Hoi Herman,
Je zult het prima naar je zin hebben in Tsjechië. Naar Pilsner Urquell is een absolute must. Ie krijgt zo het ongefilterd bier uit het vat te drinken tijdens de rondleiding. Heerlijk fris. U Fleku zou wel eens een teleurstelling kunnen worden. Het is een toeristenval waar ze vrij onvriendelijk zijn en eisen dat je terwijl je het bier proeft ook eten besteld. Het bier is trouwens wel lekker. We kregen meteen een pot bier voor ons neus bij binnenkomst en na 5 minuten komen ze dan de bestelling opnemen. Toen wij dat niet deden waren ze vrij onbeleefd maar we hebben toch gewoon nog van ons biertje kunnen genieten. Dan heb ik nog een beter alternatief. De " Pivovarsky Dom " dit adres kreeg ik van de rondleidster van de staropramen brouwerij (ook in Praag). De Dom is een microbrouwerij maar met meerdere soorten bier. Kersenbier maar dan minder zoet. Bananenbier,koffiebier, maar ook gewone pils en donker.(tmavé).
Je kunt ook een rezaný bestellen, dat is een pils bier gemengd met de donkere. Ook lekker.
Je kunt het bier ook meenemen maar dan tappen ze het bier zo uit de tap in een fles en ze plakken er een sticker op. Was na een week nog wel te drinken maar toch al een beetje veschraalt.
Ik zal het e-mail adres geven
www.gastroinfo.cz/pivodumIk heb ook het biermuseum in plzen bezocht,ook wel leuk.
We zijn ook nog naar Zatec geweest waar de Saaz hop vandaan komt en dat was een leuk authentiek dorpje met ook een brouwerij met Zatec bier.
Budejovice Budvar is trouwens ook heel leuk.
Nou Herman ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik zou zeggen veel plezier in Tsjechië!
roco