Verschil Blichman CCT

Gestart door alrikdew, 05-12-2014 14:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alrikdew

Wat is nu het verschil tussen de Blichman triclamp en de Blichman standaard? Ik kan er niet echt iets over vinden op Brouwmarkt. De specificaties zijn precies hetzelfde!

hans_nwk

Ik vermoed het type koppelingen, ik heb het niet bestudeerd.

Voor het geval je het niet weet: tri-clamp is een hygienische koppeling voor je leingen, kranen , meetinstrumenten e.d.

Groet,
Hans

JanEric


hans_nwk

Als je op afbeeldingen van tri-clamp koppelingen googlet vind je het wel.

Groet,
Hans

Maartennijhof

Het dus puur de koppeling voor de kraan. Tri clamp is gelast en dus zonder "moer" in het vat. Hierdoor is alles naadloos en heb je minder kans op infecties. Ik heb zelf de standaard versie van 100 liter en hij bevalt me prima. Gewoon goed schoonmaken en insprayen met Star San. Heb nog nooit problemen gehad. Dit ding was het geld echt waard.

alrikdew

Ja zit er ook over na te denken om na de Speidel Braumeister een 100 liter variant te kopen. Ik zit alleen nog te twijfelen tussen dit of Chinees. Bij Chinezen is het alleen altijd maar de vraag of het echt het geld waard is. Vaak zijn de spullen die ik koop bij hun van mindere kwaliteit.

Jacques

Ik heb een Chinees en die is heel degelijk. Wel sloot de zakbuis van de thermometer niet goed af. Met een siliconen ring heb ik dat opgelost.

Overigens heeft mijn Chinese CCT tri-clamp aansluitingen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.