Mijn eerste zelfgemaakte etiket

Gestart door DanielK, 21-08-2014 13:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DanielK

Ik snap geen snars van ontwerpprogramma's. Maar ik ben al trots dat dit me gelukt is :P



tdp

Voor iemand die er geen snars van snapt, is het toch aardig gelukt lijkt me :)

JAVAL

Mooi, een fris blond etiket voor een fris blond bier! Waarmee druk je het af, en waarop? Hoe ga je het op de fles plakken? Ikzelf plak mijn etiketjes van de laserprinter met een druppeltje koffiemelk, plakt goed en verwijdert gemakkelijk. Succes!
Jaap

DanielK

Ik druk het ook af met een laserprinter en druk het of op iets dikker papier dan normaal omdat normaal papier de melk meteen opzuigt waardoor de etiketten niet blijven plakken. Plakken doe ik met gewone halfvolle melk.

DanielK

Bedankt voor de complimenten trouwens.  ;D

broeder

Citaat van: DanielK op 21-08-2014  13:24 uIk snap geen snars van ontwerpprogramma's. Maar ik ben al trots dat dit me gelukt is :P




Prima resultaat toch?
Maar ik heb wel wat aanmerkingen:
Fris met onderkast (kleine) letters,
en een ietwat andere vlak/tekstverdeling.

Ik ben zo brutaal geweest om even die veranderingen op te zetten,
wel in een ander font/lettertype (kon zo gauw niet jouw font te pakken krijgen).
Zo heb je wel een indruk wat ik bedoel.



Succes ermee en groet,
broeder Willem

DanielK

Ah. Typefoutje.  :P Verder zit het er wel iets beter uit zo. Ook het lettertype ;)

strokkie

Ziet er op zich best prima uit.  Zo'n "schild" vind ikzelf ook altijd een mooie vorm voor een etiket.

Wel bekruipt mij een beetje de vraag "waarom"? Het etiket vermeld eigenlijk niet zo heel veel... De toegevoegde waarde is mij niet duidelijk. Je zou ook gewoon "BK" op de dop kunnen schrijven. Dan weet je ook dat je de Blonde Kool te pakken hebt, toch?

Doe je dit zodat het er mooi uitziet als ze op een rijtje staan in je koelkast of is er nog een aanvullend doel. Ik zou bijvoorbeeld zelf ervoor kiezen om iets meer informatie te vermelden. Zoals bottle datum, mouten, hoppen, misschien zelfs SG waarden. Zeker als je (zoals ik) vrijwel elke keer wat anders brouwt en een geheugen hebt als een zeef, is dat soort info wel handig om bij de hand te hebben.

Overigens is dit wel een kwestie van "the pot calling the kettle black" (sorry... de pot die de ketel zwart noemt). Ikzelf heb namelijk nog helemaal niets aan etiketten of überhaupt een goed systeem om mijn verschillende bieren uit elkaar te houden.  Iets om aan te werken  :biersmile:

DanielK

Citaat van: strokkie op 22-08-2014  10:50 uZiet er op zich best prima uit.  Zo'n "schild" vind ikzelf ook altijd een mooie vorm voor een etiket.

Wel bekruipt mij een beetje de vraag "waarom"? Het etiket vermeld eigenlijk niet zo heel veel... De toegevoegde waarde is mij niet duidelijk. Je zou ook gewoon "BK" op de dop kunnen schrijven. Dan weet je ook dat je de Blonde Kool te pakken hebt, toch?

Doe je dit zodat het er mooi uitziet als ze op een rijtje staan in je koelkast of is er nog een aanvullend doel. Ik zou bijvoorbeeld zelf ervoor kiezen om iets meer informatie te vermelden. Zoals bottle datum, mouten, hoppen, misschien zelfs SG waarden. Zeker als je (zoals ik) vrijwel elke keer wat anders brouwt en een geheugen hebt als een zeef, is dat soort info wel handig om bij de hand te hebben.

Overigens is dit wel een kwestie van "the pot calling the kettle black" (sorry... de pot die de ketel zwart noemt). Ikzelf heb namelijk nog helemaal niets aan etiketten of überhaupt een goed systeem om mijn verschillende bieren uit elkaar te houden.  Iets om aan te werken  :biersmile:

Goede punten. Ik doe het puur voor het plezier. Een extra toevoeging aan mijn hobby.

De reden dat er weinig info op staat is voornamelijk omdat het hier om een blik brouw gaat, ik weet dus niet wat de ingrediënten zijn. De botteldatum zou inderdaad een goede toevoeging kunnen zijn.

Wanneer ik echt ga brouwen wil ik wel de ingrediënten erbij gaan zetten maar dan wel op een apart etiket voor de achterkant van de fles. anders vind ik het etiket te vol worden en naar mijn mening chaotisch.

Thamerdal

Op het internet zijn ook veel mogelijkheden om mooie etiketten te maken als je bijvoorbeeld zelf geen grafisch software hebt. Voorbeeld http://labeley.com/
Succes!

DanielK

Citaat van: Thamerdal op 22-08-2014  11:37 uOp het internet zijn ook veel mogelijkheden om mooie etiketten te maken als je bijvoorbeeld zelf geen grafisch software hebt. Voorbeeld http://labeley.com/
Succes!

Wow! Dankje. dit is veel beter dan beerlabelizer.  :D :D

mr.chelsea

Mooi etiket en niet te druk!  :groots:

DanielK


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.