Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BrouwHulp Eroica 5.3.3  (gelezen 25472 keer)

Offline McMelloW

• Super lid
  • Land: nl
  • Huysbrouwerij 'Op Zuylen'
Re: BrouwHulp Eroica 5.3.3
« Reactie #25 Gepost op: 15-03-2016 15:28 u »
BrouwHulp(ers),

Met het invoeren van mijn voorraad hop ik tegen een raar verschijnsel aan.

De hop Target. Ik voer de voorraad in en zie het volgende scherm

Nadat ik op opslaan klik en de hop Target weer bekijk zie het volgende.

De waarde van de voorraad is 100x te klein (0.04) Gebruik ik deze hop in een recept dan is de vooraad 0.0.  Andere hoppen doen het wel goed. Iemand dit verschijnsel eerder gezien.
De hop uit de Databank verwijderen werkt ook niet.

Ik werk met Windows 10 Home Edition.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RoodeLeeuwVenlo

• Super lid
  • Ik brouw geen BierTJES maar BierEN!
    • Preuf & Praotlokaal de Klep
« Reactie #26 Gepost op: 28-03-2016 15:13 u »
Net BrouwHulp geÔnstalleerd op een nieuwe laptop. Alleen als ik 'm wil opstarten dan geeft hij een vreemde melding:
Fout bij aanmaken C:\Documents and Settings\Eigenaar\Mijn documenten\BrouwHulp\equipments.xml
Ik kan op Okť clicks maar dan start hij verder niet op.
Iemand een idee wat ik hier mee moet?
Map verwijderen of zo en nog eens proberen de apparatuur in te voeren? :weetniet:

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #27 Gepost op: 03-04-2016 00:52 u »
Ik heb ook iets geks, of iets dat ik niet begrijp in elk geval.
Bij het afvullen lijkt BrouwHulp een heel hoog percentage te geven.

Op een bier met een geschat alcohol % van 6.3% met 3.4 gram suiker de liter, schat hij het percentage op de fles als 7.9%?

Offline mbroek

• Super lid
  • Hoe verder je gaat, hoe langer de terugweg.
    • Huisbrouwerij St. Chiellus
« Reactie #28 Gepost op: 03-04-2016 13:21 u »
Ik heb ook iets geks, of iets dat ik niet begrijp in elk geval.
Bij het afvullen lijkt BrouwHulp een heel hoog percentage te geven.

Vul je Eind SG in het vergisting tab maar in met de juiste waarde, dan klopt het beter.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #29 Gepost op: 03-04-2016 13:24 u »
Vul je Eind SG in het vergisting tab maar in met de juiste waarde, dan klopt het beter.

Ah! Hij vult automatisch 1,000 SG in daar! Snap hem, dank je!

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hštt noch emmer joot jejange.
« Reactie #30 Gepost op: 03-04-2016 13:28 u »
Net BrouwHulp geÔnstalleerd op een nieuwe laptop. Alleen als ik 'm wil opstarten dan geeft hij een vreemde melding:
Fout bij aanmaken C:\Documents and Settings\Eigenaar\Mijn documenten\BrouwHulp\equipments.xml
Ik kan op Okť clicks maar dan start hij verder niet op.
Iemand een idee wat ik hier mee moet?
Map verwijderen of zo en nog eens proberen de apparatuur in te voeren? :weetniet:
Ik had ook problemen met het opstarten. Ook een schone installatie, weliswaar op een oude laptop met XP, maar bij mij startte BrouwHulp helemaal niet op. Ik heb toen een oude versie (5.3.1.2) van BrouwHulp geÔnstalleerd. En deze startte wel goed op zonder problemen. Daarna heb ik de laatste versie geÔnstalleerd en toen werkte het wel allemaal.

Offline Pirremenir

• Junior lid
  • **
  • Tanuki Regeert! Let's rock....! :-)
    • TaNuKi - New noiz on ze horizon.....
« Reactie #31 Gepost op: 18-04-2016 00:01 u »
Ik heb geen NAS oid tot beschikking en daarom heb ik BrouwHulp geinstalleerd in Google Drive. Probleem is dat ik steeds de foutmelding bij het maken van een recept dat "BrouwHulp cannot create file <bestandslocatie>recipes.xml".

Het vreemde is dat ik vaak 1x het recept WEL kan opslaan, daarna niet meer.

Iemand een idee hoe dit komt en wat de oplossing is?

Offline Timonneke

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #32 Gepost op: 03-05-2016 09:43 u »
Hoi, ik wil in het recept de het alfazuur van Cascade van standaard 5,5% naar 6,9% aanpassen. Dit lukt niet. Wat doe ik fout?

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #33 Gepost op: 03-05-2016 10:03 u »
Hoi, ik wil in het recept de het alfazuur van Cascade van standaard 5,5% naar 6,9% aanpassen. Dit lukt niet. Wat doe ik fout?

Dat moet je in de hopdatabank doen.

Offline RGeraads

• Super lid
    • Brouwerij Stijl
« Reactie #34 Gepost op: 03-05-2016 14:48 u »
Hoi Adrie,

Komt er binnenkort nog een update met de recent uitgekomen moutsoorten (o.a. Swaen) en nieuwe hop- en gistsoorten die er de laatste jaren zijn bijgekomen?

Groeten,
Raymond

Offline Adrie

• Super lid
« Reactie #35 Gepost op: 03-05-2016 15:13 u »
Hoi Adrie,

Komt er binnenkort nog een update met de recent uitgekomen moutsoorten (o.a. Swaen) en nieuwe hop- en gistsoorten die er de laatste jaren zijn bijgekomen?

Groeten,
Raymond

Zie http://wittepaard.roodetoren.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=83&Itemid=2

Onderaan de pagina kun je bestanden downloaden met de nieuwe mouten en gisten.

Offline Cruz12

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #36 Gepost op: 11-05-2016 15:26 u »
Zou mooi zijn als dit programma zou werken op een iPad  8)

Offline RoodeLeeuwVenlo

• Super lid
  • Ik brouw geen BierTJES maar BierEN!
    • Preuf & Praotlokaal de Klep
« Reactie #37 Gepost op: 11-05-2016 16:23 u »
Zou mooi zijn als dit programma zou werken op een iPad  8)

Scroll even naar beneden en ontdek dat je niet de eerste bent die dat vindt. Ons aller Adrie heeft een poging voor Mac gewaagd maar dat is helaas op niets uitgelopen. Dus als je iemand kent die hier serieus bij wil helpen, graag. Hulp is welkom volgens mij.

Offline Johnny Stardust

• De Roerstok
  • Senior lid
    • Kasteelbrouwerij Haverleij
« Reactie #38 Gepost op: 27-06-2016 22:10 u »
Ik heb 2 recepten die een aantal overeenkomstige ingrediŽnten bevatten (o.a. dezelfde mouten). Wanneer ik de recepten invoer in BrouwHulp en wat met de hoeveelheden ga 'spelen' om mijn recept te tweaken, dan zie ik dat aanpassingen in het ene recept ook in het andere recept worden gemaakt. Deze fout doet zich zelfs voor wanneer ik de recepten overhaal en ze in de 'brouwsels' zet.

Iemand? Wat gaat hier fout?  :nut: :weetniet:

Offline NSWS

• Boven 10 berichten
  • *
  • Als je iets leuk vindt, leer je het vanzelf.
« Reactie #39 Gepost op: 14-07-2016 17:33 u »
Ik heb twee versies van BrouwHulp. 1 Windows versie en op mijn laptop een Linux versie. Nu krijg ik  met mijn Linux versie mijn database die op een NAS staat niet geladen. Mijn laptop staat in mijn (micro) brouwschuurtje en wil daarop mijn metingen op de brouwdag bijhouden. Maar zonder synchronisatie gaat dat niet lukken. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #40 Gepost op: 14-07-2016 17:37 u »
Ik heb 2 recepten die een aantal overeenkomstige ingrediŽnten bevatten (o.a. dezelfde mouten). Wanneer ik de recepten invoer in BrouwHulp en wat met de hoeveelheden ga 'spelen' om mijn recept te tweaken, dan zie ik dat aanpassingen in het ene recept ook in het andere recept worden gemaakt. Deze fout doet zich zelfs voor wanneer ik de recepten overhaal en ze in de 'brouwsels' zet.

Dit probleem kan ik bevestigen, heb er vooral last van als ik recepten of brouwsels kopieer. Het lijkt soms wel of er een "link" tussen de twee bestaat.

Ingo

Offline Johnny Stardust

• De Roerstok
  • Senior lid
« Reactie #41 Gepost op: 14-07-2016 17:43 u »
Dit probleem kan ik bevestigen, heb er vooral last van als ik recepten of brouwsels kopieer. Het lijkt soms wel of er een "link" tussen de twee bestaat.

Ingo

Precies! Als je na kopieren bij het ene recept een ingrediŽnt aanpast.., lijkt het er op alsof dat bij het andere  ook gebeurt. Erg vervelend! Uiteindelijk mijn recept opnieuw ingevoerd & voortaan maar geen recepten meer kopiŽren...

Heeft iemand hier wellicht een goede oplossing voor?

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #42 Gepost op: 14-07-2016 17:55 u »
Heeft iemand hier wellicht een goede oplossing voor?

Bug aan Adrie melden, heb ik ook nog niet gedaan.

Ingo

Offline Adrie

• Super lid
« Reactie #43 Gepost op: 15-07-2016 09:16 u »
De recepten zijn niet gelinkt na kopiŽren. Het zijn twee verschillende instanties. Ik snap dan ook niet dat gebeurt wat je beschrijft, Johnny. Zelf kopieer ik regelmatig recepten naar brouwsels en omgekeerd, maar ik heb nooit last van wat jij beschrijft.

Offline Muldermans

• Super lid
  • Bier! Brouw je gewoon zelf.
« Reactie #44 Gepost op: 15-07-2016 10:44 u »
Scroll even naar beneden en ontdek dat je niet de eerste bent die dat vindt. Ons aller Adrie heeft een poging voor Mac gewaagd maar dat is helaas op niets uitgelopen. Dus als je iemand kent die hier serieus bij wil helpen, graag. Hulp is welkom volgens mij.

Toen ik nog een mac had (tegenwoordig werk ik met Linux, hoezeee!!!) kon ik linux software draaien m.b.v. XQuartz een x11 window manager voor Mac.

Vr gr :degroeten:

Offline Johnny Stardust

• De Roerstok
  • Senior lid
« Reactie #45 Gepost op: 15-07-2016 13:55 u »
De recepten zijn niet gelinkt na kopiŽren. Het zijn twee verschillende instanties. Ik snap dan ook niet dat gebeurt wat je beschrijft, Johnny. Zelf kopieer ik regelmatig recepten naar brouwsels en omgekeerd, maar ik heb nooit last van wat jij beschrijft.

Hi Adrie,

Het gaat fout als je brouwsels dupliceert en deze vervolgens bewerkt. Dan veranderen de hoeveelheden mee. Ter illustratie het volgende...; recent wilde ik een bock maken en een dubbelbock. Wat deed ik; een samenstelling invoeren voor de bock en vervolgens in een kopie van dat recept mijn dubbelbock recept samenstellen. Wat schetst mijn verbazing.., de moutstort van de dubbelbock is aangepast naar wens, echter de moutstort van de bock is op onderdelen ook gewijzigd.

Wat ik vervolgens deed als 'work-around' was 1) recept voor de bock maken 2) bockrecept verhuizen naar de brouwsels 3) in brouwsels het recept voor de bock "afboeken" 4) het recept van de bock kopiŽren van brouwsels naar recepten 5) het bockrecept bewerken tot het gewenste dubbelbock recept 6) het dubbelbock recept verplaatsen naar brouwsels 7) het dubbelbock recept daar "afboeken".

Resultaat van deze actie is dat ik de recepten heb kunnen maken maar dat ik ook 2 losse recepten heb gekregen die bij wisselen van de samenstellingen niet meer elkaar beÔnvloeden. Kennelijk zorgt de functie "afboeken" er voor dat de relatie tussen de recepten geheel verdwenen is en het dus losse recepten zijn geworden.

Grt, Arne

Offline Adrie

• Super lid
« Reactie #46 Gepost op: 15-07-2016 14:48 u »
Ha Johnny,

Dat gebeurt bij mij dus niet. Direct na kopiŽren kan ik een recept of brouwsel veranderen zonder dat het ouderrecept of - brouwsel meeverandert.

Offline Dund

• Super lid
  • udenhoutse bierbrouwerij du fisturz
    • Udentse Fisturz Brouwerij
« Reactie #47 Gepost op: 30-07-2016 12:15 u »
Ik heb nu al een paar brouwsels waarbij ik op een eind sg uitkom van bijv 1051

Dit vul ik dan netjes in maar als ik dan onder aan de pagina kijk bij "sg in vat" dan staat daar een waarde van 1048?

Bij sommige brouwsels is het gelijk bij andere heb ik dit probleem. Ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken...

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #48 Gepost op: 30-07-2016 13:00 u »
Dit vul ik dan netjes in maar als ik dan onder aan de pagina kijk bij "sg in vat" dan staat daar een waarde van 1048?

Waar vul je dat netjes in?

Als ik in het kokenveld op "Metingen op de brouwdag" tab het eind sg invul dan wordt dezelfde waarde overgenomen bij SG in gistvat tenzij er in het veld  "extra water in gistvat" een niet nul waarde staat ůf als er een suikerbevattend ingrediŽnt tijdens het lagere wordt toegevoegd (zoals op het receptblad staat aangegeven voor dat ingrediŽnt).

Met water wordt de sg-waarde in het vat lager, met suiker hoger dan in het kookveld.

Offline Dund

• Super lid
  • udenhoutse bierbrouwerij du fisturz
    • Udentse Fisturz Brouwerij
« Reactie #49 Gepost op: 30-07-2016 17:46 u »

Hier een printscreen

Tags: