BrouwHulp Eroica 5.3.3

Gestart door Adrie, 13-02-2015 12:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

McMelloW

BrouwHulp(ers),

Met het invoeren van mijn voorraad hop ik tegen een raar verschijnsel aan.

De hop Target. Ik voer de voorraad in en zie het volgende scherm


Nadat ik op opslaan klik en de hop Target weer bekijk zie het volgende.


De waarde van de voorraad is 100x te klein (0.04) Gebruik ik deze hop in een recept dan is de vooraad 0.0.  Andere hoppen doen het wel goed. Iemand dit verschijnsel eerder gezien.
De hop uit de Databank verwijderen werkt ook niet.

Ik werk met Windows 10 Home Edition.

RoodeLeeuwVenlo

Net BrouwHulp geïnstalleerd op een nieuwe laptop. Alleen als ik 'm wil opstarten dan geeft hij een vreemde melding:
Fout bij aanmaken C:\Documents and Settings\Eigenaar\Mijn documenten\BrouwHulp\equipments.xml
Ik kan op Oké clicks maar dan start hij verder niet op.
Iemand een idee wat ik hier mee moet?
Map verwijderen of zo en nog eens proberen de apparatuur in te voeren? :weetniet:

Haagse Wouter

Ik heb ook iets geks, of iets dat ik niet begrijp in elk geval.
Bij het afvullen lijkt BrouwHulp een heel hoog percentage te geven.

Op een bier met een geschat alcohol % van 6.3% met 3.4 gram suiker de liter, schat hij het percentage op de fles als 7.9%?

mbroek

Citaat van: Haagse Wouter op 03-04-2016  00:52 uIk heb ook iets geks, of iets dat ik niet begrijp in elk geval.
Bij het afvullen lijkt BrouwHulp een heel hoog percentage te geven.

Vul je Eind SG in het vergisting tab maar in met de juiste waarde, dan klopt het beter.


Haagse Wouter

Citaat van: mbroek op 03-04-2016  13:21 uVul je Eind SG in het vergisting tab maar in met de juiste waarde, dan klopt het beter.

Ah! Hij vult automatisch 1,000 SG in daar! Snap hem, dank je!

Eric v B

Citaat van: RoodeLeeuwVenlo op 28-03-2016  15:13 uNet BrouwHulp geïnstalleerd op een nieuwe laptop. Alleen als ik 'm wil opstarten dan geeft hij een vreemde melding:
Fout bij aanmaken C:\Documents and Settings\Eigenaar\Mijn documenten\BrouwHulp\equipments.xml
Ik kan op Oké clicks maar dan start hij verder niet op.
Iemand een idee wat ik hier mee moet?
Map verwijderen of zo en nog eens proberen de apparatuur in te voeren? :weetniet:
Ik had ook problemen met het opstarten. Ook een schone installatie, weliswaar op een oude laptop met XP, maar bij mij startte BrouwHulp helemaal niet op. Ik heb toen een oude versie (5.3.1.2) van BrouwHulp geïnstalleerd. En deze startte wel goed op zonder problemen. Daarna heb ik de laatste versie geïnstalleerd en toen werkte het wel allemaal.

Pirremenir

Ik heb geen NAS oid tot beschikking en daarom heb ik BrouwHulp geinstalleerd in Google Drive. Probleem is dat ik steeds de foutmelding bij het maken van een recept dat "BrouwHulp cannot create file <bestandslocatie>recipes.xml".

Het vreemde is dat ik vaak 1x het recept WEL kan opslaan, daarna niet meer.

Iemand een idee hoe dit komt en wat de oplossing is?

Timonneke

Hoi, ik wil in het recept de het alfazuur van Cascade van standaard 5,5% naar 6,9% aanpassen. Dit lukt niet. Wat doe ik fout?

Adrie

Citaat van: Timonneke op 03-05-2016 &nbsp;09:43 uHoi, ik wil in het recept de het alfazuur van Cascade van standaard 5,5% naar 6,9% aanpassen. Dit lukt niet. Wat doe ik fout?

Dat moet je in de hopdatabank doen.

RGeraads

Hoi Adrie,

Komt er binnenkort nog een update met de recent uitgekomen moutsoorten (o.a. Swaen) en nieuwe hop- en gistsoorten die er de laatste jaren zijn bijgekomen?

Groeten,
Raymond

Adrie

Citaat van: RGeraads op 03-05-2016 &nbsp;14:48 uHoi Adrie,

Komt er binnenkort nog een update met de recent uitgekomen moutsoorten (o.a. Swaen) en nieuwe hop- en gistsoorten die er de laatste jaren zijn bijgekomen?

Groeten,
Raymond

Zie http://wittepaard.roodetoren.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=83&Itemid=2

Onderaan de pagina kun je bestanden downloaden met de nieuwe mouten en gisten.

Cruz12

Zou mooi zijn als dit programma zou werken op een iPad  8)

RoodeLeeuwVenlo

Citaat van: Cruz12 op 11-05-2016 &nbsp;15:26 uZou mooi zijn als dit programma zou werken op een iPad  8)

Scroll even naar beneden en ontdek dat je niet de eerste bent die dat vindt. Ons aller Adrie heeft een poging voor Mac gewaagd maar dat is helaas op niets uitgelopen. Dus als je iemand kent die hier serieus bij wil helpen, graag. Hulp is welkom volgens mij.

Johnny Stardust

Ik heb 2 recepten die een aantal overeenkomstige ingrediënten bevatten (o.a. dezelfde mouten). Wanneer ik de recepten invoer in BrouwHulp en wat met de hoeveelheden ga 'spelen' om mijn recept te tweaken, dan zie ik dat aanpassingen in het ene recept ook in het andere recept worden gemaakt. Deze fout doet zich zelfs voor wanneer ik de recepten overhaal en ze in de 'brouwsels' zet.

Iemand? Wat gaat hier fout?  :nut: :weetniet:

NSWS

Ik heb twee versies van BrouwHulp. 1 Windows versie en op mijn laptop een Linux versie. Nu krijg ik  met mijn Linux versie mijn database die op een NAS staat niet geladen. Mijn laptop staat in mijn (micro) brouwschuurtje en wil daarop mijn metingen op de brouwdag bijhouden. Maar zonder synchronisatie gaat dat niet lukken. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

seed7

Citaat van: Johnny Stardust op 27-06-2016 &nbsp;22:10 uIk heb 2 recepten die een aantal overeenkomstige ingrediënten bevatten (o.a. dezelfde mouten). Wanneer ik de recepten invoer in BrouwHulp en wat met de hoeveelheden ga 'spelen' om mijn recept te tweaken, dan zie ik dat aanpassingen in het ene recept ook in het andere recept worden gemaakt. Deze fout doet zich zelfs voor wanneer ik de recepten overhaal en ze in de 'brouwsels' zet.

Dit probleem kan ik bevestigen, heb er vooral last van als ik recepten of brouwsels kopieer. Het lijkt soms wel of er een "link" tussen de twee bestaat.

Ingo

Johnny Stardust

Citaat van: seed7 op 14-07-2016 &nbsp;17:37 uDit probleem kan ik bevestigen, heb er vooral last van als ik recepten of brouwsels kopieer. Het lijkt soms wel of er een "link" tussen de twee bestaat.

Ingo

Precies! Als je na kopieren bij het ene recept een ingrediënt aanpast.., lijkt het er op alsof dat bij het andere  ook gebeurt. Erg vervelend! Uiteindelijk mijn recept opnieuw ingevoerd & voortaan maar geen recepten meer kopiëren...

Heeft iemand hier wellicht een goede oplossing voor?

seed7

Citaat van: Johnny Stardust op 14-07-2016 &nbsp;17:43 uHeeft iemand hier wellicht een goede oplossing voor?

Bug aan Adrie melden, heb ik ook nog niet gedaan.

Ingo

Adrie

De recepten zijn niet gelinkt na kopiëren. Het zijn twee verschillende instanties. Ik snap dan ook niet dat gebeurt wat je beschrijft, Johnny. Zelf kopieer ik regelmatig recepten naar brouwsels en omgekeerd, maar ik heb nooit last van wat jij beschrijft.

Muldermans

Citaat van: RoodeLeeuwVenlo op 11-05-2016 &nbsp;16:23 uScroll even naar beneden en ontdek dat je niet de eerste bent die dat vindt. Ons aller Adrie heeft een poging voor Mac gewaagd maar dat is helaas op niets uitgelopen. Dus als je iemand kent die hier serieus bij wil helpen, graag. Hulp is welkom volgens mij.

Toen ik nog een mac had (tegenwoordig werk ik met Linux, hoezeee!!!) kon ik linux software draaien m.b.v. XQuartz een x11 window manager voor Mac.

Vr gr :degroeten:

Johnny Stardust

Citaat van: Adrie op 15-07-2016 &nbsp;09:16 uDe recepten zijn niet gelinkt na kopiëren. Het zijn twee verschillende instanties. Ik snap dan ook niet dat gebeurt wat je beschrijft, Johnny. Zelf kopieer ik regelmatig recepten naar brouwsels en omgekeerd, maar ik heb nooit last van wat jij beschrijft.

Hi Adrie,

Het gaat fout als je brouwsels dupliceert en deze vervolgens bewerkt. Dan veranderen de hoeveelheden mee. Ter illustratie het volgende...; recent wilde ik een bock maken en een dubbelbock. Wat deed ik; een samenstelling invoeren voor de bock en vervolgens in een kopie van dat recept mijn dubbelbock recept samenstellen. Wat schetst mijn verbazing.., de moutstort van de dubbelbock is aangepast naar wens, echter de moutstort van de bock is op onderdelen ook gewijzigd.

Wat ik vervolgens deed als 'work-around' was 1) recept voor de bock maken 2) bockrecept verhuizen naar de brouwsels 3) in brouwsels het recept voor de bock "afboeken" 4) het recept van de bock kopiëren van brouwsels naar recepten 5) het bockrecept bewerken tot het gewenste dubbelbock recept 6) het dubbelbock recept verplaatsen naar brouwsels 7) het dubbelbock recept daar "afboeken".

Resultaat van deze actie is dat ik de recepten heb kunnen maken maar dat ik ook 2 losse recepten heb gekregen die bij wisselen van de samenstellingen niet meer elkaar beïnvloeden. Kennelijk zorgt de functie "afboeken" er voor dat de relatie tussen de recepten geheel verdwenen is en het dus losse recepten zijn geworden.

Grt, Arne

Adrie

Ha Johnny,

Dat gebeurt bij mij dus niet. Direct na kopiëren kan ik een recept of brouwsel veranderen zonder dat het ouderrecept of - brouwsel meeverandert.

Dund

Ik heb nu al een paar brouwsels waarbij ik op een eind sg uitkom van bijv 1051

Dit vul ik dan netjes in maar als ik dan onder aan de pagina kijk bij "sg in vat" dan staat daar een waarde van 1048?

Bij sommige brouwsels is het gelijk bij andere heb ik dit probleem. Ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken...

William

Citaat van: Dund op 30-07-2016 &nbsp;12:15 uDit vul ik dan netjes in maar als ik dan onder aan de pagina kijk bij "sg in vat" dan staat daar een waarde van 1048?

Waar vul je dat netjes in?

Als ik in het kokenveld op "Metingen op de brouwdag" tab het eind sg invul dan wordt dezelfde waarde overgenomen bij SG in gistvat tenzij er in het veld  "extra water in gistvat" een niet nul waarde staat óf als er een suikerbevattend ingrediënt tijdens het lagere wordt toegevoegd (zoals op het receptblad staat aangegeven voor dat ingrediënt).

Met water wordt de sg-waarde in het vat lager, met suiker hoger dan in het kookveld.

Dund


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.