Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: US-05 gist  (gelezen 3026 keer)

Offline Andale!

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
US-05 gist
« Gepost op: 27-09-2014 10:57 u »
In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik een 500 grams pak US-05 gist gekocht. Daarna ben ik pas na gaan denken hoe lang ik daar mee ga doen...

Ik wil daarom graag een deel ervan doorverkopen tegen kostprijs (11 euro per 100 g, andere gewichten mogelijk). Ik zag dat er net zo'n pak aangeboden wordt voor een spotprijs, maar die van mij heeft een houdbaarheidsdatum van maart 2016. Het pak is nu nog vacuüm (morgen niet meer).

Afhalen kan in Boxtel. Verzenden wil ik eventueel ook wel, verzendkosten komen er dan uiteraard bij.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: US-05 gist
« Reactie #1 Gepost op: 27-09-2014 23:25 u »
Tip: koop een goed vacuümapparaat. Daar heb je echt veel plezier van. Niet alleen voor aangebroken pakken gist maar ook voor je hop. En in het huishouden heb je er ook plezier van. Denk bijvoorbeeld aan kaas, vis en dergelijke. Hier in huis wordt het vacuümapparaat veel gebruikt.

Offline Andale!

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 28-09-2014 09:51 u »
Bedankt voor de tip. Ik denk dat het daar inderdaad op uit gaat draaien aangezien het er op lijkt dat de anderhalve kilo gist van Jonh1234 de markt aardig verzadigd heeft. (Ik weet ineens een leuk verjaardagscadeau voor mijn vrouw...)

Offline Markiej87

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • HenkeBier!
    • HenkeBier
« Reactie #3 Gepost op: 28-09-2014 13:53 u »
Ik heb ook erg veel plezier van mijn vacuümapparaat. Voordat je er een koopt, vraag eens rond bij vrienden en kennissen. Soms kopen mensen zo'n ding puur voor de huishoudelijke klusjes en beland ie na een paar weken in de kast. Was bij mijn ouders ook zo, ik kon em zo meenemen :)

En mocht je er een moeten kopen, koop dan een goede. Goedkoop is over het algemeen duurkoop bij deze apparaten.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 28-09-2014 21:24 u »
En mocht je er een moeten kopen, koop dan een goede. Goedkoop is over het algemeen duurkoop bij deze apparaten.

Dit advies onderschrijf ik. Ook ik ben in het verleden de fout ingegaan door een goedkoop vacuümapparaat te kopen. Weggegooid geld...

Offline KeesDeBrouwer

• De Roerstok
  • Boven 10 berichten
  • *
  • Zo veel bier en zo weinig tijd
« Reactie #5 Gepost op: 28-09-2014 22:21 u »
PM gestuurd.

Offline Marc0F

• Senior lid
  • Brew, or Brew not, there is no try!
« Reactie #6 Gepost op: 06-10-2014 10:26 u »
Ik heb een Krups vacuüm apparaat, en inderdaad ik ben bang dat ik in het goedkoop = duurkoop verhaaltje getrapt ben :(
Ik heb de gistpakketten van Markiej gekregen en die waren zo mooi strak gevacumeerd, dat zo me nog in geen 100 jaar lukken met mijn Krups.

Alpax is het merk wat ik moet kopen he?

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hätt noch emmer joot jejange.
« Reactie #7 Gepost op: 06-10-2014 18:34 u »

Wat mij betreft wel. Ik heb er mijn hop mee vacuüm getrokken en ik ben super tevreden.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #8 Gepost op: 06-10-2014 23:10 u »

Er zijn meer merken die betaalbaar zijn en een goed resultaat geven. Ik weet dat ook Foodsaver goede vacuümapparaten verkoopt.

Tags: