig.
Deze CCT gaat toch in een gistast.


HuygenMeester

Citaat van: mickey op 06-03-2015  19:03 uVind het alleen jammer dat er een gat voorgeboord is i.v.m.de temperatuurmeter. Ik zal het morgen dicht lassen met de tig.
Deze CCT gaat toch in een gistkast.
Dat is toch vreemd! Zit er niet een stop of zo bij? Zo hoor je een CCT toch niet af te leveren... :nut:
 :degroeten:
Huygenmeester

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.