Als Koninck-adept vind ik het natuurlijk jammer om dit bericht te lezen. Wel grappig dat de directeur de oorzaak van de ellende zoekt in de marketing. Hij vindt dat ze hun bier niet genoeg hebben gepromoot bij bepaalde doelgroepen. Als je het mij vraagt dan is de oorzaak van hun neergang de verzoeting van de algemene smaak. Als je zin hebt in een licht speciaalbiertje, dan kies je in veel gevallen tussen Palm en de Konick. En ik denk dat veel mensen dan toch liever voor de zoetere Palm gaan.
Laten we eerlijk zijn: bittere bieren verkopen gewoon minder goed dan zoete. Zaterdag sprak ik nog met een slijter die nog veel bokbier had staan. Hij vertelde dat veel mensen Grolsch bok het lekkerste bokbier vinden. Grolsch bok, dat vieze mierzoete limonade. Sterker, veel mensen vonden het zelfs het standaard-bokje.
Ik zie het dus somber in voor de Konick. Misschien hebben ze geluk en worden ze opgekocht door Inbev. Dan komt het Bolleke binnenkort uit Jupille.