Etiket ontworpen voor mijn eerste bier "Middelburgse Huisbrouwerij"

Gestart door mvdhiele, 09-12-2014 21:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvdhiele

Hallo allen,

Binnenkort ga ik mijn eerste bier afvullen in flessen, een maat van me kan de etiketten printen op een kleuren laserprinter.
Ik ga dit etiket als basis gebruiken voor mijn toekomstige etiketten.

De volgende etiketten zijn in andere kleurstellingen en andere lettertypen. De basis (logo bovenaan, tekst onderaan, en het wapen van Middelburg onderaan) houdt ik bij alle etiketten hetzelfde.

Ik hou van simpel en strak. Ik ben afgelopen maanden wat met adobe illustrator bezig geweest.

Ben best blij met het resultaat!

Als iemand nog op- of aanvullingen heeft, hoor ik het graag!


Adbrouwt

Mooi logo en lekker veel info. Ik hou wel van dit etiket lekker rustig en toch sfeervol  8)

Bennemans

Gaaf etiketje, inderdaad mooi strak.
Maar moet het niet Tripel zijn???? (what's in a name)....

mvdhiele

Citaat van: Bennemans op 09-12-2014  21:32 uGaaf etiketje, inderdaad mooi strak.
Maar moet het niet Tripel zijn???? (what's in a name)....

Misschien spelfoutje inderdaad, kan ik nog veranderen hoor. De rest (alcohol e.d. is fictief) moet ik nog definitief vaststellen.

zeebrew

Je noemt "kruiden"  meervoud, maar er zit alleen koriander in? Wellicht alleen "koriander" noemen?

JanEric

Achter de schenktemperatuur een C van Celsius zetten? Ziet er verder goed uit

mvdhiele

Citaat van: zeebrew op 09-12-2014  21:58 uJe noemt "kruiden"  meervoud, maar er zit alleen koriander in? Wellicht alleen "koriander" noemen?
Dat is een goeie opmerking. Ff veranderen in het uiteindelijke ontwerp.

mvdhiele

Citaat van: JanEric op 09-12-2014  22:24 uAchter de schenktemperatuur een C van Celsius zetten? Ziet er verder goed uit

Ook een goeie opmerking! Ff veranderen!

Ansius

Misschien 15 EBC en 26 EBU beter dan EBC:15 en EBU:26.

In welke flessen ga je je bier bottelen?

hetspook


mvdhiele

Citaat van: hetspook op 09-12-2014  23:12 uGisting op de fles

Dat is een hele goeie Marius!

Sint Maarten


Citaat van: zeebrew op 09-12-2014  21:58 uJe noemt "kruiden"  meervoud, maar er zit alleen koriander in? Wellicht alleen "koriander" noemen?

Kruiden is wmb de categorie. Dat er dan maar 1 in die categorie valt in dit geval heeft mijns inziens geen invloed op de naam van die categorie.

mvdhiele


Citaat van: ANSIUS op 09-12-2014  23:06 uIn welke flessen ga je je bier bottelen?
In bruine "longnecks" á la Emelisse, Jopen en Brouwerij 't IJ.
Voor wedstrijden in bruine euroflessen á la Amstel.

Gerb

Ziet er goed uit. Het enige dat ik minder vind, is dat het logo met de 2 letters redelijk strak is, en de rest van het label is vrij traditioneel. Dat vind ik niet lekker bij elkaar passen.

brouwmus

Mooi label!

Aan de voorgaande opmerkingen wil ik er nog eentje toevoegen: de naam van het bier in hetzelfde (strakke) lettertype houden als de rest van het etiket.
En ingrediënten heeft een trema op de tweede e ;)

Groet,
John

mvdhiele

Bedankt allemaal voor de reacties en de opbouwende kritiek!

Hieronder een correctie op bovenstaand etiket:


mvdhiele

Dit is het definitief geworden, morgen even laten drukken.


PrinsHeerlijk


bierhenkie


mvdhiele

Citaat van: PrinsHeerlijk op 18-12-2014  23:36 uZiet er strak uut! Weur ga je die loaten drukken?

Bij mijn vrouw op het werk. Daar hebben ze een kleuren laserprinter staan.

mvdhiele

Citaat van: bierhenkie op 19-12-2014  11:35 uToch nog een rotfoutje.
Het is 'hergisting op fles'.

Dat pas ik aan op het volgende etiket. Deze zijn al gedrukt.
Bedankt voor de tip!

Oscar

Etiketten zijn leuk, maar plak ze vooral op de flesjes die je weggeeft. Anders ben je na het consumeren van je eigen bier bezig met het ongedaan maken van je eigen werk. :(

orangeloo

Citaat van: bierhenkie op 19-12-2014  11:35 uToch nog een rotfoutje.
Het is 'hergisting op fles'.

Citaat van: mvdhiele op 19-12-2014  12:54 uDat pas ik aan op het volgende etiket. Deze zijn al gedrukt.
Bedankt voor de tip!

Lekker laten staan....
Dat is "ons" Zeeuws dialect.
Daar MOETEN ze maar aan wennen.  ^-^

Anton


orangeloo

Citaat van: Anton op 20-12-2014  00:33 uHet blijft dus een lokaal bier? ;)

Hoeft niet... Rowwen Héze, Skik, de Kast, Normaal... zijn ook niet echt lokaal gebleven.  :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.