BrouwHulp Eroica 5.3.3

Gestart door Adrie, 13-02-2015 12:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Albertus

'Volume naar gistvat' staat op nul.
Misschien heeft dat er iets mee te maken?

Bert

Oscar

Citaat van: Albertus op 30-07-2016  20:49 u'Volume naar gistvat' staat op nul.

Dat zou de software automatisch moeten invullen, want dat is te berekenen... :)

Dund

Volume naar gistvat moet ik zelf invullen. Zelfs als ik dat op 65l zet blijft het SG 1048 terwijl het daarboven op 1051 staat?

Ik heb dit niet met alle brouwsels dat is het vreemde.

Dund

Ik denk dat ik erachter ben. Dit brouwsel is een frambozen saison. Ik denk dat het programma het sg verlaagd omdat er straks nog 3 kilo framboos bij de vergisting gaat.

Persoonlijk zou ik verwachten dat het sg dan omhoog gaat?

tdp

Citaat van: Dund op 31-07-2016  09:49 uIk denk dat ik erachter ben. Dit brouwsel is een frambozen saison. Ik denk dat het programma het sg verlaagd omdat er straks nog 3 kilo framboos bij de vergisting gaat.

Persoonlijk zou ik verwachten dat het sg dan omhoog gaat?

Uit mijn hoofd heeft framboos een lager SG dan 1050, dus kan me voorstellen dat het daardoor naar beneden wordt bijgesteld.

Groet,
de TDP

William

Citaat van: tdp op 01-08-2016  11:06 uUit mijn hoofd heeft framboos een lager SG dan 1050, dus kan me voorstellen dat het daardoor naar beneden wordt bijgesteld.

Groet,
de TDP

In BrouwHulp staat voor framboos een opbrengst van 8%. Ik denk dat dit het percentage suiker is dat je er op gewicht uithaalt. Dus de kans is groot dat het sg dan naar beneden wordt bijgesteld door BrouwHulp. Vernuftig programma.

Dund

Ik kwam erachter toen ik zag dat mijn fruitbrouwsels allemaal hetzelfde "probleem" hadden. Met mijn french saison gist zakt het sg lekker diep dus dan is 1048 toch hoog genoeg.

Trouwens echt een heerlijk recept mijn framboos saison echt een aanrader.

Haagse Wouter

Bij mijn brouwsels worden die altijd gesorteerd op het eerste cijfer inplaats van het totale nummer.
Dus 10 komt na 1 inplaats van na 9.
Heeft iedereen dit?

Eric v B

Citaat van: Haagse Wouter op 29-10-2016  11:03 uBij mijn brouwsels worden die altijd gesorteerd op het eerste cijfer inplaats van het totale nummer.
Dus 10 komt na 1 inplaats van na 9.
Heeft iedereen dit?
Weet ik niet maar ik heb een 3 character nummering:
 

bjorri

Ik was van plan BrouwHulp te downloaden om weer te starten met brouwen.





Bovenstaande mededeling krijg ik dan. Iets aan de hand met de site?

Serge VL

Ik heb ook zulke melding,

Mcafee gaf volgende melding:
  :weetniet:


Eric v B

Citaat van: Serge VL op 10-11-2016  15:17 uIk heb ook zulke melding,
Misschien gevaar voor besmetting met het Brouwvirus? Wel knap dat virusscanner daar ook op aanslaan  ;)

Serge VL

Citaat van: Eric v B op 10-11-2016  16:28 uMisschien gevaar voor besmetting met het Brouwvirus? Wel knap dat virusscanner daar ook op aanslaan  ;)
Verdorie, dat ik daar niet aan gedacht heb.  ;D

Neen even serieus, ik heb 8 weken geleden of zo nog BrouwHulp gedownload en geïnstalleerd zonder problemen, om dat ik dat bericht nu op het forum zag ook eens geprobeerd de site te raadplegen met bovenstaande meldingen.

Dit is gewoon een classificatie die je als site krijgt en ook kan aankaarten, blijkbaar zijn er te veel doorverwijzingen naar andere sites die ook een slechte classificatie hebben, wat men noemt een "feeder" site


bjorri

Ja, het hoeft niks te betekenen maar ik wacht toch even Adrie af. Vooral omdat er doorverwezen wordt. Dergelijke kleinschalige software wordt vaak als onveilig afgedaan maar dat is meestal vals alarm. Dat doorverwijzen ben ik niet zo zeker van.

Serge VL

Citaat van: bjorri op 10-11-2016  17:14 u. Dat doorverwijzen ben ik niet zo zeker van.
Dat doorverwijzen was de reden die Mcafee voor de slechte classificatie aangaf bij mij.

Zoals je zegt dit wil niks zeggen dat er iets aan de hand is, belangrijker is te weten dat je als site eigenaar je deze classificatie kan aankaarten.

KooTjoo

Ik zou toch de website maar eens goed onder de loep nemen. De site draait onder het sterk verouderde Joomla 1.5 CMS. Heel onveilig en heel gemakkelijk te hacken.

Vitarka

Best lezer/lezeres,

Moet deze BrouwHulp voor iedereen te downloaden zijn? U begrijpt het wellicht als ik op de knop "u vind hem Hier" druk krijg ik een foutmelding?

Maar misschien is er meer nodig wellicht kan iemand wat licht op deze vraag laten schijnen?

Mvg vitarka

Tjardo


Hopmans

Citaat van: bjorri op 10-11-2016  17:14 uJa, het hoeft niks te betekenen maar ik wacht toch even Adrie af.

Hoe is het eigenlijk met Adrie?



Jacques

Citaat van: Hopmans op 08-01-2017  22:50 uHoe is het eigenlijk met Adrie?

Ik heb mij dat laatst ook afgevraagd en hem een mail gezonden.
Hij antwoordde dat hij het erg druk heeft met zijn werk, gezinsleven, verbouwingen aan zijn huis en meer van dat soort zaken. Het forum en ook het in orde maken van zijn website schiet er op dit moment bij in.

William

Citaat van: Jacques op 08-01-2017  23:00 uHij antwoordde dat hij het erg druk heeft met zijn werk, gezinsleven, verbouwingen aan zijn huis en meer van dat soort zaken. Het forum en ook het in orde maken van zijn website schiet er op dit moment bij in.

Dat klinkt als de juiste prioriteitstelling :)

Mark GA

Waarom heet het programma "Eroica" eigenlijk?
Het is een 'vergeten' hopsoort, maar waarom juist deze?

emiel1

Mijn gok is dat, aangezien het versie 5 is, voorgaande versies een hopnaam hadden beginnende met A, B, C en D. En dan heb je niet veel keus :) El Dorado (maar is dat echt een E, of een D) en Equinox kan ik bedenken, maar die laatste is vrij nieuw...

Mark GA

Er zal vast een logisch verhaal achter zitten, zoals jij het schetst lijkt me logisch genoeg.
Apple deed dat ook met hun iOS, dierennamen...
(Wel eens opgevallen dat zowel Windows als Apple's iPhone versie 9 oversloegen?)

Oscar

Citaat van: Mark GA op 22-08-2018  18:37 u(Wel eens opgevallen dat zowel Windows als Apple's iPhone versie 9 oversloegen?)

Because 7 8 9   ;D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.