Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Saflager S-189  (gelezen 7829 keer)

Offline Takkie83

• Super lid
  • Land: nl
  • Ik hou van blond
Re: Saflager S-189
« Reactie #25 Gepost op: 27-04-2021 21:21 u »
Even een oud topic afstoffen, want ik zie dat het bereik van de vergistingstemperatuur van deze ondergist maar liefst 9 tot 22 graden is  :o Met een ideale temperatuur tussen de 12-15 graden. Ik heb nu een pils op 12 graden staan maar laat de vergisting natuurlijk liever niet onnodig lang duren. Iemand ervaring met deze gist op hogere temperaturen?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Saflager S-189
« Reactie #26 Gepost op: 28-04-2021 23:14 u »
Even een oud topic afstoffen, want ik zie dat het bereik van de vergistingstemperatuur van deze ondergist maar liefst 9 tot 22 graden is  :o Met een ideale temperatuur tussen de 12-15 graden. Ik heb nu een pils op 12 graden staan maar laat de vergisting natuurlijk liever niet onnodig lang duren. Iemand ervaring met deze gist op hogere temperaturen?

Je zou een vergelijkende test kunnen uitvoeren. Het uitvoeren van een dergelijke test is elke keer heel leerzaam.

Tags: