30-05-2015 Brand Bierbrouw wedstrijd 2015

Gestart door hobbybob, 24-09-2014 19:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nembrionic

Citaat van: Oscar op 25-09-2014  23:01 uEven een andere kijk op deze "wedstrijd"

Leuk zo'n wedstrijd en voor de winnaar levert het een bedrag van ± € 2.500,- op. Maar dat is slechts een afkoopsom van Brand. Dit jaar wordt Jeroen Fee al reeds opgelegd dat hij het recept niet bekend mag maken... dus ieder jaar gaan ze en stapje verder. Uiteindelijk heeft Brand met behulp van de hobbybrouwers een super goed recept in handen, veel publiciteit (die ze zelf inkopen) en een mooie nieuw product waar zij het meeste geld aan verdienen.

Je kunt het bekijken als een "eer" dat jou bier op zo'n schaal wordt verkocht... je kunt het ook zien als dat jouw recept (geniale gedachtegang en brouwkunst) wordt uitgebuit door een commercieel bedrijf waarbij jij met een  "afkoopsom" wordt uitgekocht.

Brand wordt er beter van door een mooie uitbreiding van hun assortiment (en bijbehorende verkoop)... jij slechts eenmalig met een x geldbedrag.

Er is al enigszins over gesproken... hoeveel is een recept waard? En waar liggen de rechten?

Als we nu eens alle deelnemers zover krijgen dat het recept wat ze gaan insturen op voorhand op het forum komt te staan dan is dat alvast bekend... ;)

Een en ander is niet negatief bedoeld, maar slechts een andere kijk op het geheel... :brouwen:

:degroeten:

Aan de andere kant:  je wordt niet verplicht mee te doen.

Oscar

Citaat van: nembrionic op 25-09-2014  23:05 uAan de andere kant:  je wordt niet verplicht mee te doen.

Inderdaad de keuze ligt bij jou... ;)

Adbrouwt

Citaat van: Oscar op 25-09-2014  23:01 uJe kunt het bekijken als een "eer" dat jou bier op zo'n schaal wordt verkocht....je kunt het ook zien als dat jou recept (geniale gedachtegang en brouwkunst) wordt uitgebuit door een commercieel bedrijf waarbij jij met een  "afkoopsom" wordt uitgekocht.
Het is natuurlijk een meesterzet van Brand bier (Heineken) om hobbybrouwers erbij te betrekken. Dit zijn enthousiaste brouwers die je voor jou karretje spant. Erg, welnee als je meedoet ken je de voorwaarden en je bent vrij om mee te doen. Als je wint en je bent "toevallig" de forumbeheerder van hobbybrouwen.nl levert dat nog eens extra publiciteit op voor Heineken. Maar je moet er niet meer van maken dan het is. Het is een eer als je wint je krijgt een bedrag en dat was het. Beide beentjes op de grond en het jaar erop weer proberen te winnen of je conclusies trekken en lekker thuis blijven. Ik ga maar weer eens mee doen denk ik. Lekker bier dat Brand Zwaar Blond of was het de Blozende Blonde.  :nut: :proost:

Herman

Recept te voren publiceren is een leuk idee en werkt eenmalig, daarna staat het in de voorwaarden dat je bij deelname het recept niet van te voren mag publiceren ;)

Het gaat om de eer en als je commercieel wilt is de publiciteit ook een leuke opstarter, dit geldt ook voor het winnen van een ONK om eens wat te noemen. Ik vind iets meer waardering van Brand voor de inzenders wel een punt van kritiek. Stuur gewoon iedereen een analyse van zijn bier op. Je levert ook 12 flesjes in en krijgt er nu vrijwel niks voor terug qua informatie.

hansm

Ik ben om... ik ga voor de kuit  :proost:

Adbrouwt

Citaat van: Herman op 25-09-2014  23:16 uIk vind iets meer waardering van Brand voor de inzenders wel een punt van kritiek. Stuur gewoon iedereen een analyse van zijn bier op. Je levert ook 12 flesjes in en krijgt er nu vrijwel niks voor terug qua informatie.
Ook mijn gedachte Herman. Na een mail van Brand ontvangen te hebben over deze wedstrijd gevraagd naar de uitslag van de IPA wedstrijd. Binnen 5 minuten had ik de uitslag. Ben er blij mee maar dat had ook sneller en zonder e-mail contact gemogen. Want je levert toch 12 flesjes in waar je op hebt zitten zwoegen en broeden.

Henielma

Citaat van: JeroenF op 24-09-2014  22:59 uEen saison past mooi in het rijtje van alle andere Brand bieren (lekker hoppig).
Op de fles is het geen probleem maar een saison op de tap is toch een lastige lijkt mij (overvloedig schuim).

Ik drink nu een eigen Saison van tap. Dit tapt prima. Wel wat minder koolzuur dan je in een flesje zou kunnen doen maar dat geld wel voor meer bieren.

orangeloo

Ik haak wat later op de avond / nacht in en kan het niet helemaal meer volgen.... Volgens mij zijn er nu 2 discussies door elkaar aan het lopen.  :weetniet:

Verder staat er in de mail die IK deze week heb ontvangen van Brand over de vraag wat wij willen gaan brouwen ook nog iets over de vorige wedstrijd, namelijk:

Daarnaast hebben we geleerd van de kritieken van afgelopen jaar en zullen jullie dit jaar gedurende de wedstrijd, de finaledag en de periode erna beter informeren.

Ik ga ervan uit dat dit dan ook gebeurt, en ja het blijft ook volgens mij een slimme zet om "ons" hobbybrouwers in te zetten voor een nieuw recept voor Brand.  :brouwen:

Brouwter

Citaat van: Adbrouwt op 25-09-2014  23:21 uOok mijn gedachte Herman. Na een mail van Brand ontvangen te hebben over deze wedstrijd gevraagd naar de uitslag van de IPA wedstrijd. Binnen 5 minuten had ik de uitslag. Ben er blij mee maar dat had ook sneller en zonder e-mail contact gemogen. Want je levert toch 12 flesjes in waar je op hebt zitten zwoegen en broeden.

Mijn uitslag was dus 'kwijt'... Geen idee wat ze van mijn IPA vonden. Dat vond ik wel erg jammer.

Kuit vind ik trouwens ook een mooi idee.

Thamerdal

Ik had al een suggestie ingebracht (http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,26844.msg411336.html#msg411336), maar ik denk dat een Vienna ook een goede kans kan maken.

Ansius

Een RookBrand lijkt me wel wat!

William

Citaat van: ANSIUS op 26-09-2014  15:20 uEen RookBrand lijkt me wel wat!

Citaat van: Thamerdal op 26-09-2014  14:23 uIk had al een suggestie inegbracht (http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,26844.msg411336.html#msg411336), maar ik denk dat een Vienna ook een goede kans kan maken.

Leuke ideeën.

Bij een rookbier zie ik de commercial al voor me ;D

Coen

Dat is dan ook meteen de reden waarom ik zeker niet meer zal deelnemen. Geen enkele terugkoppeling, geen enkele reactie op diverse emails, niks, nada noppes.

Gerb

Heeft er iemand al daadwerkelijk aan Brand gecommuniceerd wat zijn suggestie is? Of telt een suggestie hier ook?

seed7

Citaat van: Gerb op 26-09-2014  18:22 uHeeft er iemand al daadwerkelijk aan Brand gecommuniceerd wat zijn suggestie is? Of telt een suggestie hier ook?

ik heb Marlou de link naar deze draad gestuurd,

Ingo

Adbrouwt

Citaat van: Gerb op 26-09-2014  18:22 uHeeft er iemand al daadwerkelijk aan Brand gecommuniceerd wat zijn suggestie is? Of telt een suggestie hier ook?
Tuurlijk heb ik Brand gemaild dat ik graag een saison wil brouwen.

Hoppenbrouwers

Citaat van: Gerb op 26-09-2014  18:22 uHeeft er iemand al daadwerkelijk aan Brand gecommuniceerd wat zijn suggestie is? Of telt een suggestie hier ook?
Ik heb Brand gemaild met een brouwsuggestie incl goede onderbouwing en een lijst met tips van wat er beter kan mbt het organiseren van de wedstrijd en finaledag.
Denk dat dat waardevoller is dan Marlou "belasten" met al het slap geouwehoer op het forum ;)

Korte bondige en inhoudelijke mails lijken me de beste optie om de boodschap goed en duidelijk over te brengen.

Adbrouwt

Citaat van: Hoppenbrouwers op 26-09-2014  20:13 uKorte bondige en inhoudelijke mails lijken me de beste optie om de boodschap goed en duidelijk over te brengen.
:groots: Ik pleit voor lange saaie mails waar nauwelijks doorheen te komen is. Maar een linkje van dit scherp geschreven topic naar Brand kan natuurlijk ook  :clownsmile:

William

Citaat van: Hoppenbrouwers op 26-09-2014  20:13 uIk heb Brand gemaild met een brouwsuggestie incl goede onderbouwing en een lijst met tips van wat er beter kan mbt het organiseren van de wedstrijd en finaledag.
Denk dat dat waardevoller is dan Marlou "belasten" met al het slap geouwehoer op het forum ;)

Korte bondige en inhoudelijke mails lijken me de beste optie om de boodschap goed en duidelijk over te brengen.

Pas op Hoppenbrouwers, straks vragen ze jou om de kar te trekken en mag je niet meer meedoen :)

Hoppenbrouwers

Citaat van: William op 26-09-2014  20:40 uPas op Hoppenbrouwers, straks vragen ze jou om de kar te trekken en mag je niet meer meedoen :)
Daar ben ik gelukkig helemaal zelf bij. :)

arluijen

Citaat van: Hoppenbrouwers op 26-09-2014  20:13 uIk heb Brand gemaild met een brouwsuggestie incl goede onderbouwing

Ik heb zelf ook een aantal opties voorgelegd, inclusief voors- en tegens per klasse. Overigens kwam de Saison daar ook vrij hoog uit de bus.

René K

Is het al duidelijk wanneer Brand bekend gaat maken welk bier het gaat worden?

Hoppenbrouwers

Citaat van: René K op 13-11-2014  21:55 uIs het al duidelijk wanneer Brand bekend gaat maken welk bier het gaat worden?
Dat gebeurt meestal pas begin van het jaar (januari, februari). Nee dus.

Arno

Is er al bekend wanneer de Opendag en de Bierbrouwwedstrijd is?

John Kerstens

Ik ga voor de Russian Imperial stout.

Brand heeft nog niets in die richting en aangezien onze poging om een
Kasteel donker te maken de afslag RIS heeft genomen hebben wij al het perfecte recept  :nut:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.