Als je in de ingrediëntenlijst dubbelklikt op een ingrediënt, dan komt er een scherm tevoorschijn met hoeveelheden en eigenschappen van dat ingrediënt. In de vorige versies kon je die eigenschappen wijzigen en dat wekte verwarring. Je kunt nu eigenschappen alleen nog wijzigen in de databank, zoals hoort.
Vandaag heb ik BrouwHulp na een lange tijd geupgrade naar de nieuwste versie en loop hiermee tegen een probleempje aan.
Ik kan me de logica van deze wijzigingen goed voorstellen. Voor mij zijn ze erg vervelend bij de brouwsels.
Ik ben nu bezig ga Fuggles uit twee verschillende pakjes gebruiken met verschillend alfa zuur %. Het voorrraadbeheer wil ik eigenlijk niet gebruiken en ook niet tig verschillende % in de database.
Ik zou bij de brouwsels heel graag per hop direct bij ingredienten de eigenschappen kunnen wijzigen en dat deze in het brouwsel worden opgeslagen ipv in de database.
Als ik nu een recept naar brouwsels kopieer pas ik de hopstortingen aan aan de werkelijke eigenschappen van wat ik op dat moment in huis heb.
Klopt het dat ik nu elk zakje hop dat ik koop in de database in moet voeren om te dit goed te doen? Of mis ik iets in hoe ik moet werken?
Groet,
Hans