Afdichtrubber filterheks

Gestart door Bierig, 25-01-2015 18:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bierig

Ik ben vandaag zo dom geweest om het afdichtrubber van mijn filterheks in een sterilisator te stoppen. Nu is het rubber gesmolten... (niet handig!).

Iemand een idee waar ik een nieuw afdichtrubber kan bestellen? (zie foto)

Afmetingen : buiten diameter : 40 mm : binnen diameter : 25 mm : dikte 3 mm




zeebrew

Afgezien van de leverancier van de filterheks kun je er ook een maken uit een siliconen matje of een siliconen bakvorm.

Thamerdal

Mailtje naar Brouwmarkt of Mattmill?

Bierig

Bedankt voor de tips! Ik ga het siliconenmatje / vorm maar eens proberen...

Rich

Ik heb een 21 mm holpijp aangeschaft op eBay om makkelijk goed passende ringen te kunnen slaan uit siliconenmatjes, zou je ook nog kunnen overwegen. In deze tijden van de ali express niet duur om uit China te laten komen als je wat geduld hebt :)

DenMaarten

Citaat van: Rich op 27-01-2015  16:01 uIk heb een 21 mm holpijp aangeschaft op eBay om makkelijk goed passende ringen te kunnen slaan uit siliconenmatjes, zou je ook nog kunnen overwegen. In deze tijden van de ali express niet duur om uit China te laten komen als je wat geduld hebt :)

Heb je daar toevallig een linkje van? Dat is natuurlijk erg handig zelf ringen maken 😉

Rich


bierhenkie

Stukje 22 mm cv buis slijpen. Klaar.

Rich

Moet je wel een buis en het slijpgereedschap hebben :)

zeebrew

Citaat van: bierhenkie op 28-01-2015  10:54 uStukje 22 mm cv buis slijpen. Klaar.

Nee dus: de topicstarter heeft het over 25 mm....

bierhenkie

Citaat van: zeebrew op 28-01-2015  18:45 uNee dus: de topicstarter heeft het over 25 mm....
Neem je een ander pijpje...

Bierig

Ik heb het nog eens nagemeten en 21 mm / 22 mm lijkt beter te kloppen..  ::)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.