Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Kokosnoot in bier?  (gelezen 1330 keer)

Offline Laurent1

• Junior lid
  • **
  • Land: be
  • Experimento!
Kokosnoot in bier?
« Gepost op: 23-07-2014 13:44 u »
Hallo iedereen!

Een vriend had het idee om een bier te maken met kokosnoot, limoen en munt.
Moet te doen zijn denk ik, alleen heeft er precies niemand ervaring met kokosnoot...
Samen met cascadehop denk ik wel dat dit potentieel een licht en fris zomerbier kan worden (zolang er geen overdosissen van smaak zijn).
Eventueel om te verwerken in een tarwebier misschien? Hier heb ik echter geen ervaring mee..

Wat denken jullie ervan? Tips, suggesties & ideeŽn?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Gerb

• Super lid
  • Land: nl
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
Re: Kokosnoot in bier?
« Reactie #1 Gepost op: 23-07-2014 13:50 u »
Ik heb dat eens een tijd geleden gebrouwen. Een donker bier met kokosnoot. Hiervoor heb ik de 'dessicated' (zoiets) coconut bij de toko gekocht. Even uit mijn hoofd 150-200 gram in de oven gerooster tot bruin. Dit heb ik aan de lagering toegevoegd voor een dag of 5. Dat was een goed bier en de kokosnootsmaak was subtiel aanwezig. Het bier had een beetje een romig mondgevoel gekregen.

Offline Laurent1

• Junior lid
  • **
  • Land: be
  • Experimento!
« Reactie #2 Gepost op: 23-07-2014 16:58 u »
Top! klinkt goed, zal ik ook eens proberen

Offline Joepie

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 26-07-2014 01:18 u »
Aha als dat lukt mag je me wel een flesje sturen of even doorgeven waar deze te drinken is lijkt mij
allereerst wel grappig  ;D

En misschien ook nog kei lekker  :proost:

En kokosnoot schijnt ook nog super gezond te zijn voor je hersens of zoiets  :nut: :groots:

Veel succes ermee
en natuurlijk veel drinkplezier ook alvast

Vriendelijke groetjes  :degroeten: :degroeten: :degroeten:
Joepie

Tags: