Al ervaring spullen Ss Brewtech?

Gestart door guuz, 23-01-2015 16:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronnie

Citaat van: mvdhiele op 19-01-2016  21:53 u- De CCT word niet standaard uitgevoerd met een siliconen stop (er wordt een rubber stop meegeleverd).
- De siliconen afdichtingsring voor de deksel is zeer lastig te plaatsen (ik laat het over aan mijn vrouw, die heeft meer geduld)

Tiens, bij mij (1 jaar geleden aangekocht via de Belgische Homebrewshop aan competitieve prijs) was dit een siliconestop met weliswaar een dun gaatje.
Heb dat vervangen door extra in China bestelde Triclamp met T-stuk van 1/2" , weerszijds een kraantje gevolgd door een blow-off en andere zijde een drukmanometer van Max. 1 bar.
- Het overdrukveertje vervangen door een straffer model (zelf gewikkeld met RVS tig-lasdraad, gaat open bij ± 0,35 bar)

Wat de silicone afdichtingsring betreft, deze was bij mij netjes voorgemonteerd zoals dat hoort en die blijft mooi zitten. Hebben ze daar iets aan veranderd misschien?

Lijkt wel dat ze op details beginnen besparen?

Brouwers

Citaat van: mvdhiele op 19-01-2016  21:53 uI
- De CCT word niet standaard uitgevoerd met een siliconen stop (er wordt een rubber stop meegeleverd).
- De siliconen afdichtingsring voor de deksel is zeer lastig te plaatsen (ik laat het over aan mijn vrouw, die heeft meer geduld).
- Ik vraag me af of de optionele thermometer een goede upgrade is, de temperatuur in de koelkast ligt vaak een graad of 3 lager dan de temperatuur in de CCT. Wellicht is het een betere optie de thermometer van de STC-1000 direct in het thermometer pijpje te stoppen.
- Er hadden voor deze prijs best een set reserve rubber- en siliconen dichtingen en ringen bijgeleverd mogen worden.

Wat mij wel opviel was dat na het schoonmaken (met Caustic) de hopgeur van het dryhoppen nog steeds waarneembaar was. Ook de siliconen pakkingen rook naar de Amarillo hop. De pakkingen waren ook verkleurd.

Totaal heb ik de CCT 3x schoongemaakt. Na 3x had ik het idee dat de hopgeur iets minder was.
Doe ik iets niet goed misschien?

- Ik heb wel gewoon een silicone stop geleverd gekregen bij mijn CCT, waarom je nu eentje van rubber hebt gekregen is mij een raadsel aangezien SS brewing deze niet in het assortiment heeft
- Siliconen afdichting in de deksel even inspuiten met starsan oplossing. Hierdoor kan je hem heel gemakkelijk terugplaatsen (soms te gemakkelijk waardoor je hem eruit trekt). Kost mij in ieder geval minder als een minuut
- Waar heb je nu de temperatuursensor van de STC zitten? Ik heb hem met een sponsje op de buitenkant geplaatst. Als je de sensor in de thermowell plaatst krijg kan je meer variatie in het wort/jongbier temperatuur krijgen, je gat pas regelen als de temperatuur van het jongbier te warm of te koud is in plaats van gecombineerd met de omgevingslucht.

Oppassen met caustic en de CCT.  CCT is van RVS 304 gemaakt en kan niet tegen het chloor in caustic. Op den duur gaat het roesten. Nu heb ik nog niet super hoppige bieren gemaakt in mijn CCT maar ik poets eerst de cct schoon met een afwasborstel, daarna leg ik de kleine onderdelen in de oxi, wanneer dat schoon is vul ik mijn cct met oxi en water. Laat dit een nachtje staan. Merk nog geen problemen met geurtjes in de CCT.

mvdhiele

Ik heb hem met oxi schoongemaakt bedoel ik.

Een nachtje laten weken is natuurlijk ook een idee!
Bedankt voor de tip!

Underdike

Ivm problemen met onze maltmill valse bodem (bleef maar verbuigen, ondanks dat we toch echt geen pomp gebruiken)... kreeg ik van Brouwmarkt de nieuwe SS Brewtech valse bodem mee (die ze net binnen hebben, staat nog niet op de website).
Het is een laag koepeltje dat direct op de bodem rust aan de randen (zit een rubberen flens bij), en in het midden plm. een 3cm van de bodem ligt.
Precies in het midden steekt een nippel door de valse bodem heen, die je met een silicone (meegeleverd) slangetje aan de kraan vastzet.
We gaan 't zondag pas uitproberen, maar 't ziet er goed uit... en prima service van Brouwmarkt in Almere !

Biertje1985

Citaat van: Brouwers op 04-04-2015  21:42 u- De slangpilaren die ik bij rvspaleis had gekocht passen niet goed in de kranen. Ik kan ze er 3-4 slagen indraaien maar dan zitten ze echt vast. Iemand vergelijkbare ervaring hiermee? En hoe heb je dit opgelost?

Al met al ben ik niet ontevreden met mijn aankoop. Had eigenlijk wel gedacht dat het gebruik net iets makkelijker zou zijn. Voor brouwers die twijfelen over de aankoop wil ik zeggen dat het niet alleen maar rozengeur en maneschijn is.

RVS paleis verkoopt BSP koppelingen, Ss Brewtech is amerikaans dus daarmee, NPT draad dan past het prima. (Amerikaanse standaard)
NPT dicht ook prima af op de draad, zonder teflon.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.