Overzicht smaakafwijkingen

Gestart door Jacques, 30-11-2014 17:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik Z

Ik zie enkele zeer plastische omschrijvingen, zoals diaper, litter box of cheezy. Ik hoef niet meer, ik ben op slag geheelonthouder geworden.

Haagse Wouter

Zijn trouwens niet alleen smaakafwijking.

De een zijn aardsmaak is de ander zijn heerlijke biertje.

Jacques

Citaat van: Serge VL op 15-09-2016  09:18 uHebben jullie deze al gezien?

Ja die hadden we gezien en ook meegenomen in ons overzicht.

Eerlijk gezegd vlot het niet erg. Het is een beetje in de vergetelheid geraakt. Er zijn ook ze veel andere dingen om te doen...

Ghis

Citaat van: Jacques op 15-09-2016  17:32 uEerlijk gezegd vlot het niet erg. Het is een beetje in de vergetelheid geraakt. Er zijn ook ze veel andere dingen om te doen...

Jammer dat het in de vergetelheid dreigt te raken. Ik zou graag een steentje willen bijdragen!
Misschien dat je alvast de leesbare versie kunt laten zien, ook al is hij nog niet af?

Jacques

Citaat van: Ghis op 21-02-2017  13:38 uJammer dat het in de vergetelheid dreigt te raken. Ik zou graag een steentje willen bijdragen!
Misschien dat je alvast de leesbare versie kunt laten zien, ook al is hij nog niet af?

Een leesbare versie is er niet. Het probleem zit hem in het interpreteren van de bronnen. En daar over eens worden...

William

Zie bijgesloten pdf voor een gedeelte uit de tabel met geclassificeerde smaakafwijkingen, waar het een effect op heeft (geur, smaak, volheid, mondgevoel, nasmaak), wat de oorzaak is (uit een aantal literatuur en internetbronnen) en wat de remedie zou zijn. De pdf komt uit een google-sheet waar een aantal mensen aan gewerkt hebben. Hier staat nog veel meer meer info.

Het proces is een paar jaar geleden gestrand. Bedoeling was om beter aan te geven in welke delen van het brouwprocess welke smaakafwijkingen een mogelijk oorzaak hebben. Dat staat  al wel deels in de Google-sheet maar niet presentabel

Wie hier aan mee wil werken zou toegang tot de Google-sheet aan Jacques kunnen vragen. Wel zou er m.i. eerst een plan van aanpak gemaakt moeten worden en misschien zou er eerst nog eens weer goed nagedacht moeten worden over wat we willen bereiken (is mij niet helemaal duidelijk meer).




Biker

Bedankt voor het delen van dit PDF bestand  :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.