Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Spuitende La Trappe Dubbel  (gelezen 5197 keer)

Offline DanielK

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Spuitende La Trappe Dubbel
« Gepost op: 10-08-2014 23:23 u »
Beste brouwers,

Vanavond trok ik niet vermoedend een flesje La Trappe Dubbel open. Op de een of andere manier begon het bier ineens uit het flesje te spuiten. Het flesje was niet geschud of zo. Enig idee wat dit heeft kunnen veroorzaken?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Dirtbag

• Super lid
  • Syntax error!
Re: Spuitende La Trappe dubbel
« Reactie #1 Gepost op: 10-08-2014 23:52 u »
Als het de enige in de batch is dan heb je kans dat het een niet volledig schone fles is. Lege fles apart houden en goed schoonmaken of dumpen.
Als het de hele batch is dan misschien iets te vroeg gebotteld of te veel bottle suiker toegevoegd.

db

Offline Niels B.

• Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 11-08-2014 08:24 u »
Gaat het hier om een commercieel bier? Dus een ECHTE La trappe?

Even een berichtje naar de brouwers dan met het batchnummer. Gushing komt bij ons vaak door teveel suiker of vieze flessen, maar bij een grote brouwer kan het ook aan andere dingen liggen. Ze vinden het fijn om zo iets te horen zodat ze er wat aan kunnen doen. Zo heeft IKI bier eens een volledige batch terug moeten roepen i.v.m. mycotoxines op het graan..

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #3 Gepost op: 11-08-2014 20:50 u »
Niet zozeer mycotoxines maar hydrofobines. :)
Een paar jaar geleden kwam dat vaker voor, heeft te maken met gecontamineerd graan.

Heb het al lang niet meer gezien.

Offline DanielK

• Junior lid
  • **
Re: Spuitende La Trappe Dubbel
« Reactie #4 Gepost op: 13-08-2014 15:24 u »
Het was inderdaad een echte La Trappe. Ik zal ze even een berichtje sturen. Alleen waar vind ik het batchnummer?  :P

Offline Niels B.

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 13-08-2014 15:25 u »
Ergens op het etiket ;)

Offline Neetje

• Super lid
  • De elektrische brouwer
« Reactie #6 Gepost op: 17-08-2014 01:31 u »
Had voor mijn verjaardag ook en partij bier gekregen, waaronder La Trappe.
3 flesjes La Trappe Dubbel in de BNR fles kwamen uit de fles. 2 andere flessen, type apo-Vichy niet. Deze waren perfect.
Heb dus mogelijk van dezelfde batch gekregen.

In welke type fles zat jouw bier?

Offline DanielK

• Junior lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 17-08-2014 10:04 u »
In een bnr flesje.

Offline Pim

• De Roerstok
  • Super lid
  • Er is geen mooier Hol........ ....dan alcoHol !
« Reactie #8 Gepost op: 18-08-2014 10:29 u »
Er zijn bij La Trappe geen klachten bekend. Klachten over gushing kunnen worden gemeld (info@latrappe.nl) met vermelding van de code die op de fles staat (Kxxxx).
Ook wil er wel eens gushing ontstaan in flessen welke liggend worden bewaard.

Offline Neetje

• Super lid
  • De elektrische brouwer
« Reactie #9 Gepost op: 18-08-2014 18:31 u »
Flessen waren bij mij staan opgeslagen en goed koud.
Omdat het drie BNR flessen waren die uit de fles kwamen, ga ik er vanuit dat het probleem bij de brouwerij ligt.
De twee APO flessen waren op dezelfde manier bewaard en deze schuimde niet in/uit de fles.

Voor een schuimend flesje ga ik niet meteen klagen of een mail sturen. Etiketten zijn al van de fles geweekt dus nummers heb ik ook niet.
Wel koop ik voorlopig geen BNR flessen La Trappe dubbel. (minstens tot ik zeker ben dat ik een andere batch heb).

Offline toon van den broek

• Super lid
« Reactie #10 Gepost op: 19-08-2014 09:36 u »
Hallo Biervrienden,

Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar eigenlijk hoort in dit geval de brouwerij de flesjes terug te nemen.
Als mijn vrouw wat ophaalt van de super en we zijn op een of anderen manier niet tevreden kan ze het ten alle tijden terugdoen zonder enig probleem.
Eigenlijk vind ik dat een brouwerij die zichzelf respecteert deze service ook naar particulieren moet leveren.
Fouten kunnen overal gemaakt worden, maar als die hersteld kunnen worden is dat eigenlijk niet meer dan normaal.
Wel jammer dat je de etiketjes er al af hebt geweekt, maar wel herkenbaar: ook bij mij gaan ze vaak direkt het water in....

Groetjes, Toon.

Offline Pim

• De Roerstok
  • Super lid
  • Er is geen mooier Hol........ ....dan alcoHol !
« Reactie #11 Gepost op: 19-08-2014 10:06 u »
Voor je een aktie van de brouwerij zou mogen verwachten zal je toch eerst aan moeten geven dat er iets aan de hand is. Van wat ik nu begrijp is er nog geen melding gedaan, anders dan op dit forum.

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #12 Gepost op: 19-08-2014 10:39 u »
Eens met Pim, ze lijken in hun reactie zeker bereid tot acties, maar waren tot nog toe niet op de hoogte van evt. problemen. :)

Offline toon van den broek

• Super lid
« Reactie #13 Gepost op: 19-08-2014 15:16 u »
Vanzelfsprekend zal je dit zelf aan moeten kaarten bij de brouwerij.
Mijn reaktie was dan ook bedoeld als algemene opmerking.
Maar het komt natuurlijk bij heel veel kleine brouwerijen voor die hergisten op fles (en bij veel hobbybrouwers: vaak is het maar goed dat het bier al op is voordat het echt uitgegist is)
En ik besef dat dit niet altijd makkeljk te voorkomen is, maar soms ook weer wel...
Zelf had ik laatst 2 flessen van De Struise brouwers en van Alvinne en beide flessen waren al half leeggespoten voordat ik het glas erbij had... Dat is jammer als die flessen 10,00 en 12,50 kostten...
Maar ook bij mij gaat het wel eens niet helemaal naar wens.

Groetjes, Toon.

Tags: gushing