BrouwHulp Eroica 5.3.3

Gestart door Adrie, 13-02-2015 12:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adrie

Er is een nieuwe versie van BrouwHulp: 5.3.3. Dit is vooral een bugfix release, dus er zit weinig functionaliteit in.

Opgeloste bugs en aangepaste zaken (hopelijk compleet):
  • In de checklist staan nu ook dingen die je na de brouwdag moet toevoegen
  • Als je een brouwsel afsluit, maar nog niet de voorraad hebt afgeboekt, wordt de afboekknop roze, zodat je snel ziet dat je vergeten hebt af te boeken
  • Als je meerdere hopgiften van dezelfde hop gebruikt, wordt de hoeveelheid nuopgeteld om te laten zien of er nog genoeg in voorraad is.
  • Graanabsorptie van water kan nu ook kleiner zijn dan 1 l/kg
  • Als je in de ingrediëntenlijst dubbelklikt op een ingrediënt, dan komt er een scherm tevoorschijn met hoeveelheden en eigenschappen van dat ingrediënt. In de vorige versies kon je die eigenschappen wijzigen en dat wekte verwarring. Je kunt nu eigenschappen alleen nog wijzigen in de databank, zoals hoort.

Je vindt de nieuwe BrouwHulp HIER

HuygenMeester

Als ik de nieuwe BrouwHulp download en installeer, raak ik mijn brouwsels dat kwijt? Dat is me namelijk een keer eerder overkomen. >:(

 :degroeten:
Huygenmeester

ErikdeBrouwer

Is in de checklist voor brouwdag kooltijd veranderd in kooktijd? Is maar een kleinigheidje, maar voor de puntjes op de i [emoji6]

DenMaarten

Citaat van: HuygenMeester op 13-02-2015  14:20 uals ik de nieuwe BrouwHulp download en installeer, raak ik mijn brouwsels dat kwijt?Dat is me nl. een keer eerder overkomen. >:(

 :degroeten:
Huygenmeester

Ik heb hem net over de vorige versie heen geïnstalleerd en alles staat er nog in. Moet ik wel vermelden dan mijn database op een andere disk staat.

Lennert

Dank je Adrie voor je update.

Fijn dat je de aanpassing voor de graanabsorptie hebt gedaan.

Lennert

Anton

Citaat van: DenMaarten op 13-02-2015  14:59 uIk heb hem net over de vorige versie heen geïnstalleerd en alles staat er nog in. Moet ik wel vermelden dan mijn database op een andere disk staat.

Ik heb hem zojuist over de oude versie heen geïnstalleerd, geen probleem, al mijn brouwsels staan er nog net zo. :)

Hoppenbrouwers

Super! Bedankt hiervoor.

Is het eind SG inmiddels ook aan te passen naar onder de SG 1000? (Dit ook ivm de vele saisons die BrouwHulp krijgt de verwerken de komende tijd ;))

mbroek

Citaat van: Adrie op 13-02-2015  12:12 uEr is een nieuwe versie van BrouwHulp: 5.3.3. Dit is vooral een bugfix release, dus er zit weinig functionaliteit in.

Opgeloste bugs en aangepaste zaken (hopelijk compleet):
Als je meerdere hopgiften van dezelfde hop gebruikt, wordt de hoeveelheid nuopgeteld om te laten zien of er nog genoeg in voorraad is.

Het werkt perfect nu Adrie, bedankt voor de update.

Chiel.

HuygenMeester

Inmiddels ook over de oude versie heen gezet en alle brouwsels etc. zijn nog aanwezig. ;D

Bedankt voor de update Adrie

Huygenmeester

ThomasM

Helaas start deze versie nog steeds niet bij mij op.
Is er een crashlog oid te vinden waar ik het probleem kan bekijken, Adrie?

Eric v B

Is de versie  van voor 5.3.3. nog te downloaden? De nieuwste versie loopt bij mij iedere keer vast.

Sander van Dijk

Top, bij mij doet hij het ook. Alle brouwsels staan er gewoon weer in.


Bedankt!

krek zat

Sinds installatie van BrouwHulp 5.3.3 krijg ik om de paar minuten de volgende melding: List index (-1) out of bounds. Ik kan dan kiezen voor OK met de melding mogelijk risico op data verlies of annuleren, waardoor het programma afsluit. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Pimmels

Citaat van: krek zat op 18-02-2015  12:53 uSinds installatie van BrouwHulp 5.3.3 krijg ik om de paar minuten de volgende melding: List index (-1) out of bounds. Ik kan dan kiezen voor OK met de melding mogelijk risico op data verlies of annuleren, waardoor het programma afsluit. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Heb ik ook, alleen sluit het programma bij mij niet af .... :weetniet:

Adrie

Er zat een bug in de programmeeromgeving. Die heb ik ondertussen weten te omzeilen. Er staat een nieuwe versie klaar zonder de List Index Out Of Bounds fout. Als het goed is...

Edolem

Bij mij heb ik hem proberen te zetten op de laptop, met gebruikmaking van de bestanden op de losse harde schijf.
Op de oude pc gebruikte ik die harde schijf ook voor de bestanden. Alleen... het programma meldt altijd 'Unable to create file' .

Geen idee hoe dat kan. Ik heb het bestand maar op D: gezet. Niet echt de bedoeling maar goed.

Dund

Ik weet niet of ik de enige ben maar ik heb sinds de update continu problemen met BrouwHulp. Het programma hangt zich heel de tijd op. Alleen bij pop up schermen.

Als ik een paar hoppen via de wizard toevoeg is er niets aan de hand als ik echt een flinke hoeveelheid verschillende hoppen toevoeg blokkeerd de pop up. Hetzelfde heb ik bij de water wizard.

Heeft iemand anders hier ook last van? Ik krijg het gewoon niet meer aan de gang.

Dund

Heb net alles eraf gegooid alles weer opnieuw erop en het probleem blijft. Als ik meer dan vijf hopgiften doe onder de 10min dan schiet de pop up in blokkade omdat het niet in het vakje past. Echt heel vreemd.

hans_nwk

Citaat van: Adrie op 13-02-2015  12:12 uAls je in de ingrediëntenlijst dubbelklikt op een ingrediënt, dan komt er een scherm tevoorschijn met hoeveelheden en eigenschappen van dat ingrediënt. In de vorige versies kon je die eigenschappen wijzigen en dat wekte verwarring. Je kunt nu eigenschappen alleen nog wijzigen in de databank, zoals hoort.

Vandaag heb ik BrouwHulp na een lange tijd geupgrade naar de nieuwste versie en loop hiermee tegen een probleempje aan.

Ik kan me de logica van deze wijzigingen goed voorstellen. Voor mij zijn ze erg vervelend bij de brouwsels.
Ik ben nu bezig ga Fuggles uit twee verschillende pakjes gebruiken met verschillend alfa zuur %. Het voorrraadbeheer wil ik eigenlijk niet gebruiken en ook niet tig verschillende % in de database.

Ik zou bij de brouwsels heel graag per hop direct bij ingredienten de eigenschappen kunnen wijzigen en dat deze in het brouwsel worden opgeslagen ipv in de database.

Als ik nu een recept naar brouwsels kopieer pas ik de hopstortingen aan aan de werkelijke eigenschappen van wat ik op dat moment in huis heb.

Klopt het dat ik nu elk zakje hop dat ik koop in de database in moet voeren om te dit goed te doen? Of mis ik iets in hoe ik moet werken?

Groet,
Hans

Oscar

Citaat van: hans_nwk op 05-03-2016  09:26 uIk zou bij de brouwsels heel graag per hop direct bij ingrediënten de eigenschappen kunnen wijzigen en dat deze in het brouwsel worden opgeslagen ipv in de database.

Eerst toevoegen aan het recept en dan alfazuur % in het recept aanpassen!  :)


hans_nwk

Citaat van: Oscar op 05-03-2016  10:05 uEerst toevoegen aan het recept en dan alfazuur % in het recept aanpassen!  :)
Zo deed ik het altijd, maar na deze wijziging kan dat niet meer! (Of ik doe iets fout).

Henielma

Volgens mij is dat inderdaad bewust veranderd. Je kan nu alleen nog in de database het alfazuur aanpassen. Er was een goede reden voor maar die weet ik zo niet meer.

Het heeft bij mij ook jaren geduurd voordat ik het voorraadbeheer ben gaan gebruiken. Sinds twee jaar gebruik ik het en is het eigenlijk wel handig. Van de eigen hoppen maak ik ieder jaar een nieuwe hop aan in de database zodat in het recept ook het jaartal van de hop terecht komt en ik kan zien wat er in de hoplade in de vriezer ligt.

seed7

Al tamelijk lang gebruik ik geen UNIXen meer maar zou BrouwHulp op een Raspberri 3 / Raspbian draaien? Ik heb het al eens op een oude laptop geprobeerd met een van Debian afgeleide distributie maar dat gaf alleen maar gezeur met een of andere bibliotheek die zich niet liet updaten.

Edit: laat maar, dat werkt natuurlijk niet want ARM en geen x86 :(

Ingo

berdus

Citaat van: seed7 op 05-03-2016  16:40 uAl tamelijk lang gebruik ik geen UNIXen meer maar zou BrouwHulp op een Raspberri 3 / Raspbian draaien? Ik heb het al eens op een oude laptop geprobeerd met een van Debian afgeleide distributie maar dat gaf alleen maar gezeur met een of andere bibliotheek die zich niet liet updaten.

Edit: laat maar, dat werkt natuurlijk niet want ARM en geen x86 :(

Ingo

Ik heb het niet getest, maar ik meende me te herinneren dat het kan. Kijk eens op https://wiki.winehq.org/ARM

hans_nwk

Ik loop tegen een bugje aan:
Als het inloggen bij de FTP site waarmee je wil synchroniseren mislukt komt er een message box:
"Inloggen mislukt"
Je kunt dan cancel of OK kiezen en het programma crasht.

groet,
Hans

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.