Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Mijn eerste zelfgemaakte etiket  (gelezen 11546 keer)

Offline DanielK

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Mijn eerste zelfgemaakte etiket
« Gepost op: 21-08-2014 13:24 u »
Ik snap geen snars van ontwerpprogramma's. Maar ik ben al trots dat dit me gelukt is :P

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Mijn eerste zelfgemaakte etiket
« Reactie #1 Gepost op: 21-08-2014 13:40 u »
Voor iemand die er geen snars van snapt, is het toch aardig gelukt lijkt me :)

Offline JAVAL

• Amateur Bierbrouwersgilde Geertruydenberg
  • Senior lid
  • Melk smaakt beter uit een bierglas!
« Reactie #2 Gepost op: 21-08-2014 16:11 u »
Mooi, een fris blond etiket voor een fris blond bier! Waarmee druk je het af, en waarop? Hoe ga je het op de fles plakken? Ikzelf plak mijn etiketjes van de laserprinter met een druppeltje koffiemelk, plakt goed en verwijdert gemakkelijk. Succes!
Jaap

Offline DanielK

• Junior lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 21-08-2014 16:20 u »
Ik druk het ook af met een laserprinter en druk het of op iets dikker papier dan normaal omdat normaal papier de melk meteen opzuigt waardoor de etiketten niet blijven plakken. Plakken doe ik met gewone halfvolle melk.

Offline DanielK

• Junior lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 21-08-2014 16:28 u »
Bedankt voor de complimenten trouwens.  ;D

Offline broeder

• Super lid
  • Natuurlijk PINT-lid... Jij toch ook?
« Reactie #5 Gepost op: 21-08-2014 19:05 u »
Ik snap geen snars van ontwerpprogramma's. Maar ik ben al trots dat dit me gelukt is :P

Prima resultaat toch?
Maar ik heb wel wat aanmerkingen:
Fris met onderkast (kleine) letters,
en een ietwat andere vlak/tekstverdeling.

Ik ben zo brutaal geweest om even die veranderingen op te zetten,
wel in een ander font/lettertype (kon zo gauw niet jouw font te pakken krijgen).
Zo heb je wel een indruk wat ik bedoel.

Succes ermee en groet,
broeder Willem

Offline DanielK

• Junior lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 21-08-2014 20:06 u »
Ah. Typefoutje.  :P Verder zit het er wel iets beter uit zo. Ook het lettertype ;)

Offline strokkie

• Vol lid
  • PINT lid
« Reactie #7 Gepost op: 22-08-2014 10:50 u »
Ziet er op zich best prima uit.  Zo'n "schild" vind ikzelf ook altijd een mooie vorm voor een etiket.

Wel bekruipt mij een beetje de vraag "waarom"? Het etiket vermeld eigenlijk niet zo heel veel... De toegevoegde waarde is mij niet duidelijk. Je zou ook gewoon "BK" op de dop kunnen schrijven. Dan weet je ook dat je de Blonde Kool te pakken hebt, toch?

Doe je dit zodat het er mooi uitziet als ze op een rijtje staan in je koelkast of is er nog een aanvullend doel. Ik zou bijvoorbeeld zelf ervoor kiezen om iets meer informatie te vermelden. Zoals bottle datum, mouten, hoppen, misschien zelfs SG waarden. Zeker als je (zoals ik) vrijwel elke keer wat anders brouwt en een geheugen hebt als een zeef, is dat soort info wel handig om bij de hand te hebben.

Overigens is dit wel een kwestie van "the pot calling the kettle black" (sorry... de pot die de ketel zwart noemt). Ikzelf heb namelijk nog helemaal niets aan etiketten of Łberhaupt een goed systeem om mijn verschillende bieren uit elkaar te houden.  Iets om aan te werken  :biersmile:

Offline DanielK

• Junior lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 22-08-2014 11:18 u »
Ziet er op zich best prima uit.  Zo'n "schild" vind ikzelf ook altijd een mooie vorm voor een etiket.

Wel bekruipt mij een beetje de vraag "waarom"? Het etiket vermeld eigenlijk niet zo heel veel... De toegevoegde waarde is mij niet duidelijk. Je zou ook gewoon "BK" op de dop kunnen schrijven. Dan weet je ook dat je de Blonde Kool te pakken hebt, toch?

Doe je dit zodat het er mooi uitziet als ze op een rijtje staan in je koelkast of is er nog een aanvullend doel. Ik zou bijvoorbeeld zelf ervoor kiezen om iets meer informatie te vermelden. Zoals bottle datum, mouten, hoppen, misschien zelfs SG waarden. Zeker als je (zoals ik) vrijwel elke keer wat anders brouwt en een geheugen hebt als een zeef, is dat soort info wel handig om bij de hand te hebben.

Overigens is dit wel een kwestie van "the pot calling the kettle black" (sorry... de pot die de ketel zwart noemt). Ikzelf heb namelijk nog helemaal niets aan etiketten of Łberhaupt een goed systeem om mijn verschillende bieren uit elkaar te houden.  Iets om aan te werken  :biersmile:

Goede punten. Ik doe het puur voor het plezier. Een extra toevoeging aan mijn hobby.

De reden dat er weinig info op staat is voornamelijk omdat het hier om een blik brouw gaat, ik weet dus niet wat de ingrediŽnten zijn. De botteldatum zou inderdaad een goede toevoeging kunnen zijn.

Wanneer ik echt ga brouwen wil ik wel de ingrediŽnten erbij gaan zetten maar dan wel op een apart etiket voor de achterkant van de fles. anders vind ik het etiket te vol worden en naar mijn mening chaotisch.

Offline Thamerdal

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Zo kan 't ook
    • Thamersch
« Reactie #9 Gepost op: 22-08-2014 11:37 u »
Op het internet zijn ook veel mogelijkheden om mooie etiketten te maken als je bijvoorbeeld zelf geen grafisch software hebt. Voorbeeld http://labeley.com/
Succes!

Offline DanielK

• Junior lid
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 22-08-2014 11:49 u »
Op het internet zijn ook veel mogelijkheden om mooie etiketten te maken als je bijvoorbeeld zelf geen grafisch software hebt. Voorbeeld http://labeley.com/
Succes!

Wow! Dankje. dit is veel beter dan beerlabelizer.  :D :D

Offline mr.chelsea

• Senior lid
  • "Boeckelder, het andere bier uit het Oosten!"
« Reactie #11 Gepost op: 24-08-2014 16:15 u »
Mooi etiket en niet te druk!  :groots:

Offline DanielK

• Junior lid
  • **