Even voorstellen: Rik

Gestart door WZGRikkert, 16-09-2014 08:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WZGRikkert

Hallo allemaal,

Na veel passief leesplezier zal ik me toch maar eens voorstellen hier. Reden was natuurlijk een prangende vraag waar ik het antwoord niet op kon vinden op het forum, waar ik een nieuw topic voor gestart heb in het algemene vragen hoofdstuk: (http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,26781.0.html)

Ik ben Rik, 31 jaar, en sinds een klein jaar ben ik me gaan verdiepen in de wondere wereld van het bierbrouwen. Met Scheikundige Technologie als achtergrond was ik al langer geïnteresseerd  in de processen rond (speciaal-)bieren, maar een startset voor blikbrouwen van een aantal vrienden heeft mijn interesse pas echt aangewakkerd.

Sinds een half jaartje ben ik dan ook overgegaan op moutbrouwen, dit tot grote tevredenheid van die vrienden die het balletje aan het rollen hebben gebracht. Mijn opstelling is erg basis, maar mijn idee is om het langzaamaan uit te bereiden tot iets moois. Nog geen idee waar het toe gaat leiden. Uiteraard heb ik wel een koelkast omgebouwd om gecontroleerd te kunnen vergisten.

Met een recentelijke uitbreiding van mijn gezin (getrouwd en in juli hebben mijn vrouw en ik onze tweede zoon op deze wereld mogen verwelkomen), is tijd soms schaars, maar ik probeer toch iedere 3 weken een nieuw biertje te produceren. Zo staat er nu een quadrupel te vergisten...

EvdBroek

Welkom op dit forum Rik!
Zo te zien ben je een aardig productieve brouwer met 1 brouwsel per 3 weken

WZGRikkert

Ik maak dan ook maar 10-12 liter per keer, als ik minder frequent brouw ben ik denk ik te snel door de voorraad heen...  ;)

broeder

Citaat van: WZGRikkert op 16-09-2014  08:40 uben ik denk ik te snel door de voorraad heen...  ;)
Hoi,
Drinken je vrienden zo veel?
Overigens welkom bij de brouwers M/V.
Haal zo veel mogelijk info op deze site en...
Hopelijk pikken wij weer een graantje mee van jou kennisachtergrond.

Groet,
broeder Willem

WZGRikkert

Nou, de laatste maanden hebben we nogal wat (kraam-)bezoek en feestjes gehad, dus ik was nogal vlot door mijn voorraad heen. Als ik zo door blijf gaan en ik echt grote hoeveelheden op voorraad heb, dan zal ik wel wat minder vaak gaan brouwen.

seed7

Hoi Rik,

Met een basis set kun je je brouwvaardigheden prima perfectioneren en dan met gerichte investeringen de puntjes op de "i" zetten,

Ingo

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.