Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Ik bewaar hem droog.Ik ijk hem wel voor iedere brouwsessie en heb minimale afwijkingen (max 0.2), dus volgens mij kan het geen kwaad hem droog te bewaren.
Ik "ïjk" hem altijd met demiwater. pH=7
Waar ijk je hem mee?
Droog bewaren inderdaad. Na gebruik spoelen met demiwater en drogen met een tissue. Alleen een glaselectrode moet je bewaren in een KCl oplossing. Zie ook http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,24364.msg372117.html#msg372117
Ebay, ik hou ervan. Na jouw topic ook eentje besteld. Wist niet dat het zo goedkoop kon. Zal niet het beste spul zijn, maar je moet ergens beginnen. Ben ook uiterst tevreden over mijn "Chinese" refractometer, en voor die paar euro kan je ook niet echt de boot in
Kwestie van een lepeltje wort in een kopje doen, wat rondzwenken en het wort is binnen 15 seconden ver onder de 50 șC. Dan de pH meter erin en meten maar.
Het zijn dezelfde apparaatjes. Alleen is op de dure tax en invoer betaald en koop je de eerste bijna zonder tussenketens of productgaranties. Idem voor een refractometer: ebay: 20 , Brouwland: 50 .