Lallemand Abbaye Belgian Ale yeast

Gestart door seed7, 12-08-2014 20:26 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Albertus

Citaat van: RobinB op 13-10-2014  18:24 uVolgens mij is hij nog niet verkrijgbaar. :)

Citaat van: Anton op 10-10-2014  19:08 uIk heb ze vanmorgen ook binnen gekregen.
10 ct goedkoper en gratis per envelop thuis.
Dank Van der Kooy.

Er is nog een draadje over deze gist:http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,26146.0.html

Bert

Hoppenbrouwers

Citaat van: Albertus op 13-10-2014  19:39 uEr is nog een draadje over deze gist:http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,26146.0.html

Bert
Dat is toch écht een andere gist....

RobinB

Inderdaad, dat gaat over de fermentis. :)

Albertus

Sorry, even niet goed opgelet.

Bert

KC

Ondanks dat de gist op de site staat bij Lallemand, kan ik het nergens ter wereld vinden tot nu toe.
En hun email adres zie ik ook nergens, anders kom ik eens informeren.

KC

Tot mijn verrassing staat hij er bij Brouwmarkt bij. Heb "hem" direct besteld :)

RobinB

Yeah!
Hoe meer keuze met korrels hoe beter!

Jacques

Citaat van: KC op 06-12-2014  20:46 uTot mijn verrassing staat hij er bij Brouwmarkt bij. Heb "hem" direct besteld :)

Mooi. Ik ben benieuwd of hij veel anders is de Fermentis Abbaye.
Ik denk het wel...

Oscar

Citaat van: Jacques op 06-12-2014  22:46 uIk denk het wel...

Ik denk het niet... ;)

RobinB

De á priori kans is natuurlijk al enorm dat hij anders zal zijn/uitpakt. ;)

KC

Low flocculation staat er bij deze en de andere was high.

Hay

Waar wil je hem voor gaan gebruiken?

Gerald

Citaat van: Jacques op 06-12-2014  22:46 uMooi. Ik ben benieuwd of hij veel anders is de Fermentis Abbaye.
Ik denk het wel...

Binnenkort eens kijken naar of ik splitbatch kan brouwen met beide gisten... ;D Zal wel rond de kerst worden gok ik. :brouwen:

Jacques

Citaat van: Gerald op 07-12-2014  20:13 uBinnenkort eens kijken naar of ik splitbatch kan brouwen met beide gisten... ;D Zal wel rond de kerst worden gok ik. :brouwen:

Dat zijn de betere initiatieven! :duimop:
Voor een goed vergelijk even veel gist geven en beide op dezelfde temperatuur vergisten.

KC

Eerst maar een dubbel dan van de slurrie een quadrupel denk ik :) al moet ik zeggen dat met een tripel de smaak misschien wat duidelijker over komt.

Adrie

Citaat van: Gerald op 07-12-2014  20:13 uBinnenkort eens kijken naar of ik splitbatch kan brouwen met beide gisten... ;D Zal wel rond de kerst worden gok ik. :brouwen:

Goed idee, Gerald. Neem dan, als het even kan, ook de Mangrove Jack's M27 Belgian Ale mee als derde gist.

Gerald

Citaat van: Adrie op 08-12-2014  09:30 uGoed idee, Gerald. Neem dan, als het even kan, ook de Mangrove Jack's M27 Belgian Ale mee als derde gist.
Ik wil opzich wel, maar dan hou ik niet veel meer als max 7 liter per gist over. Batches worden daarmee wel heel klein.
ik zal Menno nog eens polsen voor de M27 ;)

Etn82

Citaat van: Adrie op 08-12-2014  09:30 uGoed idee, Gerald. Neem dan, als het even kan, ook de Mangrove Jack's M27 Belgian Ale mee als derde gist.

Volgens de beschrijving is de M27 geschikt voor saisons:
Citeerideal for belgian saison or farmhouse style beer
Hier zou dus eerder een vergelijking met de Belle Saison interessant kunnen zijn.

RoodeLeeuwVenlo

Citaat van: Etn82 op 09-12-2014  10:34 uVolgens de beschrijving is de M27 geschikt voor saisons: Hier zou dus eerder een vergelijking met de Belle Saison interessant kunnen zijn.
En de T58

Etn82

Citaat van: RoodeLeeuwVenlo op 09-12-2014  17:17 uEn de T58

Past inderdaad goed bij het peperige dat ze noemen.

RobinB

Wel het peperige, maar niet de "very high attenuation". Toch leuk om erbij te vergelijken. :)

KC

Mijn eerste brouwsel zit sinds gisteren in het gistingsvat. Het "gebubbel" komt nu op gang. Het is een dubbel en dan hoop ik zaterdag de gist er weer voor te kunnen "hergebruiken" voor een quadrupel. Kent iemand een abdij/trappist gist waar de gist moeilijk van neerslaat? Want volgens mij zijn er daar niet zo heel veel van.

Rickske

Dan ook hier maar even de volgende vraag:
Heeft iemand de Lallemand Danstar Abbaye gist al eens getest en hoe verhoudt deze zich in smaakprofiel en gemiddelde vergistingsgraad tot de Abbaye van Fermentis?

Gerald

Citaat van: Rickske op 17-01-2015  17:05 uDan ook hier maar even de volgende vraag:
Heeft iemand de Lallemand Danstar Abbaye gist al eens getest en hoe verhoudt deze zich in smaakprofiel en gemiddelde vergistingsgraad tot de Abbaye van Fermentis?

nog niet aan toe gekomen om een smaak test te brouwen. Zal met een paar weken wel worden ;)

Adrie

Ik heb nu de Safbrew Abbaye, de Danstar Abbaye en de Mangrove Jack's Belgian Ale en ik wil een batch in drieën splitsen om de verschillen te achterhalen. Het zal nog wel een aantal weken duren voordat ik hieraan toe kom, denk ik.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.