Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BrouwHulp Eroica 5.3.3  (gelezen 25471 keer)

Offline Adrie

• Super lid
  • Land: nl
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
BrouwHulp Eroica 5.3.3
« Gepost op: 13-02-2015 12:12 u »
Er is een nieuwe versie van BrouwHulp: 5.3.3. Dit is vooral een bugfix release, dus er zit weinig functionaliteit in.

Opgeloste bugs en aangepaste zaken (hopelijk compleet):
  • In de checklist staan nu ook dingen die je na de brouwdag moet toevoegen
  • Als je een brouwsel afsluit, maar nog niet de voorraad hebt afgeboekt, wordt de afboekknop roze, zodat je snel ziet dat je vergeten hebt af te boeken
  • Als je meerdere hopgiften van dezelfde hop gebruikt, wordt de hoeveelheid nuopgeteld om te laten zien of er nog genoeg in voorraad is.
  • Graanabsorptie van water kan nu ook kleiner zijn dan 1 l/kg
  • Als je in de ingrediŽntenlijst dubbelklikt op een ingrediŽnt, dan komt er een scherm tevoorschijn met hoeveelheden en eigenschappen van dat ingrediŽnt. In de vorige versies kon je die eigenschappen wijzigen en dat wekte verwarring. Je kunt nu eigenschappen alleen nog wijzigen in de databank, zoals hoort.

Je vindt de nieuwe BrouwHulp HIER

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline HuygenMeester

• Senior lid
    • HuygenMeester
Re: BrouwHulp Eroica 5.3.3
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2015 14:20 u »
Als ik de nieuwe BrouwHulp download en installeer, raak ik mijn brouwsels dat kwijt? Dat is me namelijk een keer eerder overkomen. >:(

:degroeten:
Huygenmeester

Offline ErikdeBrouwer

• Junior lid
  • **
  • He is a wise man who invented beer. - Plato
« Reactie #2 Gepost op: 13-02-2015 14:33 u »
Is in de checklist voor brouwdag kooltijd veranderd in kooktijd? Is maar een kleinigheidje, maar voor de puntjes op de i

Offline DenMaarten

• De Roerstok
  • Senior lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
BrouwHulp Eroica 5.3.3
« Reactie #3 Gepost op: 13-02-2015 14:59 u »
als ik de nieuwe BrouwHulp download en installeer, raak ik mijn brouwsels dat kwijt?Dat is me nl. een keer eerder overkomen. >:(

:degroeten:
Huygenmeester

Ik heb hem net over de vorige versie heen geÔnstalleerd en alles staat er nog in. Moet ik wel vermelden dan mijn database op een andere disk staat.

Offline Lennert

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Boven 10 berichten
  • *
  • Brouwerij D'n DwŤrse Dwaas
« Reactie #4 Gepost op: 13-02-2015 15:54 u »
Dank je Adrie voor je update.

Fijn dat je de aanpassing voor de graanabsorptie hebt gedaan.

Lennert

Offline Anton

• Super lid
  • You're never too old to learn something stupid.
« Reactie #5 Gepost op: 13-02-2015 16:14 u »
Ik heb hem net over de vorige versie heen geÔnstalleerd en alles staat er nog in. Moet ik wel vermelden dan mijn database op een andere disk staat.

Ik heb hem zojuist over de oude versie heen geÔnstalleerd, geen probleem, al mijn brouwsels staan er nog net zo. :)

Offline Hoppenbrouwers

• Super lid
  • ‹bung macht den Meister
« Reactie #6 Gepost op: 13-02-2015 16:32 u »
Super! Bedankt hiervoor.

Is het eind SG inmiddels ook aan te passen naar onder de SG 1000? (Dit ook ivm de vele saisons die BrouwHulp krijgt de verwerken de komende tijd ;))

Offline mbroek

• Super lid
  • Hoe verder je gaat, hoe langer de terugweg.
    • Huisbrouwerij St. Chiellus
« Reactie #7 Gepost op: 14-02-2015 16:33 u »
Er is een nieuwe versie van BrouwHulp: 5.3.3. Dit is vooral een bugfix release, dus er zit weinig functionaliteit in.

Opgeloste bugs en aangepaste zaken (hopelijk compleet):
Als je meerdere hopgiften van dezelfde hop gebruikt, wordt de hoeveelheid nuopgeteld om te laten zien of er nog genoeg in voorraad is.

Het werkt perfect nu Adrie, bedankt voor de update.

Chiel.

Offline HuygenMeester

• Senior lid
    • HuygenMeester
« Reactie #8 Gepost op: 14-02-2015 16:47 u »
Inmiddels ook over de oude versie heen gezet en alle brouwsels etc. zijn nog aanwezig. ;D

Bedankt voor de update Adrie

Huygenmeester

ThomasM

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 14-02-2015 18:51 u »
Helaas start deze versie nog steeds niet bij mij op.
Is er een crashlog oid te vinden waar ik het probleem kan bekijken, Adrie?

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hštt noch emmer joot jejange.
« Reactie #10 Gepost op: 14-02-2015 22:50 u »
Is de versie  van voor 5.3.3. nog te downloaden? De nieuwste versie loopt bij mij iedere keer vast.

Offline Sander van Dijk

• Super lid
  • Als je je glas op z'n kop houdt... is tie leeg!
« Reactie #11 Gepost op: 15-02-2015 08:54 u »
Top, bij mij doet hij het ook. Alle brouwsels staan er gewoon weer in.

Bedankt!

Offline krek zat

• Vol lid
« Reactie #12 Gepost op: 18-02-2015 12:53 u »
Sinds installatie van BrouwHulp 5.3.3 krijg ik om de paar minuten de volgende melding: List index (-1) out of bounds. Ik kan dan kiezen voor OK met de melding mogelijk risico op data verlies of annuleren, waardoor het programma afsluit. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Offline Pimmels

• Senior lid
  • kijk ook op www.facebook.com/PimmelsBier
    • Pimmels bier
« Reactie #13 Gepost op: 18-02-2015 12:56 u »
Sinds installatie van BrouwHulp 5.3.3 krijg ik om de paar minuten de volgende melding: List index (-1) out of bounds. Ik kan dan kiezen voor OK met de melding mogelijk risico op data verlies of annuleren, waardoor het programma afsluit. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Heb ik ook, alleen sluit het programma bij mij niet af .... :weetniet:

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #14 Gepost op: 18-02-2015 15:09 u »
Er zat een bug in de programmeeromgeving. Die heb ik ondertussen weten te omzeilen. Er staat een nieuwe versie klaar zonder de List Index Out Of Bounds fout. Als het goed is...

Offline Edolem

• Super lid
« Reactie #15 Gepost op: 24-02-2015 21:34 u »
Bij mij heb ik hem proberen te zetten op de laptop, met gebruikmaking van de bestanden op de losse harde schijf.
Op de oude pc gebruikte ik die harde schijf ook voor de bestanden. Alleen... het programma meldt altijd 'Unable to create file' .

Geen idee hoe dat kan. Ik heb het bestand maar op D: gezet. Niet echt de bedoeling maar goed.

Offline Dund

• Super lid
  • udenhoutse bierbrouwerij du fisturz
    • Udentse Fisturz Brouwerij
« Reactie #16 Gepost op: 22-02-2016 21:21 u »
Ik weet niet of ik de enige ben maar ik heb sinds de update continu problemen met BrouwHulp. Het programma hangt zich heel de tijd op. Alleen bij pop up schermen.

Als ik een paar hoppen via de wizard toevoeg is er niets aan de hand als ik echt een flinke hoeveelheid verschillende hoppen toevoeg blokkeerd de pop up. Hetzelfde heb ik bij de water wizard.

Heeft iemand anders hier ook last van? Ik krijg het gewoon niet meer aan de gang.

Offline Dund

• Super lid
  • udenhoutse bierbrouwerij du fisturz
    • Udentse Fisturz Brouwerij
« Reactie #17 Gepost op: 22-02-2016 21:35 u »
Heb net alles eraf gegooid alles weer opnieuw erop en het probleem blijft. Als ik meer dan vijf hopgiften doe onder de 10min dan schiet de pop up in blokkade omdat het niet in het vakje past. Echt heel vreemd.

Offline hans_nwk

• Super lid
« Reactie #18 Gepost op: 05-03-2016 09:26 u »

Als je in de ingrediŽntenlijst dubbelklikt op een ingrediŽnt, dan komt er een scherm tevoorschijn met hoeveelheden en eigenschappen van dat ingrediŽnt. In de vorige versies kon je die eigenschappen wijzigen en dat wekte verwarring. Je kunt nu eigenschappen alleen nog wijzigen in de databank, zoals hoort.

Vandaag heb ik BrouwHulp na een lange tijd geupgrade naar de nieuwste versie en loop hiermee tegen een probleempje aan.

Ik kan me de logica van deze wijzigingen goed voorstellen. Voor mij zijn ze erg vervelend bij de brouwsels.
Ik ben nu bezig ga Fuggles uit twee verschillende pakjes gebruiken met verschillend alfa zuur %. Het voorrraadbeheer wil ik eigenlijk niet gebruiken en ook niet tig verschillende % in de database.

Ik zou bij de brouwsels heel graag per hop direct bij ingredienten de eigenschappen kunnen wijzigen en dat deze in het brouwsel worden opgeslagen ipv in de database.

Als ik nu een recept naar brouwsels kopieer pas ik de hopstortingen aan aan de werkelijke eigenschappen van wat ik op dat moment in huis heb.

Klopt het dat ik nu elk zakje hop dat ik koop in de database in moet voeren om te dit goed te doen? Of mis ik iets in hoe ik moet werken?

Groet,
Hans

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #19 Gepost op: 05-03-2016 10:05 u »
Ik zou bij de brouwsels heel graag per hop direct bij ingrediŽnten de eigenschappen kunnen wijzigen en dat deze in het brouwsel worden opgeslagen ipv in de database.

Eerst toevoegen aan het recept en dan alfazuur % in het recept aanpassen!  :)

Offline hans_nwk

• Super lid
« Reactie #20 Gepost op: 05-03-2016 10:15 u »
Eerst toevoegen aan het recept en dan alfazuur % in het recept aanpassen!  :)
Zo deed ik het altijd, maar na deze wijziging kan dat niet meer! (Of ik doe iets fout).

Offline Henielma

• Super lid
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
« Reactie #21 Gepost op: 05-03-2016 12:58 u »
Volgens mij is dat inderdaad bewust veranderd. Je kan nu alleen nog in de database het alfazuur aanpassen. Er was een goede reden voor maar die weet ik zo niet meer.

Het heeft bij mij ook jaren geduurd voordat ik het voorraadbeheer ben gaan gebruiken. Sinds twee jaar gebruik ik het en is het eigenlijk wel handig. Van de eigen hoppen maak ik ieder jaar een nieuwe hop aan in de database zodat in het recept ook het jaartal van de hop terecht komt en ik kan zien wat er in de hoplade in de vriezer ligt.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #22 Gepost op: 05-03-2016 16:40 u »
Al tamelijk lang gebruik ik geen UNIXen meer maar zou BrouwHulp op een Raspberri 3 / Raspbian draaien? Ik heb het al eens op een oude laptop geprobeerd met een van Debian afgeleide distributie maar dat gaf alleen maar gezeur met een of andere bibliotheek die zich niet liet updaten.

Edit: laat maar, dat werkt natuurlijk niet want ARM en geen x86 :(

Ingo

Offline berdus

• Junior lid
  • **
  • Goei spul!
« Reactie #23 Gepost op: 05-03-2016 22:08 u »
Al tamelijk lang gebruik ik geen UNIXen meer maar zou BrouwHulp op een Raspberri 3 / Raspbian draaien? Ik heb het al eens op een oude laptop geprobeerd met een van Debian afgeleide distributie maar dat gaf alleen maar gezeur met een of andere bibliotheek die zich niet liet updaten.

Edit: laat maar, dat werkt natuurlijk niet want ARM en geen x86 :(

Ingo

Ik heb het niet getest, maar ik meende me te herinneren dat het kan. Kijk eens op https://wiki.winehq.org/ARM

Offline hans_nwk

• Super lid
« Reactie #24 Gepost op: 07-03-2016 18:31 u »
Ik loop tegen een bugje aan:
Als het inloggen bij de FTP site waarmee je wil synchroniseren mislukt komt er een message box:
"Inloggen mislukt"
Je kunt dan cancel of OK kiezen en het programma crasht.

groet,
Hans

Tags: