Ss Brewing Technologies, nu te koop bij The Maltmiller

Gestart door Superbeun, 11-11-2014 16:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Superbeun

Bij The Maltmiller zijn nu enkele artikelen van Ss Brewtech te koop, rvs CCT's en brouwketels.
Ik zag ook dat Ss Brewtech een temperatuur controlesysteem heeft ontwikkeld voor zijn CCT's om gecontroleerd te kunnen vergisten.
De brouwketels hebben een nieuw soort filter, een soort rubberdam die de trub tegenhoudt, de werking hiervan is me nog niet duidelijk.

The Maltmiller: http://www.themaltmiller.co.uk/index.php?_a=viewCat&catId=48

Ss Brewtech: http://www.ssbrewtech.com/collections/ftss

 :proost:


Gerlachus

Wat een mooi spul. Prijzig voor de hobbyist, maar desalniettemin mooi spul.

Brouwers

Hmm een kleine 400 euro(+verzending) is best aanlokkelijk. Had hem wel graag een litertje of 10 groter willen zien, maar ja nu past hij denk ik wel in mijn koelkast zonder al te veel problemen. Zal hem binnenkort eens exact gaan nameten

Etn82

Citaat van: Gerlachus op 11-11-2014  19:20 uWat een mooi spul. Prijzig voor de hobbyist, maar desalniettemin mooi spul.


Volgens mij toch een aardige prijs/kwaliteit verhouding. Ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan de budget CCT's. De reviews op Amerikaans site zijn positief

Citaat van: Brouwers op 11-11-2014  19:31 u(...)  Had hem wel graag een litertje of 10 groter willen zien (...)

Hij is nu wel lekker handzaam en niet al te zwaar (10 kg). Een punt van aandacht voor de brouwers die op een andere plek vergisten dan hun brouwplek.

Soit, ik heb er een besteld. Zal mijn ervaringen tzt hier mededelen.

DaDude

Heb deze al een tijd op de verlanglijst staan, heb hem meteen besteld. Ik zal ook mijn ervaringen delen. Erg goede prijs voor een CCT.

Ralph

Hebben jullie het over deze? http://www.themaltmiller.co.uk/index.php?_a=viewProd&productId=638

Ben wel benieuwd wat er aan verzendkosten bij gaat komen...  :brouwen:

Esterenbrouw

Raplh, als je nou eens op de website keek.
Kosten volgens mij 10,80 Pond.

Prachtige CCT, er is ook nog eens grotere versie.

Ralph

Mijn nederige excuses, ik kijk ook wel eens niet goed. :P Voor de verzendkosten hoef je het niet te laten.

De verzendkosten staan dus hier: http://www.themaltmiller.co.uk/index.php?_a=viewDoc&docId=9

Mooie CCT inderdaad, helemaal in combinatie met het temperatuur controlesysteem.

Hay

Ik vind het hartstikke mooi spul ook die brouwketels.
Dat temperatuur controlesysteem vind ik niet zo heel veel voorstellen.
Is een warmtewisselaar en wat slangen en een pomp naar een koelbox met ijswater.
Maar zal vast wel goed werken.

Etn82

Kreeg vandaag bericht binnen dat mijn Cronical CCT verstuurd is door de Malt Miller en waarschijnlijk a.s. dinsdag arriveert.

 ;D ;D ;D ;D ;D

Braumarkt BV

Binnenkort ook gewoon in NL en voordeliger 😊

RobinB

Citaat van: Etn82 op 21-11-2014  22:23 uKreeg vandaag bericht binnen dat mijn Cronical CCT verstuurd is door de Malt Miller en waarschijnlijk a.s. dinsdag arriveert.

 ;D ;D ;D ;D ;D
Mooi!
Volgt hier vast een mooie review, of niet? ::)

bierfan

Citaat van: Brouwmarkt BV op 21-11-2014  22:31 uBinnenkort ook gewoon in Nederland en voordeliger 😊

Alles van Ss Brewtech?

Etn82

Citaat van: RobinB op 21-11-2014  22:34 uMooi!
Volgt hier vast een mooie review, of niet? ::)

Ik zal mijn best doen :-)

Superbeun

Citaat van: Brouwmarkt BV op 21-11-2014  22:31 uBinnenkort ook gewoon in Nederland en voordeliger 😊
Dat is goed nieuws.
Wanneer verwachten jullie dit ?
Gaan jullie het hele assortiment verkopen of een deel hiervan ?

HermanH

Citaat van: Brouwmarkt BV op 21-11-2014  22:31 uBinnenkort ook gewoon in Nederland en voordeliger 😊
Ha, leuk, misschien een samenaankoop organiseren bij Brouwmarkt, als ze voordeliger zijn is het een voordeel op het voordeel dan....  :D

DaDude

Hier de beloofde review:

De CCT komt netjes verpakt aan met alle kranen er al op gemonteerd. Duidelijke handleiding die zegt dat je eerst de boel moet schoonmaken, passiveren met Star San en daarna ontsmetten voor het eerste gebruik.

De CCT komt bij mij degelijk over, goede handvaten en staat stevig op zijn poten. De binnenkant ziet er netjes afgewerkt uit, geen slechte naden oid. Op de foto zie je de racking arm en de temperatuur probe.
De deksel sluit zeer handig met een aantal klemmen en het rubber kan makkelijk eruit gehaald worden of teruggeplaatst worden.

Al met al vind ik het een zeer goede koop, echt goede prijs-kwaliteit verhouding. De maten van deze CCT zijn ook erg koelkast vriendelijk. Het eerste brouwsel staat er al in de pruttelen!

Mochten jullie vragen hebben, ik hoor het graag!



orangeloo

Citaat van: DaDude op 30-11-2014  22:42 uHier de beloofde review:

Al met al vind ik het een zeer goede koop, echt goede prijs-kwaliteit verhouding. De maten van deze CCT zijn ook erg koelkast vriendelijk.

Mochten jullie vragen hebben, ik hoor het graag!


Wat was je nu uiteindelijk totaal ( in €) kwijt als ik zo vrij mag zijn en wat zijn dan de maten?
En hoeveel liter inhoud  heeft hij nu?

 :brouwen:

DaDude

415 euro incl verzenden. De maten: 84 x 36 x 36 cm (afgerond naar cm), hij heeft een inhoud van 27 liter.

orangeloo

Citaat van: DaDude op 30-11-2014  23:30 u415 euro incl verzenden. De maten: 84 x 36 x 36 cm (afgerond naar cm), hij heeft een inhoud van 27 liter.

 :groots:
Mooi apparaat, maar blijft veel geld.
Ik zal sint eens lief aan moeten kijken  ^-^

Die 84 cm is dat met of zonder de "poten"

DaDude

Totale hoogte, incl poten en deksel. Excl. evt waterslot. Ik denk dat je nog zo'n 3 a 4 cm van de poten af kan halen.

Etn82

Mijn Chronical is ook afgelopen dinsdag binnengekomen. Ook is mijn vlinderklep uit china binnengekomen, hiermee wil ik de onderste kraan vervangen.

Mijn eerste indruk is ook dat de CCT van een goede kwaliteit is. De lasnaden zien er strak uit. De klemmen zijn stevig. De overall afwerking is netjes. Een goede prijs-kwaliteit verhouding dus.

Helaas nog geen tijd gehad om te brouwen en hier een verslagje van uit te brengen. Ik hoop aanstaande zondag de CCT voor het eerst in gebruik te nemen.

hans_nwk

Het valt me op dat de cct's vaak 7 gallon en de "standaard" batch 5 gallon zijn.

Heb je bij een CCT (die wat onder druk kan werken) minder kopruimte nodig dan een gewoon vergistingsvat?
Kun je hier 20 liter tripel met Westmalle gist mee vergisten of komt hij er dan uitzetten?

Het Speidel gistingsvat 30 liter (in werkelijkheid 36 liter) had een blow-off nodig bij mijn tripel, ik vraag me dus of of dit niet wat klein is.

Groet,
Hans

Etn82

Zojuist heb ik bij het schoonmaken mijn chronical tot de rand gevuld (7 gallon) daarna het deksel erop gedaan en afgevuld met een maatkan. Hieruit bleek dat er nog zo'n 3 liter kopruimte in de dome boven de rand zit.

Hiermee heeft de gehele CCT een inhoud van  26,5 liter (7 gallon) + 3 liter = 29,5 liter. Dus bijna 30 liter. Bij niet al te heftig schuimende gisten zou 24 liter best mogelijk moeten zijn lijkt me. Bij de wat heftigere schuimende gisten is 20 liter ook nog goed te doen, want dan heb je ongeveer ⅓ kopruimte.

RobinB



Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.