Karmeliet recept

Gestart door leendert, 22-11-2014 14:30 u

Vorige topic - Volgende topic

leendert

Hallo

Ik wil graag een Karmeliet tripel brouwen. Mijn vraag is wie heeft een recept :o wat een beetje in de buurt komt.

Het is natuurlijk een lekker biertje, andere tripel recepten zijn ook welkom...

Alvast bedankt en tot horens.

gr Leen

RobinB

Je kunt via de zoekfunctie en/of de index bewezen recepten hier veel over vinden. Het is een keer het kloonbier van het ONK geweest, de winnaar daarvan zal vast goed in de richting komen. ;)

Hay

De eerste link heb je niet zoveel meer aan zie ik.
Maar je moet is zoeken op karmeliet en niet op karmaliet dan krijg je heel veel te lezen :degroeten:

Drents Hopbier

Citaat van: Hay op 22-11-2014  15:03 uDe eerste link heb je niet zoveel meer aan zie ik.
Maar je moet is zoeken op karmeliet en niet op karmaliet dan krijg je heel veel te lezen

En dan de naam van het topic aanpassen.

Hopbier

William

Wel een aardige naam: karmaliet :)

leendert

Ha ik zie het karmeliet. Bedankt heren

Ik ga op zoek, en dan gaan we weer een mooie brouwdag tegemoet.

gr Leen

Oscar

Karmeliet is een 4 granen tripel. Een recept is niet zo moeilijk, iets met 4 granen. Dus pilsmout, tarwemout, havermout, en roggemout (?) Dan de gist van een karmeliet opkweken en een lekkere hop uitzoeken. En dan kom je al in de buurt. :brouwen:

jelle

Citaat van: Oscar op 22-11-2014  20:52 uKarmeliet is een 4 granen tripel. Een recept is niet zo moeilijk, iets met 4 granen. Dus pilsmout, tarwemout, havermout, en roggemout (?) Dan de gist van een karmeliet opkweken en een lekkere hop uitzoeken. En dan kom je al in de buurt. :brouwen:
Nee Oscar.
Het is een 3 granen tripel
Met ook ongemoute granen.

Oscar

Citaat van: jelle op 22-11-2014  20:57 uNee Oscar.
Het is een 3 granen tripel
Met ook ongemoute granen.

Dan de rogge weglaten... ;)

jelle

Citaat van: Oscar op 22-11-2014  21:10 uDan de rogge weglaten... ;)
Ik heb nog wel een recept, ergens
Van de rogge maak je Fries roggebrood :-)

orangeloo

Het etiket is er vrij duidelijk over... 3 granen tarwe, haver en gerst.
Maar er wordt wel vaker onjuistheden op een etiket vermeld.
Ik had ooit ergens eens gelezen dat er 3 gemoute en 3 ongemoute granen in zaten. Zou alleen niet meer weten waar.
Ik heb overigens nog weinig goede ervaringen opgedaan met gist opkweek uit een flesje Karmeliet.

Maar misschien is dit iets:
http://members.home.nl/eduardattevelt/Karmeliet.html

gertjan54

Goedemorgen,
Ik brouw wel een blonde karmeliet van 6,5%, wie weet komt het recept een beetje in de buurt?

Jacques

Citaat van: leendert op 22-11-2014  14:30 uIk wil graag een Karmeliet tripel brouwen. Mijn vraag is wie heeft een recept :o wat een beetje in de buurt komt.

Dit is een populair bier om na te brouwen. Er is al heel veel over geschreven op dit forum.
Onder andere het topic https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=28210.0

Tip: de zoekfunctie van het forum kun je vinden via het hoofdmenu als je een mobiel gebruikt.
Er is ook een zoekfunctie van Google die binnen deze site zoekt.Die zoekfunctie vind je aan de onderkant van de meeste pagina's.

Alexander_H

Het topic van Orangeloo heeft mij een prima kloon opgeleverd, als gist de WLP-720 (Sweat meade) gebruikt en veel geduld voordat ie op smaak was.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.