Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Zeef vergeten  (gelezen 1255 keer)

Offline jan le mercier

• Super lid
  • Land: be
  • A pint a day keeps the doctor away.
Zeef vergeten
« Gepost op: 28-10-2014 14:19 u »
Verdorie! Het is mijn dag niet: ik ben begonnen met mijn stout, maar ik ben vergeten om de tweede zeef vanonder in mijn Speidel Braumeister te leggen.

Voor degenen die een Speidel Braumeister hebben: normaal steek je vanonder én vanboven twee cirkelvormige zeven: één met grote gaten en één met fijne gaatjes. Die met fijne gaatjes voor vanonder ben ik vergeten.

Is dat een groot probleem?

Jan.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RobinB

• Super lid
  • Land: nl
  • Nooit geschroten is altijd mis!
Re: Zeef vergeten
« Reactie #1 Gepost op: 28-10-2014 17:58 u »
Gezien de stroom naar boven is, verwacht ik niet dat het vergeten van het fijne gaas aan de onderkant een enorm probleem is.

Als je toch ineens veel grovere graandelen ziet, zou ik stoppen met maischen omdat dat de pomp zou kunnen beschadigen/verstoppen.

Offline jan le mercier

• Super lid
  • Land: be
  • A pint a day keeps the doctor away.
Re: Zeef vergeten
« Reactie #2 Gepost op: 28-10-2014 19:33 u »
Robin,

Dat dacht ik ook. Daarom heb ik gewoon gemaischt, maar nadien heb ik wel onmiddellijk de koker uit de ketel getrokken. Dat was wel nogal moeilijk. Ik heb die koker in een vergistingsvat gezet, hem nog eens gespoeld en laten uitdruppen. Daarna weer door een zeef gedaan en bij de ketel gekieperd. Dat was wel heel moeilijk om dat alleen te doen.

Jan.

Tags: