Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: 20 platenkoelerRVS  (gelezen 2262 keer)

Offline HuygenMeester

• Senior lid
  • Land: nl
    • HuygenMeester
20 platenkoelerRVS
« Gepost op: 03-02-2015 13:11 u »
Forumers,
Platenkoeler van 20 platen in de aanbieding. Lengte 30cm.
Ik doe hem van de hand omdat ik mijn 30 liter te lang moet koelen t.o.v. de tegenstroom(spiraal)koeler die ik ooit maakte.
Met de platenkoeler kostte het mij zo'n 45 min. met de spiraalkoeler 25 min. Dus besluit ik om de platenkoeler weg te doen hoewel hij minder ruimte inneemt maar ik ga voor gebruiksgemak.
Handleiding zit erbij en ook het schoonmaken wordt daarin beschreven. Ik heb de koeler zo'n 10 keer gebruikt.
Niet meer nieuw dus. (Zelf wel nieuw aangeschaft) Gebruik: staand model; als je de koeler neerlegt kunnen er luchtbellen blijven zitten die voor een slechte koeling zorgen  Foto's spreken voor zich.
Voor 25,00 mag hij van eigenaar verwisselen.
:degroeten:
Huygenmeester

Is inmiddels verkocht

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
Re: 20 platenkoelerRVS
« Reactie #1 Gepost op: 03-02-2015 18:15 u »
Toch gek dat hij zo slecht koelt. als je de specs van bv Brouwmarkt mag geloven zou hij beter moeten koelen:

"Koel uw wort zoals een professionele brouwerij dat doet met deze ultra compacte platenwarmtewisselaar. Met dit apparaat (bestaande uit 12 RVS platen) kan 20-30 liter hete wort in amper 10 minuten worden afgekoeld naar 20C'"

De lengte van de Brouwmarkt koeler is maar 20cm of zo, dus kleiner dan jouw koeler lijkt het.

Dus snap ik niet waar het probleem ligt. Ik heb zelf juist een koeler van 36 platen en hoop daar 50 liter mee te kunnen koelen.

Offline rajd

• Super lid
  • Elk antwoord is slechts een vraag verwijderd.
« Reactie #2 Gepost op: 03-02-2015 20:28 u »
Toch gek dat hij zo slecht koelt. als je de specs van bv Brouwmarkt mag geloven zou hij beter moeten koelen:

"Koel uw wort zoals een professionele brouwerij dat doet met deze ultra compacte platenwarmtewisselaar. Met dit apparaat (bestaande uit 12 RVS platen) kan 20-30 liter hete wort in amper 10 minuten worden afgekoeld naar 20C'"

De lengte van de Brouwmarkt koeler is maar 20cm of zo, dus kleiner dan jouw koeler lijkt het.

Dus snap ik niet waar het probleem ligt. Ik heb zelf juist een koeler van 36 platen en hoop daar 50 liter mee te kunnen koelen.

Typisch inderdaad; heb zelf ook een 12 plaats koeler (dubbele lengte, is dus niet geheel vergelijkbaar) en die koelt moeiteloos mijn bier terug van "net na de kook" naar een ong. 20 graden (hangt uiteraard af van de temperatuur van het leidingwater en de stroomsnelheid). Typisch doe ik iets van 1l/min.

Offline Zooms

• ABV De Bierkaai
  • Senior lid
  • www.debierkaai.net
« Reactie #3 Gepost op: 03-02-2015 21:05 u »
Je hebt een PM!

Offline HuygenMeester

• Senior lid
    • HuygenMeester
« Reactie #4 Gepost op: 03-02-2015 21:48 u »

Inderdaad had ik ook gedacht dat het sneller zou moeten. Misschien heb ik het toch niet goed gedaan. Maar alla, ik ben ook erg content met mijn eigen bouwsel.
Huygenmeester

Tags: