Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: OneDerBrew3G  (gelezen 2011 keer)

Offline Erik Z

• Vol lid
  • Land: fr
  • Waar ik woon maakt men beter wijn dan bier
OneDerBrew3G
« Gepost op: 22-11-2014 16:31 u »
Wat zijn Amerikanen toch een creatief volk; nou heeft er een uitgevogeld hoe je van een biervat een fermentatietank kunt maken waar je gist uit kunt aftappen, kunt vergisten onder druk en biertjes uit kunt tappen zonder over te hevelen. Het zal geen grote hit worden in Nederland denk ik, maar slim is het wel.

http://www.onederbrew3g.com/

In het kort werkt het als volgt, je vult een 26 liter keg met zojuist gebrouwen wort, voegt gist toe en sluit de keg af met een doorzichtige conische deksel. Zet deze vast met een kunststof ring die als je de keg omkeert dienst doet als standaard. Als je wort uit gegist is, tap je de gist af via de conische punt en je kunt je bier tappen.

Zijn er hobbyisten wiens vingers gaan jeuken? Iemand die van een 19-liter soda keg een fermentatiedrukvat kan maken?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: OneDerBrew3G
« Reactie #1 Gepost op: 23-11-2014 22:23 u »
Of het echt gaat lukken om helder bier te tappen ligt aan de lengte van de tapbuis. Vermoedelijk wordt de originele tapbuis gebruikt. Doordat er een conus gemaakt is aan het vat komt dan het uiteinde van de buis niet in contact met de gist. Maar dan kun je het bier dat in de conus zit niet tappen. Overigens is het voor mij de vraag of alle gist afgetapt kan worden. Het merendeel verwijderen is wel mogelijk is mijn ervaring met CCT's.

Offline brouwmus

• Super lid
  • 't hoeft niet op al is het lekker
« Reactie #2 Gepost op: 24-11-2014 11:54 u »
Ingenieus, dat wel.

Afgezien van de vraag of het werkt (dat zal wel) heb ik toch het liefst flessenbier :)

(Uitzonderingen daargelaten, bijvoorbeeld op feesten, vind ik dit de efficiŽntste en handigste verpakking, in meerdere opzichten.)

Groet,
John

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 24-11-2014 22:01 u »
(Uitzonderingen daargelaten, bijvoorbeeld op feesten, vind ik dit de efficiŽntste en handigste verpakking, in meerdere opzichten.)

Voor het individueel consumeren zijn flessen handiger. Als je naar het afvullen kijkt is een fustje toch wel een hele handige verpakking.

Offline brouwmus

• Super lid
  • 't hoeft niet op al is het lekker
« Reactie #4 Gepost op: 27-11-2014 13:43 u »
<wijsneusmodus> Als je grote flessen gebruikt, is het bottelvat ook zo leeg </wijsneusmodus> :biersmile:

Offline tdp

• Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #5 Gepost op: 27-11-2014 14:15 u »
<wijsneusmodus> Als je grote flessen gebruikt, is het bottelvat ook zo leeg </wijsneusmodus> :biersmile:

Alleen doe je er dan weer langer over om die leeg te krijgen :)