Gebroken halzen van mandflessen

Gestart door gebroeders brouwer, 07-11-2014 07:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gebroeders brouwer

Beste allen,

In de vorige novemberstorm stonden een paar van mijn mandflessen buiten (dom dom) en die zijn beschadigd.
De hals ligt er af. een 20 liter is tot nog 5 cm onder de "verdikking" en de 80 liter fles (waar ik uiteraard erg trots op ben!) tot 3 cm onder de hals.
Ter verduidelijking: de halzen ontbreken dus er kan niets gelijmd worden.

Iemand een tip om ze te herstellen?
Epoxy? Siliconen?
Het zou zonde zijn ze weg te knikkeren.
Al helemaal omdat ik al dorst krijg als ik ze zie :)

Tips? Welkom!

wilbertd

Ik zou me er niet aan wagen, stel dat een volle fles breekt als je hem in je handen hebt... voor het behoud van je pezen en slagaders zou ik je aanraden op zoek te gaan naar een nieuwe fles.

Jacques

Aan het lijmen van glas dat je voor het bereiden van een voedingstof wilt gebruiken zou ik mij niet wagen.

Adrie

Inderdaad. Weggooien die dingen of planten in zetten.

seed7

Een groot deel van de sterkte van de mandflessen komt uit de hals, als die er af is zou ik ze nergens meer voor gebruiken, weg ermee.

Ingo

HuygenMeester

Oei allemaal reacties die je niet wilt horen >:D :huilen:
Huygenmeester

Hoppenbrouwers

Hetzelfde ooit meegemaakt. Ook proberen te herstellen. Telkens maar weer uitkijken. Ik heb hem daarna alsnog weggegooid. Bespaar je de moeite, koop een nieuwe.

Henielma

Tip: stop met glas en vergist in kunststof of RVS.

Gerlachus

Mijn buurman zaliger had ook eens een mandfles die brak toen hij hem met water vulde. Het resultaat: een slagaderlijke bloeding, alle pezen door en jaren revalidatie zonder enig gevoel in de vingers.

Weggooien dus. Waag je er niet aan.

Sindsdien trouwens zelf huiverig voor werken met glas.

Jacques

Citaat van: Henielma op 07-11-2014  19:00 uTip: stop met glas en vergist in kunststof of RVS.

RVS is een veel betere optie dan plastic.
Het is makkelijk te reinigen, neemt geen geurtjes op en laat geen zuurstof door.

gebroeders brouwer

Dank allemaal voor de reacties.
Ik ga de halzen van de flessen tzt bijslijpen/polijsten en als sier gebruiken en andere vaten gebruiken.
Kunststof of rvs dus... ik ga me verdiepen.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.