Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Wat voor gist heb je gekocht? Ik had laatst een brett van white labs en dat duurt echt veel langer dan het opkweken van een normale gist.
Hallo,Een reactie op een wat ouder topic omdat ik vandaag ook (voor het eerst) White Labs gist heb gebruikt.Ik heb zaterdag avond een giststarter gemaakt van wort (SG:1040 met moutextract en gistvoedingszouten) vergistingstemperatuur 20ºC. Al was het zakje gist net 1 dag binnen, de starter (300mL) had veel moeite op gang te komen.Vanmiddag (maandag) rond 16:00uur de starter bij mijn vers gebrouwen biertje van 20ºC gevoegd. Tot op heden geen reactie in het gistvat (18ºC vergistingstemp.)... waar ik bij andere brouwsels vaak binnen een half uur al de eerste 'blupjes' hoor.Ik denk dat White Labs op gang moet komen :-pKan iemand zeggen of de smaak van white labs gist goed is ;-)
Een brett kweek je toch niet op? Of maak je vele hls?
Uiteindelijk heb ik 2 weken over gedaan om voldoende gist te hebben.
Dat had ook in 2 dagen gekund....
Verder is het voor de lezers van dit forum ook handig om te weten hoe jij dit doet. Daar kunnen ze namelijk iets van leren
Tsja, dat is het geheim van de smid (brouwmeester) Ik gok dat er zuurstof bij in het spel zit. 🙄
Tsja, dat is het geheim van de smid (brouwmeester)
Welkom terug op het forum, Tjerk...