Mangrove Jack's biergisten

Gestart door Adrie, 22-10-2014 14:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerald

[quote auth or=Hoppenbrouwers link=topic=27042.msg421010#msg421010 date=1418412050]
Maandag besteld, dinsdag een bevestigingsmail van verzending gehad. Tot op heden niets ontvangen van de verdeler. Ook geen reactie op de mail. Komt iemand dit bekend voor?
[/quote]
bij wie exact besteld? Zijn meerdere verdelers ondertussen. ;)

van menno weet ik dat ie ergens rond deze tijd op vakantie zou gaan voor een paar dagen.

Hoppenbrouwers

Citaat van: marcel-g op 12-12-2014  20:27 ukijk even op de site van de verdeler, daar staat o.a dit te lezen:

LET OP! I.V.M. EEN PAAR DAGEN AFWEZIGHEID WORDT ER DONDERDAG 18 DECEMBER PAS WEER VERZONDEN.
 IN DE REGEL WORDT UW ORDER DAN VRIJDAG 19 DECEMBER AFGELEVERD.
 HOU HIER REKENING MEE.
Wel vreemd dat hij dan wel een mail verstuurd op dinsdag dat de gist onderweg is. Status van bestelling omgezet naar 'verzonden'...

Citaat van: Gerald op 12-12-2014  20:28 ubij wie exact besteld? Zijn meerdere verdelers ondertussen. ;)

van menno weet ik dat ie ergens rond deze tijd op vakantie zou gaan voor een paar dagen.
Menno inderdaad.
Welke verdelers zijn er nog meer? (die ook daadwerkelijk uitleveren. Brouwmarkt bijv. heeft ze wel op de site maar ze hebben niets)

Erick

De Verdeler?
Mis ik iets?  Die shop ken ik nog niet?

Laat maar, had de volgende pagina niet gezien.  ;D

RobinB

Citaat van: Hoppenbrouwers op 12-12-2014  20:20 uMaandag besteld, dinsdag een bevestigingsmail van verzending gehad. Tot op heden niets ontvangen van de verdeler. Ook geen reactie op de mail. Komt iemand dit bekend voor?
Nee, eigenlijk niet.
Ik heb ze eergisteren ontvangen, ging mooi vlot. :)

Hoppenbrouwers

Citaat van: RobinB op 12-12-2014  23:28 uNee, eigenlijk niet.
Ik heb ze eergisteren ontvangen, ging mooi vlot. :)
Dus kan ik in ieder geval concluderen dat ten tijde van mijn bestelling verzenden geen vertraging had (door vakanties of wat dan ook). Toch wel apart dan.

RobinB

Ff teruggezocht; volgens mij zondag besteld en dus woensdag ontvangen.
Niks mis mee. :)

Herman

Op 8 december heb ik besteld, op 9 december kreeg ik een bericht dat de bestelling was verzonden en vandaag (12-12) is e.e.a. aangekomen. Een mooie selectie gisten om uit te proberen!

Etn82

Citaat van: Herman op 12-12-2014  23:38 uOp 8 december heb ik besteld, op 9 december kreeg ik een bericht dat de bestelling was verzonden en vandaag (12-12) is e.e.a. aangekomen. Een mooie selectie gisten om uit te proberen!

Bij mij hetzelfde, alleen had ik ze op donderdag geloof ik al binnen.

Hoppenbrouwers

Vandaag dan toch binnen gekomen na een werkweek. Zie alleen dat ik de gist binnen zes weken moet gebruiken. Dat is dan weer minder.

RobinB

Citaat van: Hoppenbrouwers op 13-12-2014  16:20 uZie alleen dat ik de gist binnen zes weken moet gebruiken.
Hoezo?

Hoppenbrouwers

Citaat van: RobinB op 13-12-2014  16:31 uHoezo?
Best before datum...
De fermentis die ik op voorraad heb kan nog meer dan een jaar mee voor die datum bereikt is. Deze zal al wat langer op de pank hebben gelegen. Hopelijk gaat de vitaliteit niet teveel achteruit.

RobinB

Hmmm... Eens naar kijken als ik terug ben. :)

EvdBroek

Heeft iemand al ervaring met de Bohemian Lager?

Ik wil er binnenkort een pils mee gaan brouwen

dutch food geek

Heb net een barleywine met de M07 vergist. Van 24,9 ºB naar 13,1 ºB...
Pittig gistje ;)
Hij is nog steeds bezig achter me :)
Heel pittig gistje :)

Hoppenbrouwers

Citaat van: EvdBroek op 30-12-2014  16:46 uHeeft iemand al ervaring met de Bohemian Lager?

Ik wil er binnenkort een pils mee gaan brouwen
Kan er je binnenkort wat over zeggen. Heb hem in huis en ga er een split batch mee doen. Eerst nog even tijd zien te vinden...

EvdBroek

Ik heb nu 2 zakjes in huis en ga het dit weekend gebruiken. Zal wel even laten horen wat het resultaat is

Christiaan S

Ze staan nu ook op de site van Brouwmarkt.
Binnenkort maar eens langs gaan en kopen.
Wil een irish red maken met de M79 gist.

Hoppenbrouwers

Citaat van: EvdBroek op 05-01-2015  19:35 uIk heb nu 2 zakjes in huis en ga het dit weekend gebruiken. Zal wel even laten horen wat het resultaat is
Ik ben benieuwd. Lees het graag terug.
Citaat van: Christiaan S op 05-01-2015  20:01 uZe staan nu ook op de site van Brouwmarkt.
Ze staan er al een tijdje op maar sinds half december pas door hun leverbaar.

Thamerdal

Citaat van: Hoppenbrouwers op 05-01-2015  20:50 uIk ben benieuwd. Lees het graag terug.Ze staan er al een tijdje op maar sinds half december pas door hun leverbaar.
Ik ben er zaterdag geweest, er staat een hele batterij van die zakjes!

Jacques

Citaat van: dutch food geek op 05-01-2015  18:28 uHeb net een barleywine met de M07 vergist. Van 24,9 ºB naar 13,1 ºB...

Graag ook berekend begin en eind SG vermelden en de vergistingsgraad. Op die manier is het voor iedereen duidelijk waarover we het hebben...

EvdBroek

Ik heb ook nog de M27 Belgian Ale gekocht, mijn plan is om daar een tripel mee te brouwen.

Volgens de beschrijving is de gist geschikt voor alle Belgische bieren, maar dat lijkt  me overdreven. Dus ik ga ook eens kijken wat deze gist geeft

hobbybob

Citaat van: Jacques op 05-01-2015  22:48 uGraag ook berekend begin en eind SG vermelden en de vergistingsgraad. Op die manier is het voor iedereen duidelijk waarover we het hebben...

24,9B = 1102
13,1B = 1020

SVG = 79%
WVG = 65%

Alc vol = 10,7%

Jacques

Citaat van: hobbybob op 06-01-2015  15:13 u24,9B = 1102
13,1B = 1020

SVG = 79%
WVG = 65%

Alc vol = 10,7%

Dank je.

RienP

Citaat van: EvdBroek op 06-01-2015  14:37 uIk heb ook nog de M27 Belgian Ale gekocht, mijn plan is om daar een tripel mee te brouwen.

Volgens de beschrijving is de gist geschikt voor alle Belgische bieren, maar dat lijkt  me overdreven. Dus ik ga ook eens kijken wat deze gist geeft

Volgens mij is de M27 een Saison gist en gaat dus ver door.

EvdBroek

Dat zou kunnen, maar er staat ook bij dat die geschikt is voor een quadrupel...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.