Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gulpener Ur-amber  (gelezen 2226 keer)

Offline van

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • herberg mediaevel on your eass.nl
Gulpener Ur-amber
« Gepost op: 12-11-2014 15:58 u »
Beste  brouwers heeft iemand wel eens dit bier proberen te brouwen? Ik probeer er achter te komen welke mout soort ik het beste kan gebruiken.
Groet Van

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Hoppenbrouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Übung macht den Meister
    • Peels Bierbrouwersgilde
Re: gulpener Ur-amber
« Reactie #1 Gepost op: 12-11-2014 17:25 u »
Beste  brouwers heeft iemand wel eens dit bier proberen te brouwen? Ik probeer er achter te komen welke mout soort ik het beste kan gebruiken.
Groet Van
Zal een combi zijn van pils, munchener en een beetje cara voor de kleur. Heb hem pas nog op. De hoofdtoon zit toch voornamelijk in de hoppen.
Wil je specifiek dit bier klonen of iets soortgelijks maken? Dat laatste lijkt me niet zo heel lastig.

Offline van

• Boven 10 berichten
  • *
  • herberg mediaevel on your eass.nl
Re: gulpener Ur-amber
« Reactie #2 Gepost op: 12-11-2014 22:35 u »
Het hoeft niet precies hetzelfde  bier te zijn. Ik zal deze mouten proberen en het in de hop gaan zoeken.  :)

Tags: