Giststarter maken van La Chouffe

Gestart door Rik, 20-07-2005 22:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rik

Het schijnt niet mogelijk te zijn om van een fles "La Chouffe" een giststarter te maken omdat de fles belicht zou zijn met u.v licht, en zodoende alle gistcellen dood zouden zijn!
Een en ander gehoord bij v Gelder Amsterdam.
Mijn vraag: is dit zo of zitten er toch nog levende cellen in?
Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt,
Eric

Herman

Er is zeker ervaring mee, de ene heeft geluk de ander niet. Kijk eens hier of hier of hier. Tip: zoekfunctie.

Herman

MO

Ik raad de zoekfunctie ook aan, maar voor deze vraag moet je dan wel erg veel lange lappen tekst door. Ik heb zelf zeer slechte ervaringen met het opkweken van Chouffe gist. Ik zou het niemand aanraden. Het kost een paar euro (6 of 7 of zo), maar ik zou elke Chouffe nabrouwer willen adviseren om Wyeast 3522 te gebruiken. Maar een giststarter van een liter en brouw 20-30 L bier. Succeskans veel groter dan met opkweken. En om dan op een paar euro te bezuinigen...

Edgar

Wyeast is natuurlijk inderdaad beter, maar ik had met een verse fles Chouffe onlangs toch geen enkel probleem. Ondanks de af en toe onheilspellende berichten hier, is het toch allemaal vrij goed uitgepakt. Ik heb de bijbehorende thread even ge-update.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.