Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: N-Brew bieren seizoen 2014-2015  (gelezen 6263 keer)

Offline Schrauwen

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Laten we eens iets nieuws proberen!
    • N-Brew
N-Brew bieren seizoen 2014-2015
« Gepost op: 12-01-2015 16:32 u »
Het label van mijn meest recente bier:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Neetje

• Super lid
  • De elektrische brouwer
Re: Zaterdag geŽtiketteerd: Hopless
« Reactie #1 Gepost op: 12-01-2015 19:01 u »
Ziet er goed uit. Klasse.

Offline brouwmus

• Super lid
  • 't hoeft niet op al is het lekker
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2015 08:48 u »
Mooi hoor, goed gedaan.

Zijn de etiketten afkomstig van een drukkerij?

Offline Gerb

• Super lid
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
« Reactie #3 Gepost op: 13-01-2015 09:18 u »
Ik ben wel benieuwd naar de hoeveelheden en kooktijden van de kruiden/gruit. Zou je het recept ergens kunnen plaatsen?

Offline Schrauwen

• Boven 10 berichten
  • *
    • N-Brew
« Reactie #4 Gepost op: 13-01-2015 09:34 u »
@brouwmus: nee, een vriend van mij heeft het sjabloon (en logo) ooit in eps-formaat getekend en ik kan zelf de kleur van het 'vierkant' aanpassen. Daarnaast heb ik een basis .pdn-bestand (Paint.net) waarbij alles zoals het hoort in verschillende lagen is opgedeeld die heel eenvoudig aan zijn te passen voor elk ander bier (alle bieren vorig seizoen hebben ook vergelijkbare etiketten gekregen, maar dan met andere kleur, tekening en verhaaltje). Zo kan ik heel eenvoudig de tekst aanpassen en blijft het toch ťťn overkoepelende lijn wat ontwerp betreft. Dan print ik de etiketten met een laserprinter en plak ik ze vast met melk (Klein fotootje ter illustratie: https://twitter.com/NfoBrew/status/553923102955302912).

@Gerb: ik weet nog niet of ik heel mijn recept prijs wil geven ;), maar details over het gruit en de kooktijden ervan kun je in deze thread vinden: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,27236.0.html. Vragen zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Offline brouwmus

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 13-01-2015 10:41 u »
Ah bedankt, dat paint.net ziet er goed uit. Nu ik niet meer de beschikking heb tot Photoshop moet ik daar maar eens naar kijken.

Offline hans_nwk

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #6 Gepost op: 13-01-2015 10:44 u »
Ah bedankt, dat paint.net ziet er goed uit. Nu ik niet meer de beschikking heb tot Photoshop moet ik daar maar eens naar kijken.
The GIMP is een open source pakket dat photoshop wat dichter benadert, al geprobeerd?

Offline brouwmus

• Super lid
« Reactie #7 Gepost op: 13-01-2015 16:13 u »
The GIMP is een open source pakket dat photoshop wat dichter benadert, al geprobeerd?

In een ver verleden had ik een abonnement op PCM en daar werden dit soort alternatieve pakketten wel eens getest... Moet me er maar weer eens in verdiepen :)
Dank voor de tip!

(Voorlopig werk ik nog met kroonkurketiketjes maar voor weggeefbier wil ik nog wel echte etiketten gaan maken.)

Offline Schrauwen

• Boven 10 berichten
  • *
    • N-Brew
Re: N-Brew bieren seizoen 2014-2015
« Reactie #8 Gepost op: 07-02-2015 10:56 u »
Vorige week de koffieporter gebotteld: N-spresso. Nog even rijpen en dan kunnen de labels erop.

Je ziet een vaste trend in het ontwerp :)

Offline Bennemans

• Super lid
  • Bier hier..... dank u wel.
« Reactie #9 Gepost op: 07-02-2015 11:31 u »
Zier er gaaf uit. Mooi gestyled. Maar ben je niet bang voor een legertje advocaten die zich gaan beroepen op portretrechten en andere rechten op het logo etc?

Offline Schrauwen

• Boven 10 berichten
  • *
    • N-Brew
« Reactie #10 Gepost op: 07-02-2015 15:52 u »
Het is me wel eens door het hoofd geschoten, maar volgens mijn (beperkte) juridische kennis is dat alleen van toepassing als het voor commerciŽle doeleinden gebruikt wordt. Dit is een batch van 10 liter door een hobbybrouwer dat alleen gedeeld wordt met een paar vrienden. Dat is heel lastig te verbieden, dit soort privť gebruik. 

Als daar al iets van gezegd gaat worden kunnen ze me in eerste aanleg slechts (op last van een dwangsom eventueel) dwingen het gebruik te stoppen. Maar ik betwijfel of 'ze' hier op het forum meekijken ;-)

Tags: