Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hergisten Saison  (gelezen 1678 keer)

Offline Jelmer P

• Senior lid
  • Land: 00
Hergisten Saison
« Gepost op: 10-02-2015 21:14 u »
Moet een saison ook erg warm hergisten op de fles? Moet ik de flessen ook op zo'n 25 a 30 graden laten hergisten?

Of kan dit ook op een plek waar ik mijn andere bier ook laat hergisten (tussen 18 en 21 graden)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Hergisten Saison
« Reactie #1 Gepost op: 10-02-2015 22:33 u »
Voor een vlotte hergisting is het handig 25 C aan te houden. Zeker als je mee wilt gaan doen met de Brand wedstrijd. Je kunt dan op korte termijn je bier evalueren. Je hebt dan nog de kans om nog voor de inleverdatum nog een keer een poging te wagen.

Offline Shaka

• Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: 10-02-2015 22:50 u »
Gezien de woonregio gok ik op de amateurwedstrijd van het Groninger bierfestival, Jacques! Ik ga vrijdag (veel te laat) ook mijn Saison voor de wedstrijd brouwen. Hopelijk is mijn bier kneitervers ook al heel lekker  8)

Offline Jelmer P

• Senior lid
  • Land: 00
« Reactie #3 Gepost op: 11-02-2015 07:12 u »
Voor de Brand wedstrijd doe ik nog even niet mee. Wellicht volgend jaar. Deze is inderdaad voor de brouwwedstrijd van Groningen. Dat is mijn allereerste wedstrijd.

Vlotte hergisting hoeft opzich niet.. Oke, anders gezegd:
Ik heb geen mogelijkheid om de flessen zo warm te zetten. Mijn gistkast is nml altijd in gebruik. Mijn woonkamer is altijd tussen de 18 a 21 graden. Zou de hergisting dan wel op gang komen?

Offline Shaka

• Senior lid
« Reactie #4 Gepost op: 11-02-2015 12:43 u »
Ongetwijfeld

Offline Oxhead

• Super lid
  • Elektriek fantastiek
« Reactie #5 Gepost op: 11-02-2015 18:14 u »