Volume

Gestart door Bennemans, 15-08-2014 00:46 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bennemans

Vraagje,

Wat is ongeveer het volume (in liters) van 25 kilo (pils) mout?

Oscar

Meet het eens zou ik zeggen...  :) Als je 1 kilo meet,weet je voldoende  ;) :brouwen:

A.r.j.a.n.

Vd Kooy verkoopt 10kg in 18 liter bakken.
Als je dit doorrekend kom je op 45 liter voor 25 kg uit.

Bennemans

Citaat van: Oscar op 15-08-2014  00:48 uMeet het eens zou ik zeggen... :) Als je 1 kilo meet, weet je voldoende  ;) :brouwen:

Oscar, ik ben lui van nature.
Maar het is een goede optie... :( ik zal gaan meten...

Jacques

Niet nu gemeten, maar uit ervaring weet ik dat 1 kg mout ongeveer 1,5 liter ruimte inneemt.

Oscar

Citaat van: Jacques op 15-08-2014  23:33 umaar uit ervaring weet ik dat 1 kg mout ongeveer 1,5 liter ruimte inneemt.

En dat verschilt in kleine beetjes per moutsoort... :)

Drents Hopbier

Citaat van: Oscar op 16-08-2014  00:46 uEn dat verschilt in kleine beetjes per moutsoort...

En hoeveel je het aanstampt.

Hopbier

Bennemans

Ik zal er een klein onderzoek naar doen als ik weer uit het Franse land wedergekeerd ben.

Het gaat mij er uiteindelijk om, om de (basis) mouten op een andere wijze op te slaan thuis.
Ik zat er aan te denken om er kunststof vaten voor te gaan gebruiken.

Markiej87

Ik heb al mijn "speciaalmouten" in in kunststof bakjes van 1,75 liter zitten. Van de meeste speciaalmouten heb ik een kilo of iets minder.

De enige kilo die niet in een bakje past bij mij, is zwarte mout. Verder krijg ik in de meeste bakjes wel ± 1100 g.

Ik zou voor 40 liter vaten gaan bij 25 kg. Ik kijk daar zelf ook al een aantal weken naar en had vorige week die conclusie getrokken voor mezelf ;)

broeder

Hoi,
Bij Brouwmarkt zitten veel mouten tegenwoordig in mooie emmertjes. Die gebruik ik tegenwoordig voor mijn "bijzondere" mouten. De "bulkmout", zoals pilsmout heb in grote kunststofvaten.
Voordeel is dat de emmertjes niet te klein zijn en lekker stapelbaar.


Groet,
broeder Willem

Bennemans

Ik heb zelf ook de speciaalmouten in bakjes van de Action zitten en ook handig stapelbaar.
Gaat om de bulk zoals de pols en de pale mouten.

Ik heb ook een emmer met tarwemout van de Brouwmarkt, ook erg handig

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.