Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Specs Arsegan TOP gist  (gelezen 1522 keer)

Offline de Machtige Wil

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Specs Arsegan TOP gist
« Gepost op: 19-04-2019 18:23 u »
Hoi allen,

Dik een half jaar geleden heb ik, bij de bestelling van het grootste deel van mijn brouwspullen, enkele soorten gist gekocht. Ik heb nu nog twee zakjes Arsegan TOP bovengist in de koelkast liggen. Ik kan alleen nergens uitgebreide specs vinden van deze gist. De info op de website en verpakking is zeer summier.

Ik begrijp inmiddels dat dit een zogenaamd white label merk van Brouwland is. Weet iemand wat het onderliggende merk gist is?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Specs Arsegan TOP gist
« Reactie #1 Gepost op: 19-04-2019 20:58 u »
Ik denk dat je Braumarkt bedoelt in plaats van Brouwland...
Arsegan is namelijk een merk van Brauland en Brewferm is een merk van Brouwland.

Om welke andere gist het gaat is niet bekend. Gelet op de lage vergistingsgraad en het hoge gehalte van esters is het vermoedelijk van origine een Engelse gist.

Offline Guppie

• Senior lid
  • Motus necesse est
« Reactie #2 Gepost op: 19-04-2019 21:05 u »
Wat ik me altijd al afvroeg.

Arsegan top gist VS Brewferm Top. Is dit een gelijke gist?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 19-04-2019 22:15 u »
Wat ik me altijd al afvroeg.

Arsegan top gist VS Brewferm Top. Is dit een gelijke gist?

Ik heb nooit een test gedaan maar ik vermoed van wel...

Offline de Machtige Wil

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #4 Gepost op: 19-04-2019 23:01 u »
Ik denk dat je Braumarkt bedoelt in plaats van Brouwland...
Arsegan is namelijk een merk van Brauland en Brewferm is een merk van Brouwland.

Klopt ik vergiste me, is inderdaad Brouwmarkt. Enig idee in wat voor bieren ik dit kan gebruiken? Plan voor volgend bier is een IPA maar gelet op de houdbaarheid van mijn voorraad wil ik iets met deze gist doen.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #5 Gepost op: 19-04-2019 23:22 u »
Klopt ik vergiste me, is inderdaad Brouwmarkt. Enig idee in wat voor bieren ik dit kan gebruiken? Plan voor volgend bier is een IPA maar gelet op de houdbaarheid van mijn voorraad wil ik iets met deze gist doen.

De Brewferm Top vooral een gist voor fruitige niet al te zware Engelse bieren. Bij een hoger alcoholgehalte en een vergistingstemperatuur boven de 20 ºC krijg je heel veel esters...
De beschrijving van Arsegan Top komt daarmee overeen. https://www.braumarkt.com/bier-brouwen/biergist/arsegan-top-biergist-7-gram

Tags: