Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Moyaboroda  (gelezen 1638 keer)

Offline moyaboroda

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • I know you want my beard
Moyaboroda
« Gepost op: 07-07-2014 00:32 u »
De volgorde gaat wat vreemd. Eerst post ik een vraag (hier), daarna stel ik me pas voor. Slordig. Maar ik maak het goed :-)

Al jaar en dag maak ik mijn eigen jam, pasta en brood, nagenoeg alles in de keuken komt uit verse ingrediŽnten (zakjes en E-nummers zijn niet welkom) en been ik mijn eigen vlees uit. Als groot bierliefhebber (m.n. Tripels en blond) ontbrak het thuisbrouwen, hoewel de wens er al erg lang is.

Afgelopen tijd na veel inlezen (hoofdzakelijk bij jullie) de keuze gemaakt om voor de moutbrouwgang te gaan, de investering gedaan en de nodige spullen in huis gehaald, alsmede een paar 'starterspakketten'. Komende tijd ga ik dus mijn maagdelijke brouwpaden verkennen en hopelijk beginnen aan een mooie reis.

Jullie hulp heb ik daarbij nodig :-) Dus ik zal veel lezen, of vragen, en leren... eindeloos leren.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Moyaboroda
« Reactie #1 Gepost op: 07-07-2014 20:36 u »
Welkom moyaboroda.

Veel succes toegewenst bij je weg naar een volleerd hobbybrouwer. Deze hobby laat je niet makkelijk los. Echt verslavend is het om steeds te proberen een nog lekkerder bier te brouwen.

Offline Peter13

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 09-07-2014 12:01 u »
"de nodige spullen in huis gehaald" - hoe ga je het precies aanpakken? Als beginner vind ik het wel leuk om te lezen hoe anderen van start gaan.

Offline moyaboroda

• Junior lid
  • **
  • I know you want my beard
« Reactie #3 Gepost op: 11-07-2014 15:59 u »
Peter13, ik ben veel gaan lezen op internet, o.a. dit forum en vele vele andere sites. Ben ondertussen een lijst gaan maken van spullen die ik minimaal in huis wens te hebben voor ik begin met brouwen. Afhankelijk van mijn budget heb ik deze spullen aangeschaft. Inmiddels, vandaag, alles compleet om de eerste brouwdag te hebben afgerond. 18 liter blond staat nu te gisten. Of het gelukt is? Geen idee!  :)

Offline meindert.m

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #4 Gepost op: 11-07-2014 16:22 u »
welkom en veel brouw plezier

Tags: