Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Wyeast opgezwollen in koelkast

Gestart door Dund, 12-12-2014 19:56 u

Vorige topic - Volgende topic

Dund

Ik heb een Wyeast american ale in de koeling liggen. Sinds begin deze week zie ik ineens dat er een half opgezwollen pak ligt. Het gekke is dat de gist in het pakket nog dicht is. Ik kan dat binnenste zakje nog gewoon op en neer "schieten" als ik op het pakje druk. Die zit echt nog gewoon dicht.

Wat zou dit kunnen zijn?

wilbertd

Tja, die Amerikanen zijn altijd wat dikker.

Dund

Nou het pak ligt er denk ik al vijf weken in maar nu ineens is ie opgezwollen. Ik vind het echt heel vreemd. De gist is ook niet buiten de koeling geweest in die weken.

wilbertd

Hmm, wellicht is er toch wat van de voeding gaan lekken en is er langzaam wat CO2 gaan vormen.

wilbertd

Staat hij echt 'bol' (kun je een foto plaatsen)?

Dund

Ik zal kijken of ik morgen een foto kan maken heb ook nog twee andere pakken liggen. Hij is echt 3x zo bol als een normaal pak. Ik denk zo'n 2 cm dik nu.

homoeccentricus

Inderdaad. Het binnenste zakje bevat de voeding. Daarvan zal wat bij de gist terecht gekomen zijn.

wilbertd

Citaat van: Dund op 12-12-2014  23:21 uIk denk zo'n 2 cm dik nu
Ah, dat zou ik niet echt opgezwollen noemen, eerder 'ietsjes dikker'.

Oscar

Juist, 2 cm dik. Niets aan de hand. Ophef over niets. ;)

Dund

Hij zit nu op drie cm

Ik denk dat er toch iets aan het gisten is, ga er over twee weken wel wat mee brouwen. Op tijd een starter maken dan komt het wel goed denk ik.

Vergelijkbare Topics (7)

35891

Gestart door thezewery

Reacties: 14
Gelezen: 2367

12175

Gestart door Tsjerk

Reacties: 8
Gelezen: 3226

247

Reacties: 38
Gelezen: 33455

18760

Reacties: 42
Gelezen: 14414

28618

Reacties: 39
Gelezen: 16895

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.