Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gistbank maken  (gelezen 1920 keer)

Offline DriesV

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Gistbank maken
« Gepost op: 09-12-2014 19:55 u »
Ik zou graag beginnen met gisten in te vriezen.
Ik weet dat er al veel over geschreven is maar ik wil het toch eens dubbel checken voor ik begin.
Dus ik maak een starter, als hij nog actief is giet ik hem in het gistingsvat met mijn wort maar ik hou een deel over, dit laat ik bezinken dan giet het overtollige af en het bezinksel giet ik een een ontsmet proefbuisje hier doe ik de juiste hoeveelheid glycerine in (hoeveel is dit juist ?  :P) en dan gaat dit de vriezer in, dit schud ik om het half uurtje zodat de glycerine niet bezinkt en klaar is Kees?  :)
Klop dit of doe ik iets fout ?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RobinB

• Super lid
  • Land: nl
  • Nooit geschroten is altijd mis!
Re: Gistbank maken
« Reactie #1 Gepost op: 09-12-2014 20:10 u »

Tags: