De recepten zijn niet gelinkt na kopiëren. Het zijn twee verschillende instanties. Ik snap dan ook niet dat gebeurt wat je beschrijft, Johnny. Zelf kopieer ik regelmatig recepten naar brouwsels en omgekeerd, maar ik heb nooit last van wat jij beschrijft.
Hi Adrie,
Het gaat fout als je brouwsels dupliceert en deze vervolgens bewerkt. Dan veranderen de hoeveelheden mee. Ter illustratie het volgende...; recent wilde ik een bock maken en een dubbelbock. Wat deed ik; een samenstelling invoeren voor de bock en vervolgens in een kopie van dat recept mijn dubbelbock recept samenstellen. Wat schetst mijn verbazing.., de moutstort van de dubbelbock is aangepast naar wens, echter de moutstort van de bock is op onderdelen ook gewijzigd.
Wat ik vervolgens deed als 'work-around' was 1) recept voor de bock maken 2) bockrecept verhuizen naar de brouwsels 3) in brouwsels het recept voor de bock "afboeken" 4) het recept van de bock kopiëren van brouwsels naar recepten 5) het bockrecept bewerken tot het gewenste dubbelbock recept 6) het dubbelbock recept verplaatsen naar brouwsels 7) het dubbelbock recept daar "afboeken".
Resultaat van deze actie is dat ik de recepten heb kunnen maken maar dat ik ook 2 losse recepten heb gekregen die bij wisselen van de samenstellingen niet meer elkaar beïnvloeden. Kennelijk zorgt de functie "afboeken" er voor dat de relatie tussen de recepten geheel verdwenen is en het dus losse recepten zijn geworden.
Grt, Arne