Beerbugs - WiFi probe

Gestart door jorgen83, 02-09-2014 10:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jorgen83

Kent iemand dit: https://www.thebeerbug.com/products/

Cloud powered brew data streaming
View real time data in web browser
    and Android & iOS apps
Monitors: specific gravity,
    temperature, and alcohol %
View and share data all over the world[/li][/list]


Kost je wel 250 dollar ex verzendkosten...

Zooms

Beetje veel geld voor mij, maar wel interessant. Op zich is het streamen naar de cloud niet nieuw. Wel dat SG en alcohol % o.a. worden gemeten. Waar ik vooral benieuwd naar ben is de techniek erachter. Wat voor soort sensoren en meetprincipes worden er gehanteerd?

Is er toevallig iemand die zo'n bug van dichtbij heeft gezien dan wel ervaringen ermee heeft?

RobinB

Die is inderdaad al wel vaker langsgekomen. :)

Zooms

Citaat van: RobinB op 02-09-2014  18:33 uDie is inderdaad al wel vaker langsgekomen. :)

Ehhhh. Je hebt gelijk. Eerdere berichtjes waren me ontgaan...

Kinnie

Citaat van: RobinB op 02-09-2014  18:33 uDie is inderdaad al wel vaker langsgekomen. :)

Langsgekomen wel, maar nog niemand die er blijkbaar ervaring mee heeft...

@Zooms: de techniek erachter is blijkbaar een digitale hydrometer, een zogenaamde torpedo die in je wort hangt (https://www.thebeerbug.com/gettingstarted/):

The BeerBug has two main components: the main unit or sensor head of the BeerBug and the torpedo. The sensor head of the BeerBug contains all of the brains. Here is where you data is taken in and sent via WiFi radio. The BeerBug's torpedo hangs down into your fermenting fluid and acts as a traditional hydrometer does. In short, this is a subject of the Archimedes principle - the force that is exerted on a body immersed in a fluid, is equal to the weight of the fluid that the body displaces.

Ben wel geïnteresseerd in een manier om online het sg te meten/schatten. Tcontrol met bellenteller is een optie, maar heel de opstelling met het ballonnetje is minder elegant + heeft als nadeel dat je een pc in de omgeving van je gistingsvat moet hebben staan (die aanstaat?)...

Iemand een idee of er nog alternatieven bestaan? Verder bestaat er ook de Brewnanny (http://www.brewnanny.com/), maar die is prijziger dan de BeerBug...

Oscar

Citaat van: Kinnie op 03-01-2015  02:00 uBen wel geïnteresseerd in een manier om online het sg te meten/schatten. Tcontrol met bellenteller is een optie, maar heel de opstelling met het ballonnetje is minder elegant + heeft als nadeel dat je een pc in de omgeving van je gistingsvat moet hebben staan (die aanstaat?)...

Je moet je afvragen of je continue wilt kunnen weten wat je SG van je jong-bier is. Lijkt mij een beetje overdreven, maar Tcontrol lijk mij dan een goed en bewezen werkbaar alternatief... ;)

Citaat van: Kinnie op 03-01-2015  02:00 uIemand een idee of er nog alternatieven bestaan?

Vertrouwen op de natuur, dus vergisten en een week later overhevelen en meten en dan lageren. :brouwen: :biersmile:

 :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.