Hopoogst 2015

Gestart door JvHees, 09-02-2015 12:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JvHees

Misschien een beetje vroeg maar, tot mijn verbazing zag ik dat er al enkele kopjes(scheuten) van mijn Target boven de grond uitkomen!

Zijn er al meerdere waar ook al iets te zien is?

Groeten Joer

DenMaarten

Mijn Gimlie dwerg hop laat zich ook al zien.

Wolter

Ik zal eens een blik werpen in de tuin vanmiddag.

arluijen


Wolter

Hier even gekeken en ook nog niets in beeld.

Puck

Geen activiteit bij de hopplanten. Wel bij de Hortensia.

Ricoco

Ah de hydrangea, prachtige plant. Ik heb vroeger altijd bij een hortensiakweker gewerkt als bijbaan. Beginnen de knoppen al uit te komen? Dan hoop ik dat de vorst die misschien nog zal komen meevalt..

Ik zou dit jaar eigenlijk best hop willen kweken, dat zou goed moeten gaan met een tuin op het zuiden. Is dat nog haalbaar? Doe ik dat het beste door stekken te kopen?

RienP

Hier laat de hop nog niks zien.


Bierig

Ik ben op zoek naar hop stekjes voor dit jaar, hoop dat iemand iets over heeft binnenkort? Eventuele vergoeding komen we wel uit. Alvast bedankt.

Tjardo

Citaat van: Bierig op 16-02-2015  06:32 uIk ben op zoek naar hop stekjes voor dit jaar, hoop dat iemand iets over heeft binnenkort? Eventuele vergoeding komen we wel uit. Alvast bedankt.

Ik ook, namelijk Amerikaanse hop  :biersmile:

Sjaak_Deventer

Citaat van: Tjardo op 16-02-2015  09:13 uIk ook, mijn Amerikaanse hop  :biersmile:

Amerikaans blijft lastig. Bij Eickelmann in Duitsland is Cascade nog wel te krijgen. Ook hebben sommige forumleden nog Centennial.

Tjardo

Citaat van: Sjaak_Deventer op 16-02-2015  09:52 uAmerikaans blijft lastig. Bij Eickelmann in Duitsland is Cascade nog wel te krijgen. Ook hebben sommige forumleden nog Centennial.

Helaas ook geen Cascade verkrijgbaar bij Eickelmann, de website zegt: "No more available at the moment!"

Puck

Citaat van: Ricoco op 15-02-2015  19:54 uAh de hydrangea, prachtige plant. Ik heb vroeger altijd bij een hortensiakweker gewerkt als bijbaan. Beginnen de knoppen al uit te komen? Dan hoop ik dat de vorst die misschien nog zal komen meevalt..

Ik zou dit jaar eigenlijk best hop willen kweken, dat zou goed moeten gaan met een tuin op het zuiden. Is dat nog haalbaar? Doe ik dat het beste door stekken te kopen?

De knoppen zitten er maar ze komen nog niet uit. Het ziet hier wit van de vorst. Stekjes planten werkt erg goed.

Citaat van: Tjardo op 16-02-2015  10:16 uHelaas ook geen Cascade verkrijgbaar bij Eickelmann, de website zegt: "No more available at the moment!"

Bij Eickelmann staat bij de Cascade: ist vorr. im Ende Mai - Anfang Juni verfügbar! Dus nog even geduld. Het is nog vroeg...

RienP

Deze sites verzenden volgens mij ook internationaal:

http://www.willingham-nurseries.co.uk/hop3.html
http://www.essentiallyhops.co.uk./acatalog/Hop_Plants.html

BLUB

Hier is er ook al "leven" in de brouwerij ^-^





En voor degene met slechte ogen  :o




 :degroeten:


BLUB

Tjardo

Citaat van: RienP op 16-02-2015  12:03 uDeze sites verzenden volgens mij ook internationaal:

http://www.willingham-nurseries.co.uk/hop3.html
http://www.essentiallyhops.co.uk./acatalog/Hop_Plants.html

Hartelijk dank voor de tip! Ik heb twee Chinook rhizomen besteld bij willingham Nurseries  :brouwen:

JvHees

Ik heb ook even een foto van de Target geschoten:



3 kleine kopjes  ^-^

BRAAF bier

Ook hier al behoorlijk wat activiteit.
De Willamette is wel actiever dan de Cascade..

Wolter

Zag gisteren bij mij ook een paar beginnende ranken heel voorzichting de grond uitkomen.

Sjaak_Deventer

Hier 2x Centennial en 1x Cascade besteld via Willingham Nurseries...

RienP

Na wat overdenkingen heb ik een Kent Goldings en een Fuggles besteld.

BRAAF bier

Hebben jullie er trouwens iets rondom liggen zoals boomschors oid?
En laten jullie alle ranken omhoog komen?

Wolter

Citaat van: BRAAF bier op 19-02-2015  15:35 uHebben jullie er trouwens iets rondom liggen zoals boomschors oid?
En laten jullie alle ranken omhoog komen?

Ik heb er moestuin grond op liggen en span tzt weer een draad omhoog zodat de ranken omhoog kunnen klimmen. Als er veel ranken zijn haal ik er een paar weg. Ik laat er max 2 per plant omhoog groeien. (ivm beperkte ruimte)

RienP

Citaat van: BRAAF bier op 19-02-2015  15:35 uHebben jullie er trouwens iets rondom liggen zoals boomschors oid?
En laten jullie alle ranken omhoog komen?

Ik heb er nu nog dood blad rond liggen,maar als straks het voorjaar begint leg ik er niks extra bij.
Nooit meer dan 4-6 ranken laten doorgroeien, omdat er anders te veel energie in het groeien van ranken gaat zitten en minder in de hopopbrengst. Eerst al de scheuten op laten komen (zo`n 10-cm boven de grond denk ik), de sterkste/beste uitkiezen en de rest wegsnoeien.

brouwjoh.

Zit ook al lang aan een hopplant te denken.
Zou merkur geschikt zijn voor in kuip van 125 liter?
Las dat deze voor alle bieren bruikbaar was.

Wie heeft er voor mij een stek?
Uiteraard tegen betaling.

bvd.joh

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.