Olijfolie bij het maken van een starter

Gestart door Ansius, 20-08-2014 10:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

davyd

Citaat van: Serge VL op 14-02-2018  12:17 uMaar wees vrij je eigen menig hier over te hebben, als je bepaalde verbanden niet wil inzien.
Ik ga niet meer over tot een welles nietes spelletje daar ben ik te wijs voor geworden en steek in ook min tijd niet meer in ik heb wel belangrijker dingen te doen

Zoals een overheerlijke Alt te brouwen  ;)

Honderd procent exactamundo!! Behalve dat te wijs geworden, daar heb ik nog wat werk mee blijkbaar   :huilen:

12345

Bovenstaande discussie vind ik heel interessant. Als goedwillende leek zou ik niet weten wie er gelijk heeft. Maar de proef is in de pudding dus ik probeer het gewoon uit.
Ik ga 20 liter pils brouwen en ben bezig met een getrapte starter: 0,7 liter en 2,8 liter.
Ik heb bij het maken van de poederoplossing beide keren één druppel olijfolie toegevoegd tijdens het koken. Beide startertrappen hevel ik af als ze klaar zijn.
Roeren op mijn roerder onder aluminiumfolie. Op die manier schijnt er toch nog een beetje zuurstof in het wort te komen. Dus ik beken: ik eet van twee walletjes. Ik ben dan ook geen wetenschapper, nog niet eens een scheikundige! Ik was maar werktuigbouwer en ben nu een eigenwijze brouwer.
Alles bij elkaar ziet het er goed uit. De hoeveelheden gist zijn groot. Als het bier goed gaat smaken, ben ik tevreden.
Dus als het goed werkt, dan blijf ik het zo doen.
Amen.

Serge VL

Citaat van: davyd op 14-02-2018  12:52 uHonderd procent exactamundo!! Behalve dat te wijs geworden, daar heb ik nog wat werk mee blijkbaar   :huilen:
Ik zal U troosten met enkele biertjes met een bepaalde vorm van (bedenkelijke) kwaliteit  :proost:
 

Koen S

Citaat van: Serge VL op 14-02-2018  12:17 uMaar wees vrij je eigen menig hier over te hebben, als je bepaalde verbanden niet wil inzien.
Ik ga niet meer over tot een welles nietes spelletje daar ben ik te wijs voor geworden en steek in ook min tijd niet meer in ik heb wel belangrijker dingen te doen[/b]
Zoals een overheerlijke Alt te brouwen  ;)
Dat klinkt goed. Als die drinkbaar is, kan je het recept misschien eens posten?  8)

BrouwMark

Citaat van: davyd op 13-02-2018  22:36 uIk stel vast dat de overgrote meerderheid problemen met vergisting op dit forum het gevolg is van te weinig gist te enten. Beter daarop concentreren.

Eens, davyd. Zijn we dat ook eens. :proost2:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.