Hete dranken automaat bij Conrad

Gestart door Sander van Dijk, 03-12-2014 17:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sander van Dijk

Even een vraag. Is deze ketel wat om voor het maischen en of koken gebruiken?
 
Hij is van RVS, 2500 Watt en niet duur. Of zouden hier nog nadelen aan zitten?

Sander van Dijk

Citaat van: Sander van Dijk op 03-12-2014  17:23 uEven een vraag. Is deze ketel  wat om voor het maischen en of koken gebruiken?
 
Hij is van RVS, 2500 Watt en niet duur. Of zouden hier nog nadelen aan zitten?

Als ik deze ga gebruiken, ga ik deze aansturen met een externe thermostaat, zoals bijvoorbeeld Tcontrol, omdat waarschijnlijk de temperatuurregeling van zo´n ketel niet erg nauwkeurig is.

bjorri

Doen! Alleen het kraantje even vervangen door iets echters. Als ik nog geen ketel had zou ik deze onmiddellijk bestellen. RVS, lekker groot en 2,5 kW is duidelijk meer dan de 1,8 die het meestal is (ook al zeggen ze 2 kW).

DaDude

Oei, deze had ik eerder moeten zien...

Erik Z

Goeie keuze, ik brouw ook in zo'n ding maar dan geëmailleerd en die is niet roestvrij.  >:(

Eric v B

Citaat van: DaDude op 03-12-2014  17:54 uOei, deze had ik eerder moeten zien...

Ik ken het gevoel. Gisteren de Brewferm RVS 27 liter binnen gekregen. Was bijna twee keer zo duur...

zeebrew

Citaat van: Eric v B op 03-12-2014  18:28 uIk ken het gevoel. Gisteren de Brewferm RVS 27 liter binnen gekregen. Was bijna twee keer zo duur...
Als je hem via internet hebt besteld, dan kun je er toch weer retourneren?

Eric v B

Citaat van: zeebrew op 03-12-2014  18:51 uAls je hem via internet hebt besteld, dan kun je er toch weer retourneren?

Maar niet als je er een andere kraan in hebt gezet  :(

Tja het is even slikken maar het is wel een hele verbetering tov de emaille weckketel op een gaspitje. Dat moet ik dan maar als troost zien...

KC

Kan je er ook in koken en zo ja is het een rollende kook? Heeft iemand een foto van de binnenzijde?

Edit: Volgens de gebruiksaanwijzing kan de ketel koken. Nu nog de vraag hoe hard.

bierhenkie

Citaat van: KC op 04-12-2014  10:58 uKan je er ook in koken en zo ja is het een rollende kook? Heeft iemand een foto van de binnenzijde?

Edit: Volgens de gebruiksaanwijzing kan de ketel koken. Nu nog de vraag hoe hard.
In een ander topic is de consensus bereikt dat een rollende, harde kook niet per se noodzakelijk is. Gewoon koken is voldoende. Je zult wel wat minder verdampen dan.

tdp

Citaat van: KC op 04-12-2014  10:58 uKan je er ook in koken en zo ja is het een rollende kook? Heeft iemand een foto van de binnenzijde?

Edit: Volgens de gebruiksaanwijzing kan de ketel koken. Nu nog de vraag hoe hard.

Met 2000 Watt kun je een geïsoleerde weckpan 27 liter ook aan de kook krijgen, dus zou dit geen probleem opleveren lijkt me. Eventueel de thermostaat en/of droogkook element eruit halen/bypassen.

Mooie ketel voor € 90,-!

Sander van Dijk

De ketel heeft opgegeven vermogen van 2500 watt. Dat is best aardig. Volgens mij zou je daar goed mee moeten kunnen koken.
 
Ik weet niet hoe de binnenkant er uit ziet. Het zou bijvoorbeeld niet handig zijn als het verwarmingselement niet in de bodem vewerkt is.

Sander van Dijk

Citaat van: Sander van Dijk op 04-12-2014  12:51 uDe ketel heeft opgegeven vermogen van 2500 watt. Dat is best aardig. Volgens mij zou je daar goed mee moeten kunnen koken.
 
Ik weet niet hoe de binnenkant er uit ziet. Het zou bijvoorbeeld niet handig zijn als het verwarmingselement niet in de bodem vewerkt is.

Ik heb per email deze vraag aan Conrad gesteld. Even voor de zekerheid, dat deze ketel geen verwarmingselement heeft wat uit de bodem steekt, net zoals je bijvoorbeeld weleens bij een waterkoker ziet.
 
Als ik antwoord heb, laat ik het hier weten.

KC

Bij de Mediamarkt in Oostenrijk is hij zelfs maar € 59,99. Beetje te ver :)

zeebrew

Citaat van: Sander van Dijk op 04-12-2014  14:17 uIk heb per email deze vraag aan Conrad gesteld. Even voor de zekerheid, dat deze ketel geen verwarmingselement heeft wat uit de bodem steekt, net zoals je bijvoorbeeld weleens bij een waterkoker ziet.
 
Als ik antwoord heb, laat ik het hier weten.
Als ie bedoeld is om fruit mee te koken zou een open element wel heel veel schoonmaakwerk met zich meebrengen, en is de thermostaat moeilijk stuurbaar, dus ik verwacht dat deze onder de bodem zit zoals bij soortgelijke pannen. Ik ben benieuwd naar de reactie van Conrad.

Jacques

Citaat van: KC op 04-12-2014  10:58 uKan je er ook in koken en zo ja is het een rollende kook?

Een goede isolatie doet heel veel!

Tom den Hollander

Ik heb er een besteld dus kan jullie zodra hij binnen is van meer informatie voorzien.  Wilde eerst voor een 50 liter Braumeister gaan,  maar ga eerst eens kijken of ik hier niet iets mee kan.  Scheelt nogal in euro's.
[update 09-12] : Hij wordt morgen bezorgd.
Hebben mensen nog concrete vragen?

Tom den Hollander

Ik kan bevestigen dat het verwarmingselement zich niet binnen de pan bevind maar er onder.  Helaas vertoont de bodem wat deuken die lijken te zijn veroorzaakt door een trekkracht van onder de bodem.  Dus morgen even contact zoeken met Conrad.

zeebrew

Dat is vervelend als je iets geleverd krijgt wat niet goed is. Succes met Conrad, wil je tzt wat foto's en ervaringen plaatsen, indrukken van materiaal etc?

Tom den Hollander

Zeker.  Ik zal nog wat foto's schieten en maten nemen alvorens hij terug gaat.

Sander van Dijk

Citaat van: Tom den Hollander op 10-12-2014  22:20 uZeker.  Ik zal nog wat foto's schieten en maten nemen alvorens hij terug gaat.
Super, want ik heb nog steeds geen antwoord gehad.

Ik hoop dat het probleem snel wordt opgelost.

Franske

Misschien is de Beeketal Gastro Wasserkocher Gluhweinkocher 30 L iets.
3000 W, RVS, Dubbelwandig. Op beeketal.de € 112.40 incl verzenden via DHL

Sander van Dijk

Citaat van: Franske op 11-12-2014  13:25 uMisschien is de Beeketal Gastro Wasserkocher Gluhweinkocher 30 L iets.
3000 W, RVS, Dubbelwandig. Op beeketal.de € 112.40 incl verzenden via DHL
Goede tip! Heeft nog iets meer vermogen dan die van Conrad, deze heeft dus 3000 Watt
 
Link  wel hoge verzendkosten overigens. € 27,50  Misschien is www.huifkar.de een optie, want de verzendkosten binnen Duitsland zijn gratis.

Sander van Dijk

Citaat van: Sander van Dijk op 04-12-2014  14:17 uIk heb per email deze vraag aan Conrad gesteld. Even voor de zekerheid, dat deze ketel geen verwarmingselement heeft wat uit de bodem steekt, net zoals je bijvoorbeeld weleens bij een waterkoker ziet.
 
Als ik antwoord heb, laat ik het hier weten.

Ik heb antwoord:  (We hadden inmiddels al antwoord op deze vraag, maar de foto is misschien nog handig)
 
CiteerBeste meneer van Dijk,

Bedankt voor je bericht.

Het verwarmingselement in niet zichtbaar. Zie bijlage voor de binnenkant van het apparaat.


 
 
 
 

tdp

Die wand van de pan ziet er wel erg fragiel en dun uit. Sowieso is het verstandig om deze goed te isoleren lijkt me!

Groet,
de TDP

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.