Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Overzicht smaakafwijkingen  (gelezen 24047 keer)

Offline Erik Z

• Vol lid
  • Land: fr
  • Waar ik woon maakt men beter wijn dan bier
Re: Overzicht smaakafwijkingen
« Reactie #50 Gepost op: 15-09-2016 17:16 u »
Ik zie enkele zeer plastische omschrijvingen, zoals diaper, litter box of cheezy. Ik hoef niet meer, ik ben op slag geheelonthouder geworden.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Land: nl
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #51 Gepost op: 15-09-2016 17:28 u »
Zijn trouwens niet alleen smaakafwijking.

De een zijn aardsmaak is de ander zijn heerlijke biertje.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #52 Gepost op: 15-09-2016 17:32 u »
Hebben jullie deze al gezien?

Ja die hadden we gezien en ook meegenomen in ons overzicht.

Eerlijk gezegd vlot het niet erg. Het is een beetje in de vergetelheid geraakt. Er zijn ook ze veel andere dingen om te doen...

Offline Ghis

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #53 Gepost op: 21-02-2017 13:38 u »
Eerlijk gezegd vlot het niet erg. Het is een beetje in de vergetelheid geraakt. Er zijn ook ze veel andere dingen om te doen...

Jammer dat het in de vergetelheid dreigt te raken. Ik zou graag een steentje willen bijdragen!
Misschien dat je alvast de leesbare versie kunt laten zien, ook al is hij nog niet af?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #54 Gepost op: 21-02-2017 21:22 u »
Jammer dat het in de vergetelheid dreigt te raken. Ik zou graag een steentje willen bijdragen!
Misschien dat je alvast de leesbare versie kunt laten zien, ook al is hij nog niet af?

Een leesbare versie is er niet. Het probleem zit hem in het interpreteren van de bronnen. En daar over eens worden...

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #55 Gepost op: 21-02-2017 22:43 u »
Zie bijgesloten pdf voor een gedeelte uit de tabel met geclassificeerde smaakafwijkingen, waar het een effect op heeft (geur, smaak, volheid, mondgevoel, nasmaak), wat de oorzaak is (uit een aantal literatuur en internetbronnen) en wat de remedie zou zijn. De pdf komt uit een google-sheet waar een aantal mensen aan gewerkt hebben. Hier staat nog veel meer meer info.

Het proces is een paar jaar geleden gestrand. Bedoeling was om beter aan te geven in welke delen van het brouwprocess welke smaakafwijkingen een mogelijk oorzaak hebben. Dat staat  al wel deels in de Google-sheet maar niet presentabel

Wie hier aan mee wil werken zou toegang tot de Google-sheet aan Jacques kunnen vragen. Wel zou er m.i. eerst een plan van aanpak gemaakt moeten worden en misschien zou er eerst nog eens weer goed nagedacht moeten worden over wat we willen bereiken (is mij niet helemaal duidelijk meer).

Offline Biker

• Dionysos
  • Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #56 Gepost op: 21-02-2017 22:51 u »
Bedankt voor het delen van dit PDF bestand  :biersmile:

Tags: